{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

Underlig adfærd? {{forumTopicSubject}}

Hey HG

Må indrømme at jeg står lidt på bar bund her, og jeg håber nogen af jer kan kaste lidt lys over problemet.
Sagen er den at vores 1 årige terrierblanding, Aya, i løbet af de sidste par dage har ændret adfærd fra at være en selvsikker, forholdsvis rolig hund.. Har udviklet sig til noget der minder om hulkende Hulda.

Foruden at være blevet EKSTREMT mor syg (hun vil helst ligge eller sidde ovenpå, eller lige op af en af os konstant) , så farer hun rundt i huset og hviner og skaber sig. Hun virker ikke til at have ondt, for så længe vi begge er I rummet, så er der ingenting. Så leger hun fint, og opfører sig som hun plejer. Hun virker frisk og er stadig meget legesyg. Men så snart en af os er ude af syne, eller hun et øjeblik tror hun er ladt alene, så starter balladen. Hun styrter hvinene rundt i huset, piver og kradser på alle dørene indtil hun finder den person der mangler.

Efter at have været oppe at handle idag, kommer vi hjem til noget af et syn. Kræet havde formået at flå hele væg til væg tæppet I entreen af og været godt i gang med at gnave, gnaske og grave I de sølle rester af underbelægningen. Der var også lige røget et par toiletruller med I frustrationens rasen.
Det ligner hende på ingen måde, tværtimod har hun aldrig haft problemer med at være alene hjemme.
Hvad I alverden foregår der? Kan det være fordi hun er indbildt gravid eller? Jeg har aldrig tidligere haft små racer, og har ikke erfaring med dette fænomen?
Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig adfærd?
  • #1   8. jun 2015 Det har jeg aldrig oplevet - har hun været i løbetid/skal til det?

  • #2   8. jun 2015 tænker som funke.. har det en forbindelse til nærværende løbetid?

  • #4   8. jun 2015 Hun har været I sin første løbetid, det var hun for 2 måneder siden. Det var også min første tanke, om hun måske var tæt på sin næste løbetid, men det er liige tidligt nok. Hun var godt nok lidt pjevset første gang hun kom i løb, men på ingen måde ligeså pivende og kontaktsøgende som hun er lige pt.
    Hun leger fint, er frisk og vil gerne med ud og gå, tumler rundt som hun plejer osv.

    Jeg tænker om ikke det for en sikkerheds skyld ville være godt at genoptage alene hjemme træning, og så observere om ikke det går i sig selv?
    Hun skal vaccineres på Torsdag, så der får hun lige et grundigt check om alt er som det skal være.


  • #5   8. jun 2015 Altså jeg har ingen erfaringer med falsk drægtighed, men det plejer at komme på det tidspunkt hunden skulle have haft hvalpe, så det passer vel meget godt her 2 måneder efter? Men plejer der ikke også at komme fysiske tegn på det?
    Ellers er det som Caroline siger måske "bare" en hormonel fase? Der kan ligge flere ting til grunde, så det er nok også fint, at dyrlægen lige kigger på hende, om ikke andet så for at drøfte mulighederne med dyrlægen smiley


  • #6   9. jun 2015 Kunne godt lyde som om at hun kunne være falsk drægtig. Tag en snak med dyrlægen, og begynd at spare sammen til en sterilisation smiley

  • #7   9. jun 2015 Jeg tænker at hun er inde i en fase med kønsmodenhed, og er møg hamrende forvirret oppe i hovedet da hun ikke aner hvad alle de hormoner er for noget.
    Og hvis hun har det så dårligt med at være alene hjemme, ville jeg finde nogen til at passe hende mens hun har det sådan... Hvis i bare efterlader hende alene hjemme, kan det ende med varige alene-hjemme-problemer.

    http://dansk-terrier-klub.dk/?PageID=389&Lang=Dk&SiteID=6


  • #8   10. jun 2015 Ann-Marie H - Sterilisation? smiley Det lyder drastisk, håber da ikke det ender med at være en nødvendighed.

    *Tanja og Bine* Hun har ikke været alene siden, i længere tid. Vi vidste ikke at hun ville reagere på den måde, da hun normalt ikke har problemer med at være alene, så vi var blot taget afsted for at handle den dag.

    Nu er der i al fald ingen tvivl om at det er indbildt drægtighed. Aya har udset sig et stakkels forsvarsløst bidedyr som hun ikke slipper af syne et sekund. Hun bærer rundt på det i munden konstant, pivende og søgende, bygger rede alle tænkelige og utænkelige steder. Jeg har læst lidt om emnet, men der hersker åbenbart delte meninger om hvorvidt man skal tage "Hvalpen" fra dem, eller bare lade det gå over af sig selv. Vi har forsøgt at tage den I kortere perioder (F.eks når vi er nødt til at drive hende ud og tisse, når hun skal spise osv) men hun er fuldstændig besat, og hyler og skriger så snart den er ude af syne. smiley Vil nødig traumatisere hende ved at tage den, men samtidig er det jo heller ikke holdbart at hun ikke engang vil gå ud og tisse så længe hun er fokuseret på den.


  • #9   10. jun 2015 Hvis hun er falsk drægtig, og også bliver det fremover, så kan sterilisation meget vel ende med at blive løsningen smiley

  • #10   10. jun 2015 Til "Tanja og Bine"
    Det link er da godt nok ... hmm... retro... hahah jeg står helt af på sætningen: "Hunde med stor dominans og som ikke har fået dette dæmpet under opvæksten, vil nu sætte kraft og alvor i sine dominansytringer og kan ende med at tage magten i familien."
    Nu lever vi altså i 2015 og ikke 1915, din hund VIL IKKE dominere dig!...
    Jeg vil kraftigt opfordre alle med modsat overbevisning til at læse artiklen her:
    http://www.dyrefondet.dk/nyheder/vis.htm?nid=65

    Med hensyn til Aya snakkede jeg med min mor i dag og hun fortalte at hendes hunde af og til har fået en sprøjte nede ved Bille Ruwald der har stoppet den igangværende falske drægtighed, så hvis det ikke bliver bedre er det en mulighed.. smiley


  • #12   11. jun 2015 Den bedste løsning for en tæve som bliver falsk drægtige, vil være at få hende steriliseret = en dyrlægeregning på ca. 4500 kr. Det er både frustrerende for jer og hunden, at hun bliver falsk drægtig efter hver løbetid, og når først hun er startet på at blive falsk drægtig, så stopper det ikke igen. Fordelen ved en sterilisation vil jo så være at I slipper for løbetid, samt risiko for underlivsbetændelse fremover. Men tag en snak med jeres dyrlæge, og hør hvad de vil anbefale.

  • #13   11. jun 2015 Nu var det mere for at fortælle at hunden går igennem forskellige faser i de unge år, da det ikke lod til at TS var klar over det.
    Og jeg er fuldstændig samme overbevisning som dig Loffy smiley

    Men dejligt i har fundet ud af hvad grunden var TS smiley


Kommentér på:
Underlig adfærd?

Annonce