{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

Jeg bliver så harm {{forumTopicSubject}}

Igår var jeg i skoven med Ruben. Efter al den snak der har været om "kamphunde" "Muskelhunde" og hvad har vi valgte jeg at have ham i snor.
Der kommer så en lille terrier løbende frit, og løber hen til ham, da jeg ved at der er visse hanner han bare ikke kan tolerere, råber jeg til ejeren om ikke hun vil kalde sin hund til sig da min ikke kan med hanhunde, så fanme ikke om hun svarer "Det gør ikke noget han er kastereret"
Og da jeg så gentager at det er fordi han ikke bryder sig om hanhunde siger hun bare "Jamen min har ikke nogen problemer med andre hunde"

Hvor debil kan man være, hvis jeg bare havde ladet hendes ansvar være hendes var det måske endt med en bidsag mere og endnu mere dårlig omtale pga. racen fordi visse mennesker åbenbart er ligeglade med at deres hunde kan blive bidt ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg bliver så harm
  • #2   7. mar 2009 hvorfor gå i hundeskov med snor... Der kan komme nogle trælse episoder, med hunde i snor og "frie" hunde...

• #3   7. mar 2009 øv sådan en oplevelse har jeg også prøvet :S det er IKKE sjovt når folk bliver ved med jamen min gør ikke noget.... nej men jeg kan sq ikke garantere for din hund smiley
    Jeg har heller aldrig forstået at folk tør lade deres hunde løbe over i hovedet på fremmede hunde, fordi det KAN gå galt selvom ens egen hund kan med alt (tror de).
    Faktisk skete det også idag men jeg bed ikke synderligt mærke i det, fordi det var Freja jeg havde med og der skete da heller ikke andet end at min arm blev 7 meter lang fordi de skulle lege hehe.

• #4   7. mar 2009 det var ikke hundeskoven men en almindelig skov hvor folk også løber og mountainbiker, og med det omdømme racen har valgte jeg så at være eksemplarisk og holde ham i snor, nogle er jo bange for dem pga. medierne og dårlige tilfælde og det ville være træls hvis det blev forstærket pga en løs hund på deres løbetur smiley

Jeg bliver bare harm, forstår slet ikke der skal så meget til bare lige at kalde hunden til sig

• #5   7. mar 2009 he he.....jow jow....kender også den kommentar.
    Spørger altid om det er en han da Emma nogle gange ikke gider tæver.....og svaret er ofte: ja men han er kastereret....øhhh og ?

• #6   8. mar 2009 Jeg tror tit at folk der har en hund, som kan med alle andre, er dårlige til at tænke sig om.
    Tror simpelthen, at de ikke tænker så langt, da det ikke er et "problem" for dem.

• #8   8. mar 2009 Tonny & Maja
    Jeg tror du har ret jeg var meget påpasselig for ikke at ende som "dem der" da vi kun havde Freja netop fordi hun kan med alt... Men inden hende havde vi en hanhund som ikek kunne med nogen som helst hunde overhovedet så det var slet ikke så svært faktisk måtte jeg tage mig selv i at huske at lade hende hilse på nogen engang imellem smiley

• #9   8. mar 2009 tonny.....det tror jeg du har ret i.
    Jeg oplever nemlig tit sætningen: "bare rolig den gør ikke noget"....når deres hund kommer spurtende hen til os. Hvis Emma så brummer højt fordi hun ikke gider en overgearet hund cirkler rundt om hende, så får de hurtigt hentet krapylet.....og de husker det næste gang vi mødes...så kommer fido i snor :o)

• #10   8. mar 2009 Steen

Nu står der ikke hundeskov men bare skov altså en helt almindelig skov...

