{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

Vi ønsker os en hund... {{forumTopicSubject}}

Ja vi har LÆNGE overvejet at få en hund..

Men vi er i tvivl om hvilken en det skal være? Vi bpr i en tre værelses så det skal ikke være en kæmpe hund - desværre..

Og det skal ikke være en hund til flere tusinde kroner.. Vores budget hedder ca 3500 kr for en hund.

Så hvilke vil I anbefale som er børnevenlige (Har en dreng på 2 år)

Og hvad er bedst? Han eller tæve..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi ønsker os en hund...
  • #1   2. mar 2009 cavalier king eller pekingeser.
    Han eller tæve? Hmm det kommer an på hvad man er til. Jeg har to tæve. andre har hanhunde. Tæver kommer jo i løbetid,og hanhunde strinter lidt.


  • #2   2. mar 2009 Hva koster de ca og er det hunde hvor det er et must at have stamtavle på?

  • #3   2. mar 2009 Jeg bor også i en 3 værelses og har en Rottweiler..
    Det giver ingen problemer...
    Synes i skal købe hund efter, hvad der passer til jer mht. størrelse, aktiveringsbehov, behov for pelspleje og udseende..
    Der sidder mange hunde på internaterne, som mangler gode hjem og prismæssigt holder de sig inden for jeres budget. De har også ofte hvalpe;-)


  • #4   2. mar 2009 Ja hanhunde KAN strinte:) Personligt kender jeg ik nogen der gør det.
    Hvad med aktivitetsniveau?
    Umiddelart tænker jeg en cavalier eller en papillon, men det er svært nr du ik skriver hvad i kan tilbyde hunden.
    Tror du får meget svært ved at få en hund til 3500kr.


  • #5   2. mar 2009 Mht. til hanhunde og strinteri har jeg da haft et par stykker, der gjorde det... På den anden side, så kommer tæverne i løbetid...

  • #6   2. mar 2009 Hvorfor begrænse sig til et budget på 3500,-? Så hellere spare sammen lidt længere og få flere valgmuligheder. Der bliver jo også udgifter på dyrlæge, forsikring, udstyr mm.

  • #7   2. mar 2009 Det skal være en hun dder ikke er for aktiv, da det er begrænset hvor meget jeg kan aktiverer den.
    Den skal være børnevenlig
    Og helst ikke kræve for meget pelspleje - da min dreng har astma (for støv)

    Vi bor på første sal, derfor skal det helst ikke være en for stor hund, da den jo skal gå på trapper


  • #8   2. mar 2009 Og det skal være en hvalp

  • #9   2. mar 2009 Ender også altid op med at vælge en han, hvis jeg skal vælge i et kuld;-)
    Men sidst, jeg købte hund, var der kun tæver tilbage;-)
    Og de er jo som regel lidt nemmere at opdrage på, end hannerne. Især inden for min race..
    Det er der så bare ikke nogen, der har fortalt hende, jeg har nu*GG*


  • #10   2. mar 2009 Uanset hvilken hund I køber, så gør jer selv den tjeneste, at tjekke at forældre-dyrene er blevet tjekket for diverse arvelige sygdomme.


  • #11   2. mar 2009 Hmm jeg kender noglesom har to cavalerer til salg for omkring det budget, men nej man burde ikke begrænde sig, da der jo hurtigt kan komme uforusigelige dyrelægeudgifter.. Og ja en tæve kommer i løb,men detnkan man jo sterelisere imod(=

  • #12   2. mar 2009 Henrik: Det er netop det der er min pointe.. at skal vi have råd til det - jamen så må man jo sætte et budget.. Og er enlig på SU - så ville på ingen måde kunen afsætte 10.000 kr til en hund

  • #13   2. mar 2009 MIa og Mikkel: Har det bedst med at vide hvor hunden kommer fra og hvad den har været igennem smiley

  • #14   2. mar 2009 samson: Man siger den skal være korthåret smiley Og fælde knap så meget sagde vores læge i hvert fald

  • #15   2. mar 2009 Jeg tænker, hmm 3500 kroner for en hund. Det er meget lidt, og hvis der er ikke er råd til at give mere for en hund, hvad så med dens helbred*? Der er hundemad, årlige sundhedstjek, uforudsete dyrlægebesøg, forsikringer, samt man skal anskaffe sig hundetegn, halsbånd og snor, sele evt, en hundeseng, tage højde for en hvalp måske vil bide ting i stykker.

