{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Ung, dum, og flyveklar! {{forumTopicSubject}}

Så er det snart!
SÅ SNART!
Jeg flyver snart fra mors rede, og ud i verden!
- Jeg flytter fra lille Tønder til store Odense!
Vi (mig og min kæreste) har tænkt os at melde os ind i en bestemt boligforening, som ligger centralt i Odense (helst så tæt på mit gymnasie som muligt), hvor der er tilladelse til at have hunde, og hvor lejen heller ikke er så dyr.
Ja, jeg skal have hund igen. Nej, jeg ved ikke hvornår endnu. Jeg skal selv være klar, og lejligheden skal også være klar, så hunden ikke får stress over alle de mennesker der flytter møbler og kommer med flyttekasser.

Har i nogen gode tips til at flytte hjemmefra? Både økonomisk (Jeg kender godt kummefryser&Tyskland-tricket), og psykisk, så man har mere overskud til at skulle lære en kæmpe by at kende? Hvad med hunden, når dengang kommer til at flytte ind?
Flyttemæssigt, så har jeg en familie bestående af 3 søskende, en mor, en papfar, en nevø, en niece (der dog ikke kan gå endnu, men hun kan da savle på vores tøj, og charmere hele Odense?), og 2 svogere. Dvs. omkring 5-6 biler. Jeg har ikke brug for at hyre flyttemænd. :o)
Hvordan fik i styr på det hele, da i flyttede for første gang?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ung, dum, og flyveklar!
  • #1   25. mar 2012 Nalah: Der er ingen venteliste, så vidt jeg kan høre på dem jeg snakkede med. smiley Og hvis vi ikke finder en lejlighed via boligforeningen i rette tid, så har vi nogle andre tilbud i baghånden, som vi så slår til på istedet. smiley

• #2   25. mar 2012 En rigtig god tilg af få lavet er bugetkonto, med alle Jeres faste udgifter. Så betaler man det samme hver mdr. i stedet for at stå nogle mdr hvor der kan være flere regninger. Husk at få lavet en indboforsikring. Den kan på ingen måde svare sig, at undlade.

Når i engang flytter hjemmefra, så er det også en god ide at skrive en huskeseddel, så får man ikke puttet alt muligt i kurven, som måske slet ikke lige var meningen.

• #3   25. mar 2012 jeg flyttede i egen lejlighed for 3 år siden, alene- min kæreste flyttede først ind 5 måneder efter smiley

Budgetkonto!!
    og jeg hævende et beløb til mad hver måned, og vidste at de skulle strække, så kom man ikke ud for at man pludeslig ikke havde til toiletparpir- for ja det glemmer man altså nogengange, så Thank good for gratis rekalmer og vatrondeller smiley haha

Jeg har altid haft meget svært ved at være hjemmefra, så den første uge for mig var ikke særlig sjov- utrygheden ved at være alene, og pludselig ikke have mor i nærheden var lidt skræmmende, men i er heldigvis 2 smiley

få tilmeldt jer licens, indbosforsikring, og når i kommer i lejligheden første gang, så gennemgå den for fejl og mangler, og hvis noget er istykker, giv det til udlejeren som bevis for at det ikke er jer der har påført de skader!!

Gå ind og hils på jeres naboer, det lyder gammeldags, men det er så vigtigt i lejligheder at man kan tale sammen- ikke at i skal være bedste venner, men man viser bare man er åben og imødekommen når man lige går ind og hilser på:) i mit tilfælde kom mine naboer ind med en blomst den dag jeg flyttede índ smiley

Ellers så bare nyd det!!! det er befriende at kunne spise chips når man vil og hvor man vil, at man ikke skal tage hensyn til at mor og far sover når man har besøg, at man kan bestemme aftensmaden selv, og hvor den indtages smiley

Held og Lykke med flytningen smiley

• #4   25. mar 2012 Jeg har et godt råd som hjælper på økonomien.

Lav madplan for hele ugen så du begrænser turene til supermarkedet til en eller to gange.

• #5   25. mar 2012 Herhjemme hæver vi 200 kr. til hver uge i måneden og putter dem i kuverter. De penge skal strække til alt andet end kød, som vi køber i store mængder når vi mangler. Så det vil sige alt hvad vi ellers skal spise den uge, og så har vi en kuvert med 200 kr til husholdning, om måneden.

• #6   25. mar 2012 HUSK nu at vi lige skal hygge os sammen i Odense!! :)<3

Kommentér på:
Ung, dum, og flyveklar!

Annonce