• #11   8. mar 2009 Steen det var en almindelig skov, for at give ham nogle friskere dufte end hvis jeg tog ind til Århus Centrum

• #12   8. mar 2009 kan godt forstå dig , har mødet flere hanhunde løse som har angrebet min og de siger at det er første gang , men kan man ikke kalde til seg hunden skal den være i snor uansett om det er en hunde skov eller alm. skov når de ved at det er andre hunder der... man skal da have kontroll over sin hund og hvis ejeren til den andre hund ikke vil de skal mødes må de da kalde hunden til seg...

• #13   8. mar 2009 katrine J
    Du må tage din snor af i en hundeskov, du skal ikke? Derudover må du kun tage din snor af hunden, hvis du kan kontrollere den.

• #14   8. mar 2009 Jeg forstår dig til fulde. Jeg er sku også træt af uansvarlige hundeejere der lader deres hund løbe over til fremmede hunde. og så er det forøvrigt ligemeget om vi snakker hundeskov markveje alm skove eller hvad. Hundeejer hold jeres hunde vær fra hunde i ikke kender og spørg i det mindste om de skal snakke.

• #15   8. mar 2009 Jeg var ovre på marken idag. For at komme frem og tilbage skal jeg gå et lille stykke ad en "delt sti". Det er en sti, som kan bruges af både fodgængere, cyklister og knallerter.
    Da jeg er på vej tilbage, ser jeg en kondiløber komme asende. Jeg stopper selvfølgelig op og tager mine hunde i snor, får deres opmærksomhed og de sidder og kigger forventningsfulde på mig alt imens manden løber forbi. Idet han er ud for os siger han: TUSINDE tak skal du ha`.......Jamen, for MIG er det sq da logisk at jeg tager mine hunde i snor. Ikke fordi de gør noget ondt, men fordi både Lotus og Kaido er 100% sikre på at ALLE mennesker KUN er til for at hygge, nusse og lege med dem, så de ville da klart kunne finde på at løbe hen til ham.
    Og selvom mange af os herinde er inkarneret hundeelskere, så MÅ og SKAL vi indse at mange mennesker er bange for hunde!!

• #16   8. mar 2009 Skulderklap til dig Mette og ja man bør tage hensyn.

• #17   8. mar 2009 Hvor typisk..... de tror det er ens egen hund man er bekymret for.... og hører slet ikke hvad man siger....

Og der er ikke noget værre en bjæffende små-hunde der vimser og ikke kan holde sig for sig selv...

• #18   8. mar 2009 Mette- Jeg gør nøjagtig det samme. Jeg har jo også en af den slags hunde der mener at hele verden er til for hans skyld. *G* Det er da bare almindelig pli at tage hensyn til andre.

• #19   8. mar 2009 Ja puhaa det kune være ået galt, godt du ikke bare tænker: det må hun selvom, og lod din hund gå til hendes, efter du hade advaret smiley Lige præcis derfor går jeg sjældent med Chilli, over markerne. Efter den grimme oplevelse jeg havde, hvor min mand ikke var med, med to store han schæfere der kom løbende til Chilli, og alle hundene endte i et stort slagsmål, der havde døden tilfølge. Min hanhund hader virkelig andre han-hunde, han gider ikke lege, men vil egentlig bare gerne gå og passe sig selv, defor har jeg ham ALTID i snor. Og det er kun "far" der går med Chilli når det er aften-turen over markerne. Luna elsker derimod alle andre hunde og mennesker, derfor går vi tit i hundeskoven/hundesøen hvor løse hunde er tilladt, hvor hun rigtig kan boltrer sig. Men ellers er hun altid i snor, for at undgå situationer som din!!

• #20   8. mar 2009 Henrik - næmli :o) det er underligt at mange hundeejere har fået den opfattelse, at fordi de går i "Hundeskov" så må deres hund altid bare være fri..... Det handler om at ha sin hund under fuldstændig kontrol - og hvor mange har egentlig det når det kommer til stykket? Ingen - og jeg mener virkelig INGEN - kan vide 100% hvordan deres hund reagerer altid...
    Ruben - ka sagtens forstå din irritation. Min Sumo er også kastreret, men alligevel er der hanhunde, der reagerer på ham pga af hans (Sumos) udseende.... og derfor har vi altid Sumo i snor.