  • #16   2. mar 2009 Måske du kan blive inspireret af dette link:
    (link fjernet)


  • #17   2. mar 2009 Sandra D Som svaret tidligere.. Det er der taget forbehold for - derfor bliver jeg nødt at prioterer budgettet. For ja den skal skam nok få både mad, dyrlæge tjek, chip, vaccinationer osv

  • #18   2. mar 2009 de korthårede racer fælder meget! Hvis du vil have en hund der ikke fælder skal du have fat i de små terriere med trimmepels, pudlerne eller bichonerne....

    bichonerne får du ikke i den prisklasse du har budgetteret med, men de andre kan du nok godt finde nogle blandinger af, som du kan få i det prisleje...

    Jeg vil stærkt fraråde at købe en cavalier uden tavle, da racen er disponeret for rigtigt slemme øjen og hjertesygdomme, som folk uden tavler desværre sjældent tester for inden de laver hvalpe smiley


  • #19   2. mar 2009 Synes I skal tjekke hvilke racer, som er bedst i forhold til astma/allergi smiley Det er synd for både hund og mennesker, hvis det ikke går alligevel og det synes jeg ofte man ser i diverse salgsannoncer. Mener f.eks. Lhasa Apso sku' være en af de bedre hunde i den forbindelse... Og så få lov at være på besøg nogle timer, for at sikre jer, at barnet ikke reagerer smiley

  • #20   2. mar 2009 En JRT blandet med en DSG... det er vist ingen god idé da de begge er meget aktive racer...
    Og jeg vil da lige sige, at selvom en hund er lille (som min aussie) er det ingen garanti for at den ikke kræver det store motionsmæssigt...


  • #21   2. mar 2009 Samson......: Din hund er jo os uden tavle.

    Men det er jo os et spørgsmål hvad man går op i, med eller uden tavle. Hvad kunne man tænke sig at bruge hunden til.
    Det er os vigtig at sikre sig at med eller uden tavle at hvalpen er rask. Er forældrene testet for de forskellige ting, og det er forskelligt fra race til race. Hvordan er generne. Det er svært at sikre sig hvis hvalpen er et kryds, eller hvis hunden er uden tavle.


  • #22   2. mar 2009 Maggie A:
    Hvis man elsker dem, sørger man vel også for, at forældrene er tjekket for racespecifikke sygdomme?


  • #23   2. mar 2009 Jeg ville heller aldrig turde købe en cavalier uden tavle.. med mindre der er papirer på hjertescanning hos begge forældre... det er altså et meget stort problem med netop cavalieren....

  • #24   2. mar 2009 Mamma Anna E og *Minihvalen *
    Hvis du ligger de udgifter til side som du ellers ville have brugt på hund, så vil du da relativt hurtigt få skrabet 10000,- sammen.


  • #25   2. mar 2009 Mht. til tv2 programmet er der ikke noget at diskutere, da engelske og danske forhold ikke er sammenlignelige! Og det er ikke det, denne tråd handler om.

  • #26   2. mar 2009 Maggie A:
    Ok, ja så er vi enige;-)


  • #27   2. mar 2009 Henrik: Ja men det ændre ikke ved at jeg ikek vil give 10.000 kr for en hund smiley Jeg er altså fra Jylland smiley Og nu er budgettet lagt, som jeg jo ikek synes er urealistisk og det skal også være sådan at vi kan få mad jo

  • #28   2. mar 2009 køb du rolig en hvalp der er ikke grund til at bruge 10000 kr på en hund det får du ikke en bedre hund af du kunne overveje en cocker det er en dejli nem hund

  • #29   2. mar 2009 Jeg ville gå ned på biblioteket og låne et par bøger med alle de forskellige racer i.
    Kigge dem igen og skrive de racer ned, som passer til familen.
    Derefter gå tilbage til biblioteket og låner bøger om de racer, du har skrevet ned.
    Læse dem godt igennem og finde den helt rigtige race og så ellers finde et godt opdræt af racen.


  • #30   2. mar 2009 Vores barnebarn - som også har allergi/astma - har tidligere kunne nøjes med en enkelt antihistamin når han var på besøg hos os & vores voksne hund.

    Men efter vi fik hvalp i huset, blev det helt galt og han måtte bruge sin spray smiley

    En bekendt fortalte os så, at det var set før, at allergikere reagerede kraftigt på hvalpepels, men at det kunne blive bedre når vovse fik lidt mere voksenpels - vi har ikke hørt om det før, så vi håber da det bedste.


  • #31   2. mar 2009 Shih tzu hvalpe kan købes uden stamtavler til det beløb du snakker om...
    De er børne venlige...
    De kræver ikke den store motion
    Og nu kommer det bedste - de er super gode til allergi ramte da de ikke fælder...
    Den er ikke så stor og er nem at have med sig...

    Kan kun varmt anbefale sådanne en...købte selv en for en god måned siden og er bare såååååå glad for hende smiley

    Held og lykke med købet.


