{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Signe .
Signe .
Tilmeldt:
17. feb 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9

Underlig adfærd {{forumTopicSubject}}

Hejsa vi har en 2 år gammel labrador som er begyndt at opføre sig underligt, det hele startede for et par mdr siden hvor vores datter havde et par veninder med hjem. Der er 2 piger vores hund ikke bryder sig om, han knurrer af dem og bliver nærmest helt stiv når de kommer.
Dette har medført at de 2 piger ikke tør at komme og besøge deres veninde mere, de har selv hund begge to og har aldrig gjordt/drillet vores labber. Når den ene veninde og hendes far har kørt vores datter hjem, knalder vores hund helt ud med aggresiv adfærd og virker meget truende overfor både faren og hans datter.

I dag kom vores datter så hjem efter et besøg hos omtalte veninde, hun nåede dårligt indenfor døren hvorefter vores hun begyndte at knurre af hende. Hun blev ekstrem bange og låste sig inde på toilettet. Vi ved denne pige har en muskelhund og han muligvis føler sig truet af dens lugt, men nu er vi i syv sind over hvad vi skal gøre, vi tør jo ikke risikere vores egen datter bliver bidt. Normalt er hunden en pragtfuld hund, der er kærlig og glad osv...

Er der nogen andre der har oplevet dette, eller ved hvorfor han opfører sig på denne måde ?
Hvis vi ikke finder en brugbar løsning ser vi ingen anden udvej end aflivning.
mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig adfærd
  • #1   3. mar 2009 Allerførst ville jeg tage en tur til dyrlæge og få den tjekket igennem for eventuelle smerter eller andre tilstande, der kan give den slags adfærd.

    Det er MEGET usædvanlig for en lab - er den renracet?


  • #2   3. mar 2009 Uh, det er jeg desværre ikke kyndig til at svare på, men det er da klart bekymrende og ikke rart at jeres datter bliver bange for sin egen hund.

    Håber at i får noget hjælp til det og får stoppet den adfærd. Selvom jeres hund kan lugte den anden hund, burde den kunne kunne skelne og se den anden hund ikke er i nærheden.


  • #4   3. mar 2009 Ja, jeg tænkte også lidt på smerter, men kun ved helt bestemte personer? Men ja, jeg er slet ikke klog på det.

  • #5   3. mar 2009 få tjekket den for smerter! også evt en adfærdskonsulent, hvor i landet bor i?

  • Signe .
    Signe . Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #6   3. mar 2009 Hejsa nej han er ikke ren, far er lab mor er retriver + setter. Udover de omtalte ting er han nok en dominerende hund i forvejen, når han skal bummelum står han nærmest kun på forbenene for at få lorten så højt op som muligt. Jeg har faktisk set ham vælte forover pga han kun brugte forbenene da han "sked"

    Jeg skældte ham helt vildt ud i samme øjeblik han knurrede af vores datter, men han svarede igen med en knurren, så selv jeg blev lidt bange for ham.
    mvh


  • #7   3. mar 2009 Nu tror jeg ikke ligefrem hunden kan føle sig truet af lugten ...... fordi det lige præcis er en Muskelhund.........

    Den siger nok ikke til sig selv.... uha.... her lugter af Muskelhund.. jeg må hellere knurre nu............den ville måske også knurre , hvis det havde været en Cocker Spaniel... eller en mynde....de havde haft..... *LOOOL*


  • #8   3. mar 2009 Ja, vil sige som *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *, nu er det jo ikke sådan at hver race har sin egen lugt:-)
    Som de andre siger, er det en rigtig god ting at få hunden undersøgt for smerter, findes der intet, så er der som de andre skriver en adfærdskonsulent. Hunden kan ikke have haft en ubehagelig oplevelse med de piger?


  • #10   3. mar 2009 Det er netop derfor vi som hunde ejer ikke bør gøre os til dommer om hvem der er farlig og hvem der ikke er... Der er meget fokus på kamphunden! Det er ikke nødvendigvis dem der er farligst... tankevækkende!!!!

