Foredrag ved Kurt Verup Runefelt {{forumTopicSubject}}
FOREDRAG: HUNDNS DÆMPENDE SIGNALER
Hundens tarv ( www.hundenstarv.dk) arrangerer et spændende foredrag med nyttig information om hvordan vi skal tolke vores hundes signaler når vi træner, uanset om det er elitetræning eller "bare" almindelig familiehundelydighed.
Foredragsholder Kurt Verup Runefelt
er hundefører ved politiet siden 1980. Instruktør og dommer i Politihundeforeningen, og dommer i nordisk program. Desuden har han været træner i Danmarks Civile Hundeførerforening, PH og IPO (Civilt)
Han har være daglig leder af Politihundeskolen i 7 år fra 1996 til 2003, hvorefter skolen blev så stor, at man lavede en opdeling, hvor han nu har ansvaret for patruljehundenes (ca.360 mand) uddannelse. Kurt Verup forsker, læser og skriver næsten alt uddannelsesmateriale til politiet. Han har selv 2 schæferhunde, så han glemmer heller ikke at have hund – tværtimod.
”Hundens dæmpende signaler”
Man kan træne sin hund så voldsomt, at det fører til stress. Hunden kan ikke køres fysisk træt. I stedet slukker den mentalt. Derfor er det vigtigt at forstå, og respektere hundens dæmpende signaler. Gør man ikke det, bliver hunden til sidst så stresset, at den ”vælter”, og bliver passiv eller aggressiv.
Tid: Onsdag den 5. november 2008. Kl. 19.00
Sted: Ringsted Firmasport, Eilekiersvej 17, Ringsted
Billetpris (incl. kaffe/te og kage):
kr. 75,- for medlemmer af Hundens Tarv
Kr. 100,- for ikke medlemmer
Tilmelding nødvendig:
E-mail: info@hundenstarv.dk
Telefon: 2149 4776
Læs mere på www.hundenstarv.dk
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Kan kun opfodrer andre til at nyde hans foredrag. De er absolut IKKE kedelige :o)
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Hans bog er også spændende så tag penge med og køb den.
Den sætter taner igang :o)
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.964
Jeg ville gerne høre Kurt Verup - jeg har ladet mig fortælle, at han på en god dag er mere en underholdende, og i øvrigt kan sit kram..
Det må blive en anden god gang ;o)
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Vi var så heldige at han var ude i OPH i foråret, og må indrømme, at efter hans foredrag har jeg fået en meget bedre forståelse for vores hund.
Han er bare kanon!
Foredrag ved Kurt Verup Runefelt