{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.421 visninger | Oprettet:

Kuperede ører! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Ved godt en del herinde bliver harme når de hører det ord.. men here goes..

Ville høre om der var nogen der havde nogen sider evt. man kunne læse lidt om behandlingen af kuperede ører. Grunden til at jeg spørger er at min lille ny hvalp's ører "ligger" ned.. og har lige hørt man kan rette dem med et stykke pap da øret ellers ikke vil blive dannet rigtigt og forblive liggende.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kuperede ører!
  • #1   24. jan 2006 Tape ikke pap..

• #2   24. jan 2006 Det er ganske rigtigt at du kan bruge pap til at støtte dem med og håbe at de bliver der ;O)))
    Pap rundt om ørerne og tape det så det bliver siddende...Ind til i kan mærke de er stive nok og mens de skifter tænder...

• #3   24. jan 2006 Ja uha.... pas på med det. Sådan en tråd her, ryger tit over i en debat smiley *Gg*

• #4   24. jan 2006 hvorfor ikke pap, mette, ville nødig tape øret ind i tape de skal jo stå op????

• #5   24. jan 2006 Sorry.. Troede kun man brugte tape.. godt ord igen... ;o)

• #6   24. jan 2006 Christine>>> ikke tit men altid ;O)))

• #7   24. jan 2006 Kan i evt. fortælel hvordan jeg skal gøre i praksis? smiley .. han har stadig lidt sår på ørene så jeg er lidt bange for det går op hvis vi rører for meget ved dem..

Forresten nogen der kan fortælle hva hhv. det pudder de skal pudres med / creme der skal smøres med hvis øret bliver fugtigt / tørrer ud?

skulle ha fået en mail med det men har desværre ik fået den endnu :/(

• #8   24. jan 2006 Meet W-- bare ok... Det kunne jo være du kunne noget andet....

• #9   24. jan 2006 Mette - Trylle trylle.. *GGGG* Nej jeg var bare for hurtig på aftrækkeren..

• #10   24. jan 2006 Er det sårene du tænker på???
    Se nu Mette W nu kan jeg ikke engang stave til mit eget navn... Nu er det på tide at gå i seng *ss*

• #11   24. jan 2006 Mette P....*LooooooooooooL* ja det er også rigtigt smiley

• #12   24. jan 2006 Meet P - Jamen godnat til dig så.. *GGGGG*

• #13   24. jan 2006 Mette.. mente jeg var lidt bange for at sårene ville springe op hvis vi rettede hans ører.. og evt. hvordan pappet skal formes og sættes sammen.. som du kan se på billederne så ligger de ned lige nu smiley

• #14   24. jan 2006 Han var kuperet da jeg fik ham

Grunden til at jeg fik ham kuperet var at jeg var af det indtryk at man ikke kunne udstille ham i udlandet til de store konkurrencer osv hvis han ikke var.
    Grunden til jeg vil udstille med ham er at han kommer fra en rimelig fin blodlinje og opdrætteren mente han var den bedste i sit kuld og havde store chancer for at nå helt til tops i de store udstillinger.. regner bl.a med at skulle have ham med til verdensudstillingen her i november

• #15   24. jan 2006 Marthin>>>> min veninde som har dobbermann brugte tyndt pap og ligesom bandt dem løst sammen over hovedet.... Brug noget fed fugtighedscreme der gør sårene lidt bløde, hvis de er meget stive og så skulle du kunne forme dem.... Eller spørg DFFD herinde med doppermann, hun må vide det bedre end jeg.... Eller canecorso, hun ved det også.

• #16   24. jan 2006 Lisett>>> er det fordi ørerne er mindre end f.eks. dobbermanns??????????????