• #21   8. mar 2009 Jeg skal bare ikke nyde noget og synes det er underligt folk ikke kan tage en sådan advarsel alvorlig, det er jo i bund og grund deres hund og ikke min det går mest udover, kunne jeg forestille mig ihvertfald

• #22   8. mar 2009 Ruben mm. Hatten af for dig at du tager sååå meget hensyn----De gange jeg har oplevet tilsvarende----Ja der har jeg valg at slippe mine----De har så fulgt den anden hund tilbage til ejeren i fuld fart---og en enkelt gang helt hjem hvor den hørte til-------

• #23   8. mar 2009 Haha det må næsten have været ren underholdning smiley

• #24   8. mar 2009 Jeps---Men har også kun gjort det når jeg har vidst at der ikke ville blive bidt-----Har ikke gjort det med f.eks. Balder-----Men tøserne der er det sjovt-----

• #25   8. mar 2009 Snow K: Ville ønske jeg kunne gøre det samme med min RR, men problemet er hos mig, er at hvis jeg slap ham, som dengang med de to schæfere, vælger min ikke bare at følge dem hjem eller tilbage, men vælger desværre at fortælle på sin egen måde, han ikke vil lege. Og det ender desværre med slåskamp, som sidst, og det vil jeg ikke opleve igen, da det endte med to døde hunde liggende på jorden, med blod og indvolde.. nej fandme nej om jeg vil opleve det igen!!!! så synes du er ekstremt heldig at du har hunde med så godt temp., når hovedløse ejere bare lader deres hunde løbe over til dine, uden at høre om det er ok!! for det kan virkelig få fatale følger, har jeg erfaret...

• #26   8. mar 2009 Ina- Hold da op det lyder voldsomt.... Kunne de slet ikk skilles ad eller hva skete der?

• #27   8. mar 2009 Pernille C: Nej de kunne ikke skilles ad, jeg er kun 1.58 og vejer mindre end Chilli , og for at være ærlig turde jeg ikke gå ind i midten af tre store hunde der gik amok, det var så intens, da han var alene mod to, derfor går jeg også altid med snor på ham da jeg ved han ikke kan lide andre hanhunde. Havde det bare været min mand der var gået med ham der, ville det ikke være sket, da han bare var gået imellem dem, men han er også over 2 meter og trænet, tror jeg ville have gjort mere skade end gavn, hvis jeg havde prøvet at stoppe dem, da jeg kun ville have kræfter til at holde en hund . Jeg stod og vidste ikke hvad jeg skulle gøre, havde min lille søn med, der var begyndte at græde og kalde på Chilli, så skulle holde ham for øjnene, trøste ham, samtidig med jeg bad en lang bøn, om at Chilli kom helskindet ud af slagsmålet, samtidig med jeg fik ringet til manden. Efter et par minuter tror jeg, skriger den ene schæfer og ligger sig, med maven sprættet op, da Chilli på et tidspunkt springer op i luften, med tænderne i den enes mave, samtidig har han den anden hængende i hans hals, skind, da den hund Chilli har fat i skriger, slipper han, og for vendt sig og med blod alle steder, kommer ind under den anden Schæfer, og bider halsen over på den, bagefter sidder min hund med blod over det hele og ligner en dræber, den anden ejer sidder hulkende ved sine hunde, og jeg står også bare med tårene ned af kinderne, mens jeg prøver at berolige min søn. Jeg ser så min mand komme løbende over broen, og jeg tager min søn og smutter, uden at tjekke hund eller noget jeg går bare, vi hilser dårligt på hinanden, da vi passerer hinanden. Jan (min mand) havde så efterfølgende fået tjekket Chilli, fået snakket med den anden ejer og alt det der skulle til! Så det var en rigtig grim oplevelse, derfor hader jeg når folk bare har deres hunde løse, og ikke tænker på de andre der kommer gående med deres hunde i snor, og IKKE har lyst til at hilse. For det kan ikke være rigtigt jeg ikke kan gå en hyggelig tur med Chilli og sønnike, uden vi skal udsættes for hovedløse ejere, dr kun kan ødelægge det for os. Jeg går ALDIG mere med Chilli over markerne, men holder os til by-ture og så må manden sørge for resten af gå-turene...