  • #32   2. mar 2009 Robert & familie: Mine forældre har jo hund og der har intet været, samt at priktesten viste at han ikke er allergisk overfor hunde..

  • #33   2. mar 2009 Man kan da gå ud fra at hunde med tavle kommer fra steder hvor der er taget sig godt af dem og gået op i deres sundhed, allerede fra da parringen fandt sted.

    Jeg synes blot det ville være synd at gå ud og finde en hund og så den viser sig at blive meget syg, fordi forældre ikke er testet og kuldet har været et ups kuld.

    Jeg håber blot for dig at du sikre dig hvalpens sundhed før du køber.


  • #34   2. mar 2009 ^^ Tror desværre bare den er for stor til vores lejlighed

  • #35   2. mar 2009 Vil du vide mere om shih tzu kan du kigge i min profil eller vores hjemmeside...
    adressen står på profilen smiley


  • #36   2. mar 2009 Sandra D: Det gør jeg helt sikkert.. Min lab har kostet 750 kr og hun har aldrig fejlet noget - ægte uden papire

  • #37   2. mar 2009 Mette: Tusin tak det vil jeg gøre

  • #38   2. mar 2009 Mamma Anna E - Vil blot rose dig for at du gør dig overvejelser om hvilken hund og søger råd og vejledning. Det er bare super. Om alle kommende hvalpekøbere tænkte sig lige så godt om ville der være langt færre problemhunde.
    I Irene Jarnveds "Fra hvalp til hund" (som i øvrigt er en rigtig god hvalpebog) står der en del om valg af hund i forhold til race, blandingshund eller med stamtavle og han/tæve.
    Held og lykke med dit nye liv som hundeejer!


  • #39   2. mar 2009 Nu skriver du længere oppe at den skal kunne gå på trapper. Det bør ingen hund, hverken stor eller lille, gøre før den er MINDST 1 år gerne 1½.... Pga dens hofter...

  • #40   2. mar 2009 Camilla: Netop derfor skal det ikek være en alt for stor hund. VIl jo ikek kunen løfte en rottweiler plus min søn op ad trappen

  • #41   2. mar 2009 Emily Louise: Mange tak smiley

  • #42   2. mar 2009 Dejligt at høre, at din søn ikke har allergi overfor hunde smiley Ville nu alligevel ta' det med i mine overvejelser, hvis det var mig, for så vidt jeg er orienteret, kan sådan en allergi godt dukke op med en hund i huset, når man har astma i forvejen - eller er jeg helt galt på den? Så for alle tilfældes skyld :))))
    Held og lykke med at finde den helt rigtige hund smiley


  • #43   2. mar 2009 hej
    jeg kan andbefale en shih tzu som er nedklippet .


  • #44   2. mar 2009 Husk at inden hunde må gå på trapper før de er 1 år gamle, det kan deres led slet ikke tåle. Så uanset hvad skal den bæres fra den er hvalp til 1 år...stor som lille, det gør ingen forskel...

  • #45   2. mar 2009 Glemte lige at sige at det virkelig ikke er anbefalelsesværdigt at købe en cavalier uden tavle.
    De lider meget alvorligt af hjertesygdomme og skal man have cavalier skal man sikre sig at den er efter forældre der er tjekket for arvelige sygdomme.Og det har jeg endnu ikke hørt om "opdrættere" uden tavle der sørger for.


  • #47   2. mar 2009 TV2 - flot genudsendelse - hvor er fakta?
    som skrevet tidligere er det jo netop derfor jeg ikke skal have en stor hund også. Ville jo ikek kunen løfte en stor hund, samt min dreng op ad trappen


  • #50   2. mar 2009 du skal ikke vælge en cavalier, den fælder meget den koster meget mere end 3500 kr og finder du en til den pris er der større chance for den har hjertefejl da den så ikke har tavle og er efter hjertescannede forældre.

  • #51   2. mar 2009 Søren- Hun skriver at hun gerne vi ha en hund der ik er for aktiv, og som ik kræver særlig meget aktivering. Disse kriterier kan man jo dårligt sige at en cocker passer på.


  • #52   4. mar 2009 hej
    jeg vil ikke sige en cavalier king eller pekingeser.

    da de er lidt spinkel i bygning, og det ses af cavalier ier signalfølsom.
    så små børne hænder og bevægelser kan odt være svært for de to racer.

    en Bichon Frise er en dejlig lille hund, der ikke gøer meget og den har en god bygning som kan tåle børnehænder, og den er ikke en nervøs race. en hund vi anbefalder af små racer. ;0) (kig under racerne her inde der andre Bichoner) men frise er en rigtog flink hund



Kommentér på:
Vi ønsker os en hund...

Annonce