• #17   24. jan 2006 Ok, men sådan er det ikke altid med dobbermannene, men de har jo også lange ører i forhold til cc'erne

• #18   24. jan 2006 Så Mette P.... nu starter debatten *Gg* Vi fik squ ret... igen smiley

• #19   24. jan 2006 Lisett>>>Det er tydeligt at se det billed hvor det ligger ned og så foreskellen fra nu... Han er skøn....Kunne godt tænke mig at se en bullmastiff med kuperede øre ;O))

• #20   24. jan 2006 vil ik lige komme ind mht. min mening om silikone bryster det er en helt anden historie smiley

Personligt syntes jeg at CC'en er pæn både med dens normale ører og kuperede.
    Angående om kuperingen er sket under ordentlige forhold kan jeg fortælle at han kommer fra en MEGET seriøs opdrætter i polen. Du får ihvertfald ikke bare en hund udleveret medmindre du har snakket med ham personligt og han har set dig an.. kan også fortælle at han HD / AA (mener jeg det hedder) tester sine hunde

• #21   24. jan 2006 Ja Christine>>> bare vent til i morgen hvor alle er oppe og på dupperne. *ggg*

• #22   24. jan 2006 Godnat Charlotte

• #23   24. jan 2006 Lisett>>> har hørt at nogle kuperer deres øre i USA, men har aldrig kunne finde et billed af det...

• #24   24. jan 2006 Mette.... ja der skal nok komme gang i den *Gg* Uha da :)))))

• #25   24. jan 2006 ja frygter også lidt jeg bliver lynchet imorgen tidlig smiley

• #26   24. jan 2006 Ja Marthin>>> vogt din ryg *ss*

• #27   24. jan 2006 Marthin.... det kan jeg godt forstå, du blir ihvertfald ikke den første smiley

• #28   24. jan 2006 Lisett>>> hvis du skulle finde noget, må du gerne sende det til mig... *ss*

• #29   24. jan 2006 Ja smuk er den ihvertfald.... MEGET endda *ss*

• #30   24. jan 2006 Tak skal i ha smiley ..

Sys nu bare han minder lidt om en mops pt.. lige så stor og han grynter som en gris engang imellem smiley
    Men han skal nok blive et pragteksemplar..

Overlever nok de negative kommentarer smiley

• #31   24. jan 2006 hehe, lille moppefar...

• #32   24. jan 2006 Nåååårh, hvor sødt Marthin... hi hi.

• #33   24. jan 2006 Så så så, carl erik.... der er ingen grund til det der, man kan godt tale pænt til hinanden selvom man ikke er enige smiley

• #34   24. jan 2006 Hmm.. med de sammenligninger du laver der Carl Erik så står jeg lidt som et spørgsmålstegn om hvorvidt det er dig eller mig der er syg i hovedet?

• #35   24. jan 2006 Elendige dyremishandlere?.. jeg tror du skal lade være med at generalisere min fine ven!..

• #36   24. jan 2006 Nej men der er til gengæld folk der afliver deres hund med det samme de finder ud af at det kommer til at koste lidt knapper for at få den rask.. Det er fandme dyremishandling.. man tager sku heller ik livet af en gammel dame fordi hun er gangbesværet vel?..

Desuden så kan jeg heller ikke se hvordan mennesker kan sidde og bestemme hvilke hunde der må og ikke må reproducere sig..
    Du virker meget som en fanatiker der ikke går ind for at hunde uden papirer må parre sig.. er det sådanne forhold vi skal ha indført blandt menneske også?.. eftersom du bliver ved med at sammenligne racer

• #37   24. jan 2006 Vibeke.... det er også helt fint. Man må godt være uenige *ss* Bare man siger det på en pæn måde...

Den har før været oppe og vende den her.... vil godt gi carl erik og hans datter Janni, ret i det ikke er nødvendigt. Men nogen syns det er pænt og det vil jeg ikke brokke mig over.... syns også det er pænt til enkelte racer med kuperede ører, men syns også deres alm. ører er rigtig flotte *ss*

• #38   24. jan 2006 Familien Frandsen...

Han er blevet ørekuperet før jeg fik ham, fik ham igennem en anerkendt kennel i polen.

