Kastration {{forumTopicSubject}}
Hej i alle dejlige hunde mennekser.
Jeg vil gerne høre jeres mening og erfaring med kastration? Vi har en super skøn hanhund - Border terrier, som er en super aktiv og glad hund. Nogle gange ved han slet ikke hvad han skal gøre ved sig selv af bare glæde:) TIl tider kan han virker hyper aktiv, men igen han er kun knap 2 år og en rigtig terrier, så det er ikke noget, vi ser som en problem. Hvis han bliver brugt og aktiveret godt er han nem at få til at falde til ro. Han har dog et problem med andre hanhunde (kun hanhunde) og tøver ikke med at starte en alvorlig slåskamp med hund er meget større end ham selv, også selv om de ikke ligger op til noget. Luffe kan sagtens løbe fri på tur og kommer altid når man kalder. Medmindre at han får færten af en hanhund så kan vi slet ikke kalde ham retur. Dette betyder naturligvis at han frihed er noget begrænset!
Vi har flere gange overvejet at få ham kastereret, men jeg er virkelig i tvivl om det er den rigtige beslutning.
Han døjer også med kronisk forhund betændelse
Glæder mig til at høre jeres meninger og erfaringer.
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.060
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
Jeg vil ikke sige "gør det" eller "gør det ikke" - fordelen er at hunden slipper for en masse hormoner men ulempen er at hunden ligepludselig hverken er hanhund eller hundhund iforhold til de andre hunde, det kan give nogle problemer at hunden pludselig er "ingenting"..
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.721
de kan dog godt få lidt hængemave (ikke tyk) men maven kan hænge lidt..
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 10
Jeg er hverken for eller imod kastration, men kunne bare godt tænke mig at vide om det kan ændre agressiv adfærd hvis den skyldtes homoner.
feb 2009
Der er ingen tvivl om at vores hund har rigtig mange homoner i kroppen som påvirker hans adfærd.
Hvornår er den bedste alder at få det gjort. Han bliver to til april - hvis det skal være - skal vi vel ikke vente for længe...?
Dejligt at høre jeres meninger -
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 231
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 231
En Boston Terrier får nok sjældent de store pelsproblemer... det ligger mere til de langhårede racer. Og så vil jeg gerne se "beviset" for det andet postulat, tak...
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 907
feb 2009
Men igen i må ikke misforstår mig. Vi søger bare viden og vi skal naturligvis have en god snak med vores dyrlæge om det.
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 907
Kastration