Når hundefører "glemmer" at aflevere {{forumTopicSubject}}
Skal lige af med lidt galde....
Jeg er træner i dch regi og låner ofte ting ud, under træning.
Gennem tiden har jeg mistet apport bukke og endda en grime og det har blot irriteret mig. Men nu er jeg pissed, jeg mistede en sporline, min allerførste sporline, som jeg købte for ca 8 år siden til min nu afdøde cavalier. Det er en ultra tynd line, med en lille karabinhage, som passer perfekt til SMÅ hunde. Jeg mangler den line i min træning af andre hunde og til min egen lille spinkle dværg pudel på knap 7kg. Det er en line som selvfølgelig har affektions værdi for mig i og med, at det var min første line, men også en line som er "umulig" at opdrive.
Jeg var rigtig lang tid om, at finde den dengang og har siden ikke set en, så tynd som den.
Nu har jeg så set en af mine hundefører, med selv samme line, eller ihvertfald en som ligner til forveksling. Da jeg ser den, udbryder jeg (spontant og uden at tænke mig om) "Ej den line ligner en jeg har mistet, hvor har i købt den?, vil så gerne have en igen"
Deres svar "øhm øhm i øhm maxizoo"..... Og jeg må indrømme i al den tid jeg er kommet i maxizoo, har jeg aldrig set en så tynd sporline. Jeg undre mig yderligere over, at man køber så tynd en line, når man har hunde som måler 45cm+.
Jeg ved, at jeg har brugt den line til netop deres hund. Jeg bruger langeliner i agility når en hund konsekvent løber uden om en forhindring. Så får den en line på og mig i den anden ende, så føreren kan løbe med "løs" hund. Problemet er så, at vi er to trænere og vi som regel har sat to små baner op og deler holdet i to. Når gruppe A, så bytter med gruppe B, ja så er min line jo ikke hos mig længere, men hos den anden træner. Jeg er så naiv, at jeg forventer, at folk levere tilbage efter end træning, bare ikke lige denne gang
Jeg har nu tænkt mig, at tilbyde dem, at bytte med en line, som passer deres størrelses hund bedre og håber de takker ja.....
Jeg regner ikke med, at nogle herinde indrømmer, at de har glemt at tilbage levere noget til en træner. Men til jer hundefører, som det måske skulle ske for, SÅ TILBAGELEVER TINGEN lige meget hvor lang tid der er gået. Os trænere under dch regi, får ikke en skid for, at bruge vores tid på jer, de fleste af os, får ikke engang go'bidder, dem vi deler ud af, er vores egne. Vi gør et stykke frivilligt arbejde, for vores egen fornøjelses skyld, så tag lidt hensyn, når det kommer til de ting vi låner ud fx.
myr'n
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.224
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 196
myr'n
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.395
Til gengæld kan man altid bare bytte ens kvæler halsbånd ud med en større i takt med at hunden vokser da hun har i alle størrelser ...
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 24
jeg mener jeg har set tynde sporliner hos vores lokale Bonnie, Dyrecenter både 5 og 15 meter, måske vil de have sådan én i stedet for?
Håber du får din egen tilbage
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
Før vi afslutter hver træning, fortæller vi dem, hvad de skal have med til næste gang- har de ikke det, er det deres ejen skyld.
Har købt så meget til mine hunde- og det er jo ikke billigt- så folk må sq selv punge ud, hvis de vil have noget udstyr til deres hunde.
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.908
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 196
Winther: Hmm hvor har du set dem henne??? Den jeg havde var maks 5mm
Jeg er også begyndt ikke, at låne ud på samme måde, bare ærgeligt, at nogle få skal ødelægge en service for andre
myr'n
Når hundefører "glemmer" at aflevere