Og da hans ører er begyndt at ligge ned er der nogen der siger hans ører kan blive misformede pga. brusken ikke altid vil rette sig selv op medmindre de bliver hjulpet på vej

• #39   24. jan 2006 Som sagt.. Jeg gjorde det ikke for min egen fornøjelses skyld.. men netop fordi jeg var af den forståelse at racen skulle være ørekuperet hvis den skulle med på de store udstillinger.. Har aldrig set en ch. som havde sine normale ører

• #40   24. jan 2006 flot du kan citere.. skidt du ikke kan finde hoved og hale i en simpel tekst..

• #41   24. jan 2006 CE.. nej det gør det for alt i verden ikke.. men hvis du havde bare en smule kendskab til hans blodlinie og havde en smule forståelse for hvor flot et eksemplar han er.. ja så ville du måske forstå det.. måske!

• #42   24. jan 2006 Vibeke.. overhovedet ikke det jeg siger.. jeg syntes bare det er noget pis at sidde og bringe voldtægter osv. ind i den samtale her.. det er jo ting man ikke kan sammenligne..

• #43   24. jan 2006 CE.. det var dig der sad og bragte eksempler såsom pædofili ind i den her samtale.. jeg kørte den bare lidt videre..

• #44   24. jan 2006 METTE HVOR ER DU?????????????? *fniiiiiiiiiiis*

• #45   24. jan 2006 Nej du gjorde ikke.. du gjorde dig til dommer over en hel gruppe mennesker og besluttede dig for at kalde dem for dyremishandlere fordi de har et andet syn på tingene end dig..

• #46   24. jan 2006 Lisett.... kan jeg godt forstå, det er der heller ikk nogen grund til.

• #47   24. jan 2006 Vibeke.... de skær jo ikke selv i dem! De har købt en hvalp der havde det i forvejen....

• #48   24. jan 2006 Ja det er forbudt i DK.. men der er så tilgengæld også rigtigt mange lande hvor det ikke er..

• #49   24. jan 2006 Så det er iorden at kastrere en hund fordi den er dominerende?.. også når det kan medføre at hunden mister sin stolthed? ... når hunden mister den dominans som den race måske besidder? og skal gå imod sine instinkter?.. se det er hvad jeg syntes er dyremishandling.. når man tager en ting og laver den om til noget den ikke er

• #50   24. jan 2006 Stort set det samme som CE??.. han har en mening så han fatter ikke andet og lader ikke andre have deres mening?

• #51   24. jan 2006 Tager jeg dens instinkter/væremåde fra den på den måde CE?.. det tvivler jeg på..

• #52   24. jan 2006 temmeligt barnligt det der CE.. men fint nok.. du har endnu ik lavet nogen udtalelser der kunne få mig til at tro du var ældre...

• #53   24. jan 2006 En mand der ikke bruger sine hunde som hvalpemaskiner, går lidt op i hvem der køber hans hvalpe, udstiller osv..

Nogen polske kenneler gør det udelukkende pga. pengene.. ham her holder af sine hunde..

• #54   24. jan 2006 Vil iøvrigt lige indskyde at der findes visse mennesker der syntes det er dyremishandling at lade sin hund (med en pels så tyk som din didder's) være på en strand uden en vandskål.. nu vi skal gå i så små sko for at provokere hinanden

• #55   24. jan 2006 egentlig ik.. nok mere et håblåst forsøg på ikke at virke som en totalt idiot der er ved at miste fodfæstet.. men det er så bare min mening.. du har jo lov til at have din..

• #56   24. jan 2006 Nej han er vel så tør og afkræftet at han ikke kan..

• #57   24. jan 2006 Men det fanger nu alligevel min opmærksomhed at han på to af billederne faktisk har åben mund..

men ellers.. tak fordi du smadrede mit indlæg..

• #58   24. jan 2006 Lisett: Holder med dig! Der er ingen grund til at kalde dig for dyreplager!!! Det var der f..... heller ingen der skulle kalde mig! Sys helt ærligt at ham Carl Erik "ruller sig ud" lige nu! Hvis han vil kalde folk dyrplagere så sys jeg at han skulle smutte ud af indlægget!!!!!!

• #59   24. jan 2006 Tak!!!

