{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Tæve/tæve *argh* {{forumTopicSubject}}

Min ældste tæve er knap 4 år gammel. Sidste år fik hun et kuld hvalp og vi besluttede at beholde en af hvalpene (en tæve-hvalp).
Efter hvalpens første løbetid (ca. som 7-8 mdr.) begyndte de at slåsse, kun få gange og af kort varighed + det var nemt at få dem stoppet.

Nu er min unghund så kommet i sin 2. løbetid, og huha jeg skal love for at hormonerne sidder uden på tøjet.
Enya (hendes mor) skal bare kigge forkert på hende så ryger hun lige i flæsket på hende. Jeg kan se at Enya faktisk helst vil undgå konfrontationer, men nogle gange bliver Ellie (som er 11 måneder pt.) bare ved.

Af natur er Enya (moderen) faktisk den der er mest udfarende, reserveret og dominerende - hvorfor er det hende der trækker sig?

Ellie er af natur en charmerende lille bøf, kælen, legesyg og genrelt glad for andre mennesker - Nu opfører hun sig som en voksen alfahun (altså ikke overfor mig).

Jeg har aldrig gjort forskel på mine hunde og er meget ops på at Enya har fået lige så meget opmærksomhed som Ellie. Det er også først her i denne løbetid at det er gået helt over gevind med Ellie, førhen var det engang måske hver måned det skete. Men nu mens hun er i løbetid sker det næsten hver dag!

Tror i hun stopper med at være så aggressiv når hormonerne og løbetiden er ovre igen? Ville det hjælpe at neutralisere Ellie?

Det skal lige siges at de også stadig leger når vi er ude og gå. Ellie leger også med de hunde vi møder på vores vej (selvfølgelig kun tæver lige pt. pga løbetiden)

Håber der er nogle med gode råd og erfaringer, som vil dele ud.

Mvh
Anette

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæve/tæve *argh*
  • #2   13. mar 2009 Charlotte - ok, håber hvertfald det går over, for det her er da ikke til at holde ud, det gør ondt i mit hjerte.

Damgaard - ved ikke om det er tidligt, hun er jo en lille race (vejer blot 4 kg). Enya (hendes mor) var i hendes 2. løbetid omkring 12-13 mdr.s alderen.

Pia K - Tak for at du vil dele dine erfaringer. Jeg ser ikke min ældste tæve som gammel, hun er jo ikke engang 4 endnu. Men tror nu hun kommer til at afgive førerpositionen til hendes datter, synes bare det er tidligt når tøsen ikke er mere end 11 mdr. gammel.
    -Det var nu datteren jeg ville neutralisere for at neddæmpe hendes tendens til at slåsse. Men venter og ser tiden an og håber hun slapper lidt af igen når hende løbetid er ovre :-).

Mvh
    Anette

Kommentér på:
Tæve/tæve *argh*

Annonce