    På vores vej bor der en total psyko schæfer... han er tydligvis en meget usikker herre og der for er han farlig. Uadtil virker han også som en dominerende hund der altid har højhaleføring, men jeg er overbevis om at han bruger for ikke at vise sin frygt! Ejerne er ulykkelig over hans adfærd og selvfølge skælder de ham ud... men hvad hjælper det sådan en adfærd (menneskeadfærd) hvis hunden ikke forstår en hattefis af hvad mor og far siger til ham...!

    Min tæve smider sig på jorden når han kommer trumlende over i vores indkørelse! Det er hva det er... Men for et par dage siden gik en anden hanhund på vejen ved siden ad fri... (bemærk) inde i sin egen indkørelse. Rundt om hjørnet kommer det omtalte hund og går direkte til angreb på den anden hund. Uden varsel og nægter enda at slippe selvom den anden hanhund underkastede sig den. Det kostede ham en tur til dyrlægen med den såre hund. Hvordan får man så lige sådan en hund til at slippe... ejeren til den overfaldte hund havde sine sikkerhedssko på og sparkede den i siden... Han er dælme farlig når det gælder andre hanhunde. Vi kan ikke passe andre hanhunde uden at være nervøs for at møde en fri psyko schæfer! Det skal lige siges at vi kommentere det ikke da naboerne er vores rigtig gode venner og vi gider ikke have nabostridigheder pågrund af andres problemer med ham. Men derfor har man lov at have sin menig om sådan en hund.... han bør få fred!

    lige mens jeg sidder her og skriver det kommer jeg i tanke om at deres egen datte har stået i ligne problemer med ham. Mener det var når hun tog nattøj på så gik han hvis helt amok... men kan høre dem hvordan de løste problemet. Men de arbejder ikke ligefrem efter positiv straf...
    Han er også bange for nogle mænd, vi tror det er høje mænd han ikke er trykke ved! En dag går han på dem...

    Vi er mange der har vændet os til ham...

    Måske er det usikkerhed det bunder i hos jeres hund, så huske gør ikke som dem i min historie! vold avler vold!


  • #11   3. mar 2009 Mathilde... Når du slynger et begreb som "positiv straf" ud i åbent forum, så tror jeg mange misforstår.. En forklaring på sådanne begreber kunne nok være en god ide...

    Jeg har ikke så meget at tilføje... Ud over at det er klogt at lytte til "Feriehund masser af plads...Lillen"


  • #12   3. mar 2009 Mathilde> Mener du ikke under alle omstændigheder negativ straf smiley for det lyder da til (på dit indlæg) at de netop brugte positiv straf....

    begreber, så der ikke opstår forvirring smiley

    Positiv straf: at tilføre hunden noget (fx smerte)
    Negativ straf: at fratage hunden noget (fx opmærksomhed)

    Positiv forstærkning: at rose når hunden gør noget godt
    Negativ forstærkning: at råbe op når hunden gør noget den ikke må


  • #13   3. mar 2009 Jo selvfølgelig... det gik hvis lidt stærkt! godt der er nogen der kan rette lidt på mig:)

  • #14   3. mar 2009 hej jo der findes ganske vist hunde specielt hanhunde der kan udvise den adfærd i beskriver men som os der er mange der foreslår få ham tjekket
    prøv eventuelt at skifte tøjet efter et møde med den anden hund og husk endelig at hunden os kan mærke at jeres datter er nervøs, bange vælg selv ordet , når hun kommer hjem fra den veninde der har den hund prøv at sætte fokus et andet sted når i ved hvornår hun kommer hjem eventuelt ved at gøre klar til at gå en tur, et kødben,hva som helst der kan aflede hans opmærksomhed
    hvis denne adfærd er kommet pludseligt kan en dårlig episode med de veninder som i måske bare ikk er klar over os spille ind


Kommentér på:
Underlig adfærd

Annonce