• #60   24. jan 2006 tjaeh jeg bærer ikke nag.. kan bare ikke tage at folk dømmer mig uden at kende mig.. men det må så være din last..

glæder mig at du kunne få lov til at jokke nogen folk over tæerne, genere dem og hva man ellers kan kalde det.. "indsæt fint ord her" dem kan du jo tilsyneladene så mange af..

• #61   24. jan 2006 Og hvis du vil have mig undskyldt så vil jeg tage min hvalp (som jeg har mishandlet på det groveste og dog elsker den mig stadigvæk) op i mine arme og ligge mig ind og sove da han tilsyneladende ikke vil sove uden mig..

• #62   24. jan 2006 godaften :o)

• #63   24. jan 2006 som sagt jeg bærer ikke nag.. til gengæld kan jeg ikke have et venskab til en person der ser mig som dyremishandler.. og kan iøvrigt heller ikke forstå hvordan du vil have en dyremishandler som ven med din voldsomme indstilling til tingene.. men hvis du sover bedre af det så kan vi godt sige vi er venner.. du skal bare ik regne med at blive inviteret til kaffe smiley

• #64   24. jan 2006 Davs Claus smiley

• #65   24. jan 2006 carl erik m jeg synes at du er en mega fjols tænk dig om inden du skriver noget du ikke har en skid forstand på nar jeg synes du skulle stemmes ud

• #66   24. jan 2006 Ja eller også kunne man f.eks lade være med at komme med beskyldninger af en sådan karakter.. så kunne man måske snakke roligt om tingene uden at der flyve ukvemsord igennem luften..

• #67   24. jan 2006 Carl Erik!
    Vil du nu prøve at blive venner med dem du har sat og svinet til?? Sys oz du skulle tænke lidt før du skriver hvis du vil have andre venner end din datter herinde!!!

• #68   24. jan 2006 carl erik:nej kun dem der ikke kan føre et sobert sprog og tale ordentligt til folk

• #69   24. jan 2006 carl erik fatter du ingen ting der er ikke nogle der kan lide dig her inde og synes du så at kasterering er dyreplageri og stop med at spille klog og hellig og tage en kop kaffe og skrid i seng narjeg stemmer dig ud jeg kan ikke lide mennesker som dig smut nu med dig

• #70   24. jan 2006 Stefan: der er og skal være plads til alle og deres meninger bare der bliver talt ordentligt

• #71   24. jan 2006 der er stadig ingen grund til at kalde folk dyreplager!!!!!! men hvis du mand nok så sig undskyld til dem du har sagt det til så kan vi jo se om du er en mand!!!!!!1

• #72   24. jan 2006 Carl Erik.. tror bare du skal tænke lidt over hvordan du vil ytre din mening næste gang.. Jeg er hverken sur, irriteret eller lign. MEN, fordi man har en anden mening en andre betyder det ikke man ikke kan/skal sige det på en ordentlig måde, du vil hurtigt finde ud af at folk tager dig lidt mere seriøst og nok er villige til at tage en dybere samtale / debat med dig om emnet. Uden at det ender i mudderkastning.. som min mor altid siger.. har du ik noget pænt at sige så skal du enten holde din mund eller skrive det ned på et stykke papir som du derefter kan smide ud smiley

behøver ikke en undskyldning, respekterer dit synspunkt og din mening.. jeg bryder mig bare ikke om at blive kaldt for en dyremishandler, og det tvivler jeg på der er ret mange mennesker herinde der gør..

• #73   24. jan 2006 synes bare han skal smage sin egen medicin

• #74   24. jan 2006 Fik egentlig aldrig svar på om nogen ved hvad det pudder / creme man skal behandle´/ massere ørene med hedder? smiley ..

Lisett hvornår begyndte du at massere Babe's ører?.. og faldt trådene selv ud?

• #75   24. jan 2006 mener at jeg har sagt hvad der skal siges og forventer at debatten fortsætter i en ordentlig tone

• #76   24. jan 2006 det skal den nok smiley

• #77   24. jan 2006 måske CE.. men så vil jeg også have en ridetur på ryggen af didder smiley

og jeg har ikke sagt du ikke aner en skid.. du kan ihvertfald nok fine ord til at du må vide et eller andet.. hvad det er skal jeg så lade være usagt smiley

• #78   24. jan 2006 smiley .. så må jeg undvære.. nu vil jeg i seng.. har en lille mopslignende hund på mit skød, og han snorker simpelthen værre end jeg ved ikke hvad.. sov godt folkens..

