{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Boligforening- Nej til rottweiler... {{forumTopicSubject}}

Jeg har en veninde som har denne skønne rotte hvalp. Hende og hendes kæreste er lige flyttet i en anden lejlighed i samme boligforening, og har så anskaffet sig hund idet at i det nye må de have hund. Men.... I deres leje kontrakt står der at de ikke må have hunde der er kamp hunde. Så de har fået en skrivelse på at afskaffe sig deres hund idet det er en kamphund.. De er fuldstændig kede af det, og har fået en frist til at afskaffe sig hunden. Kunne man tage diskussionen op med boligforeningen, og i så fald vinde denne dialog om det er en kamphund eller ej? Hvad ville i gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boligforening- Nej til rottweiler...
  • #2   26. feb 2009 Nej, det tror jeg ikke - her i vores er det også forbudt med kamphunde, og der går rotten i hvert fald også ind under...

• #3   26. feb 2009 Jeg ville tage kampen op. Ville be om, at se den liste på racer som er forbudte i boligforeningen. For de bliver da nødt til, at være lidt mere specifikke og ikke kun sige kamphunde. Listen burde jo så, at være fra det bestyrelses møde hvor det blev besluttet, så datoen skal jo være ældre end den dato de flyttede ind.

• #4   26. feb 2009 Hm...de har vel læst lejekontrakt inden de underskrev den og undersøgt hvilke racer, der er uønskede ?

• #5   26. feb 2009 Som alle de andre siger, må de have fat i lejekontrakten. Hvis der står rottweiler på, selvfølgelig nævnt med race og ikke som kamphund, så er det bare ærgerligt..

• #6   26. feb 2009 rottweiler er vel egentlig ikke en kamphund er det? men i min gamle forening måtte man fx ikke have dalmatiner og Sankt B. men gerne amstaff's så det er meget forskelligt fra sted til sted

• #8   26. feb 2009 Sara: Sådan fungere tingene ikke i den almene boligsektor. Afdelingsbestyrelsen i den pågældende afdeling har vedtaget, at man ikke må have kamphunde, og skal det ændres skal emnet tages op på det årlig afdelingsmøde og derefter måske vedtages, alt efter hvad beboerne mener. Hvis der ingen afdelingsbestyrelse er, skal det med på bestyrelsesmødet og derefter kan bestyrelsen tage stilling til sagen.

Kviesgaard: Er du sikker på, at det står I Lov om leje af almene boliger?

• #9   26. feb 2009 Jeg siger mange mange tak for jeres svar, hun venter på en opringning derfra imorgen, men jeg tror desværre ikke der er noget at gøre heller, håber for dem det bedste. Jeg læste deres kontrakt idag, og der stod kamphunde og muskel hunde, men er rotten ikke en brugshund? smiley

• #11   26. feb 2009 Jeg ville bestemt ikke katagorisere rotten som en kamphund, men boligforeningerne er sådan set ligeglade med om deres liste er rigtig eller forkert, de hunde der ser farlige ud, eller som folk er bange for, ja det er dem de mener! Tror desværre ikke der er så meget at gøre for man må sige det er sådan mange ser på rottweileren:( Jo det er en brugshund:)

• #12   26. feb 2009 jeg ville køre den så langt ud som jeg kunne hvis der ikke står rottweiler på den liste hvis der da er nogen liste hvis der bare står kamphund vil jeg mene den kontrakt ikke gælder for der er ikke noget der hedder kamphund og så må det sku være boligforeningens fejl at de ikke kan finde ud af at uddybe hva de mener og laver en liste over de racer de mener.

• #13   26. feb 2009 Der er ikke noget der hedder kamphun eller muskelhund så vil mene den ikke gælder medmindre de har en liste over de racer er muskel/kamphunde det forskelligt fra person til person hva de mener går ind under den kategori jo en rotte er en brugshund så de burde ha lov at ha hunden medmindre udlejer kan fremvise en liste

• #15   27. feb 2009 den fortolkning som boligselskabet har vil ikke holde i retten.
    De kan ikke bare ligge store hunde ind under muskelhunde uden der er en reel liste hvori de enkelte racer står og denne liste skal vedhæftes en lejekontrakt

• #16   27. feb 2009 Men venner, vi er eninge om at Rotten ikke er fremavlet til kamp ikk?

• #17   27. feb 2009 Den såkaldte liste, som I alle omtaler - hvilken liste er det?
    Hvor står der at man SKAL have sådan én?

Kommentér på:
Boligforening- Nej til rottweiler...

Annonce