Ung, dum, og flyveklar! {{forumTopicSubject}}
Så er det snart!
SÅ SNART!
Jeg flyver snart fra mors rede, og ud i verden!
- Jeg flytter fra lille Tønder til store Odense!
Vi (mig og min kæreste) har tænkt os at melde os ind i en bestemt boligforening, som ligger centralt i Odense (helst så tæt på mit gymnasie som muligt), hvor der er tilladelse til at have hunde, og hvor lejen heller ikke er så dyr.
Ja, jeg skal have hund igen. Nej, jeg ved ikke hvornår endnu. Jeg skal selv være klar, og lejligheden skal også være klar, så hunden ikke får stress over alle de mennesker der flytter møbler og kommer med flyttekasser.
Har i nogen gode tips til at flytte hjemmefra? Både økonomisk (Jeg kender godt kummefryser&Tyskland-tricket), og psykisk, så man har mere overskud til at skulle lære en kæmpe by at kende? Hvad med hunden, når dengang kommer til at flytte ind?
Flyttemæssigt, så har jeg en familie bestående af 3 søskende, en mor, en papfar, en nevø, en niece (der dog ikke kan gå endnu, men hun kan da savle på vores tøj, og charmere hele Odense?), og 2 svogere. Dvs. omkring 5-6 biler. Jeg har ikke brug for at hyre flyttemænd. :o)
Hvordan fik i styr på det hele, da i flyttede for første gang?
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 331
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
Når i engang flytter hjemmefra, så er det også en god ide at skrive en huskeseddel, så får man ikke puttet alt muligt i kurven, som måske slet ikke lige var meningen.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
Budgetkonto!!
og jeg hævende et beløb til mad hver måned, og vidste at de skulle strække, så kom man ikke ud for at man pludeslig ikke havde til toiletparpir- for ja det glemmer man altså nogengange, så Thank good for gratis rekalmer og vatrondeller haha
Jeg har altid haft meget svært ved at være hjemmefra, så den første uge for mig var ikke særlig sjov- utrygheden ved at være alene, og pludselig ikke have mor i nærheden var lidt skræmmende, men i er heldigvis 2
få tilmeldt jer licens, indbosforsikring, og når i kommer i lejligheden første gang, så gennemgå den for fejl og mangler, og hvis noget er istykker, giv det til udlejeren som bevis for at det ikke er jer der har påført de skader!!
Gå ind og hils på jeres naboer, det lyder gammeldags, men det er så vigtigt i lejligheder at man kan tale sammen- ikke at i skal være bedste venner, men man viser bare man er åben og imødekommen når man lige går ind og hilser på:) i mit tilfælde kom mine naboer ind med en blomst den dag jeg flyttede índ
Ellers så bare nyd det!!! det er befriende at kunne spise chips når man vil og hvor man vil, at man ikke skal tage hensyn til at mor og far sover når man har besøg, at man kan bestemme aftensmaden selv, og hvor den indtages
Held og Lykke med flytningen
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
Lav madplan for hele ugen så du begrænser turene til supermarkedet til en eller to gange.
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
Ung, dum, og flyveklar!