• #79   24. jan 2006 Marthin:godnat

• #80   24. jan 2006 yes jeg smutter også i seng sov god her inde

• #81   24. jan 2006 Stefan: godnat til dig også,skal selv lige spille lidt poker

• #82   24. jan 2006 Godnat til i andre også :o)

• #83   24. jan 2006 carl erik trænger din forhjul på din 3 hjule puch ikke til at blive skifte eller er det din indstilling til dyr du ved jo ikke hvad du snakker om hvad har en knallert med hunde at gør godnat claus sov godt

• #84   24. jan 2006 Puuha sikke en udvikling denne tråd endte med.
    M.h.t ørekupering må jeg give C E og vibeke ret. Jeg syntes det er totalt uden god grund, at man gør det. Jeg har forståelse for, at nogle jagthunde kan få problemer med at deres hale og den derfor skal kuperes. Der er der en god grund.
    Men ørene.....den eneste grund til, at man kuperer øre på hunde rundt om i verden er, at de ikke er så nemme at få fat i når de er i kamp !!!.....men jeres hunde bliver jo ikke brugt i kamp, så det skulle jo ikke være nødvendigt.

Hvis det er sådan, som du skriver martin, at hunden ikke har så store chancer på udstillinger rundt i verden, ja så er det da virkelig et problem indenfor udstillingsverdnen. Hvis man ligefrem kræver at de skal kuperes syntes jeg, at det er de dommere som der må være noget i vejen med.......det er jo ulovligt i nogle lande og så kan det sq da ikke være et krav på udstillingerne....ja jeg undre mig.

Hvornår mon vi også begynder, at rette rynker og farve hunden grå skæg, samt rette deres øjne og pumpe silikone ind i brystkassen så de ser større ud ?

Og lige en sidste bemærkning. Kastration af hund har intet med at man ikke gider at opdrage, men nødvendighed, hvis man har en tæve også og man ikke ønsker hvalpe 2 gange om året.....

Jeg skriver ikke dette for at hagle dem ned som har hunde med kuperet øre, men mere fordi jeg syntes at det er utroligt, at udstillingsverdnen ligefrem kræver det......det er sygt. Hvor bliver den naturlige hund af ?......

Og så mangler jeg virkelig en GOD grund fra dem som kun har den som hygge/sofahund. En god grund er ikke, at det er pænere.

• #85   24. jan 2006 Jeg kan godt forstå folk bliver hysse når man kalder dem dyreplagere, det må være træls at blive kaldt det når man virkelig elsker sin lille vaps... MEN jeg kan -stadig- ikke forstå man kan sige man elsker sin hund og samtidig klippe i den? Hvis min hund ville vinde alle udstilling hvis bare jeg klippede i hans øre ville jeg stadig ikke gøre det. Det er bare min mening smiley

• #86   24. jan 2006 Ser ud til de fleste der er imod det er oppe om dagen og dem der er for sidder oppe om natten smiley

• #87   24. jan 2006 Janni.

Ja det ser det ud til :0)

Håber dem som er for kan svare på mit spørgsmål om en god grund, når de står op *GG*

• #88   24. jan 2006 Godmorgen!!!

Jeg er glad for min ørekuperede hund, sys han er flot og det klæder ham, jeg kunne dog sagtens have levet med ham med naturlige ører, men nu var de kuperet, og uanset hvad, ja, så klæder det ham.
    Men jeg vil give ret i det er helt unødvendigt, og bliver det ulovligt over hele verden engang, ja så fint med mig.

Jeg syntes det er for groft man ikke engang kan spørge om råd herinde uden at blive haglet ned, det er fint at sige sin mening, ingen ben i det - men ligefrem at begynde at snakke på den måde til hinanden, det sys jeg ikke er i orden, slet ikke.

