Gå tur :) {{forumTopicSubject}}
Hej med Jer.
Har længe haft lyst til at få Jeres meninger om dette:
Charlie er ikke vild med at gå tur. Nogle gange går han Laaaaaangt uden der er noget som helst, og andre gange, når vi lige at gå 50 m, så sætter han sig på rumpen og kigger hjem! Jeg prøver at motivere ham til at gå lidt mere med, men han kigger på mig som om jeg er jordens værste hunde-mor! Jeg går forskellige ture med ham, og motivere ham! Jeg ved at når det er vådt og koldt, gider han ikke, da han fryser helt vildt (er igang med ta få en jakke til ham) Men nogle gange er det altså også når det er okay vejr.
Skal jeg bare acceptere at han ikke vil gå den dag? eller hvordan...
Håber I kan give mig lidt respons!
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 152
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.333
Nu har jeg to hunde, og de kan godt, især på aftenturen, have meget forskellige meninger om længden. Gilbert vil langt, Binka vil hjem på sofaen ;o)
Så bliver det som regel til et kompromis, hvor Gilbert ikke får lov til at komme så langt som han gerne vil, og Binka bliver lokket lidt længere end hun vil...
Men generelt, så får de da lov til at bestemme om de vil langt eller ej.
Jeg ville engang i Dyrehaven med Gilbert alene, men han var ulykkelig over at Binka ikke var med, og ville bare hjem. Og så er der jo ikke meget ved at trække afsted med ham i en time..
Hvis der er en rute din hund er specielt glad for, og hvor den gerne vil gå lidt længere kan du jo prøve at gå den lidt oftere, og så kan du evt langsomt lægge lidt mere længde på måske?
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 181
Det med ruterne, han bestemmer faktisk hvad rute han vil... Så tænker jeg han er mere motiveret for det..
Tak for svarene
Gå tur :)