• #28   8. mar 2009 Ina- Hold da kæft..... Jeg kan fadme godt forstå din reaktion. Det var da frygteligt.... Jeg er helt mundlam.

• #29   8. mar 2009 Ja den oplevelse var noget man godt kunne have været foruden, heldigvis har Chilli ikke været mærket af det, og ikke fået "blod-tørst" som jeg var bange for, men manden har også lagt et stort arbejde i efterfølgende arbejde. Og jeg har stadig min store "putte-trold" smiley Men det er en episode man aldrig glemmer, og går jeg med ham, og vi ser en anden hund, går vi altid et andet sted hen, og jeg kan mærke den latterlige frygt komme snigende, derfor er manden nok mere ham der går med ham og træner med ham, og jeg er den hyggelige, hende man nusser og putter med. Og det helt stor plus, er jeg mad-mor smiley

• #30   8. mar 2009 Ina T

Sikke en oplevelse :S det er det jeg frygter vil ske med Pablo en dag - ikke dermed sagt at han er dominerende og aggressiv nu, men når han bliver ældre kan det blive et problem så jeg tager ingen chancer :S
    Jeg havde dog nok desværre forsøgt at blande mig, jeg ville ikke kunne klare hvis der skete min hund noget :S

• #31   8. mar 2009 Ina- Sikke en oplevelse, men det er nu heller ikk en helt dålig handel i den sidste ende. Altså bare at få lov at hygge-putte-mor. :o) Omend en meget kedelig måde at komme frem til det på.

• #32   8. mar 2009 Nina og de skøre hunde: Jeg ville ikke blande mig, også fordi det ville foringe min egens chance for at overleve, hvis jeg ville prøve at gå igennem, da han så også skulle holde øje med mig, og en ukoncentreret hund mod to koncentreret havde betydet måske hans fald. Og igen når jeg ved jeg ikke kan stoppe tre hunde, og stårmed en lille dreng på to år, der græder, fordi han kan se hans bedste ven blive angrebet. Så valgte jeg at holde ham tæt og trøste ham, mens jeg fk ringet til min mand. Og måske gjorde jeg tingene forkert, ville også hade mig selv, hvis der var sket Chilli noget, men ville hade mig selv ndnu mere, hvis jeg var gået imellem, og min søn skulle stå alene og kigge på at mor også var i fare, og han var løbet efter mig, og der var sket ham noget.

Pernille C: Nej handlen er god nok, den skulle bare ikke lige være komme i hus på den måde smiley

• #33   8. mar 2009 Ina- Jeg kan helt sikkert godt følge din reaktion. Hold da kæft en oplevelse.... Jeg er helt paf over det.

• #34   8. mar 2009 Steen- Det e rnoget sludder at hanhunde per definition ikke kan lide hinanden. Jeg har en hanhund på 4 og har ALDRIG haft problemer med andre hunde. HVerken tæver eller hanner, unge eller gamle. SÅ det syns jeg er en meget grov og forkert generalisering.

• #35   9. mar 2009 gå aldrig mellem hunde der slås. heller ikke ens egne, har gjort det, 2 dage før jeg fik min søn, meget grim oplevelse, heldigvis var det kun mine arme hænder og ben der var blevet bidt i. har den dag idag, 6 år efter, stadig tydelige ar.

Kommentér på:
Jeg bliver så harm

Annonce