Og Marthin, du kan bløde din huns øre op i en god uparfumeret creme, sætte et stykke pap til at stive øret lidt, og så bruge Leukoplast til lige at holde det godt på plads med, hvis der stadig er sår på øret, så skal du skifte hver dag, og rense ørene godt så ikke der går betændelse i. Men såvidt jeg ved, så kan du også godt vente til ørene er helet lidt mere før du begynder at rette dem lidt op.

• #89   24. jan 2006 huns > hunds

• #90   24. jan 2006 Janni.... jeg er der er en tilbage fra i nat, godt nok deltog jeg ikke særlig aktivt, men jeg er her....

(meeeeeen jeg syns nu også det er unødvendigt, men det har vi jo snakket om os 2 smiley

• #91   24. jan 2006 Okey.... staveplade tak *Gggg*

• #92   24. jan 2006 Som sagt tidligere så består hans ørekupering i at jeg var af den tro at CC skulle være ørekuperet hvis den skulle udstilles.. grundet hans fine blodlinie håber jeg folk kan forstå hvorfor jeg gerne vil have ham med til udstillinger. Desuden har jeg fået at vide nu at de IKKE behøver være ørekuperet.. derfor beklager jeg min fejl. MEN jeg vil heller ikke finde mig i at blive kaldt for en dyremishandler! Og kan lige nævne som en lille indskydning at jeg aldrig ALDRIG! kunne finde på at mishandle nogen af mine dyr .. på nogen måder..

• #93   24. jan 2006 Jeg kan godt forstå du ikke vil kaldes det marthin... og jeg kan godt forstå du vil have din hund på udstilling når han er så god MEN jeg ville være ligeglad med udstilling og hvalpe ligegyldigt hvor god min vuffer var hvis han skulle klippes i, som du troede. Intet, ud over sygdom, skulle få mun vuffer under knive.

Ps jeg er sikker på dine hunde har det godt hos dig smiley

• #94   24. jan 2006 Jeniki.

Jeg syntes også at buzz er en kanon flot hund...ingen tvivl om det. Han har også det + at han har noget øre tilbage.....nogle har jo næsten ikke noget øre efter denne behandling. Det syntes jeg ser direkte væmmelig ud.
    Jeg kan også godt se at en dober bliver mere "frisk" at se på med kuperet øre, men det får altså ikke mig til at syntes det er iorden alligevel.
    Jeg syntes at der skal være harmoni i ansigtet og nogle ørekuperet hunde ser meget uharmoniske ud med de små bitte øre og et kæmpe bredt hoved....det gør i hvert tilfælde ikke hunden pænere.

Kan huske, at jeg engang så en lille hvalp med snoet øre.....nogen som kan forklare hvad det går ud på og hvordan de så kommer til at se ud ?........det så meget pinefuldt ud og det var vist lige blevet gjort...hunden var max 8-9- uger....

• #95   24. jan 2006 Marthin.... kan godt forstå du blir VIRKELIG provokeret når du blir kaldt for dyremishandler, bare fordi du nu har valgt en hvalp med kuperede ører. Men håber og tror da også at Carl erik, godt kan se at den var under bæltestedet den der. Han har vist sagt undskyld på sin egen måde...

• #96   24. jan 2006 Ja godmorgen smiley .. det går lige.. har vænnet mig til det.. Kaiser gør det nemlig også endnu smiley

Kan godt forstå nogen mener det er mishandling.. der hvor vores holdninger skilles er nok at det her er foregået under ordentlige forhold så derfor mener jeg ikke at det har været så slemt for hvalpen som det ser ud.. men det er så en af de punkter hvor jeg må undskylde.. Jeg har ikke fået sat mig ordentlig ind i hva kupering indebærer, dog har jeg læst lidt om hvilke gener det KAN medføre..

• #97   24. jan 2006 Når jeg læser på vedkommendes side, hvor du har hunden fra Martin står der man selv vælger kupering.

Her er taget citat fra siden

"Du bestemmer selv om hvalpen skal kuperes, men skal du have en hvalp der ikke er halekuperet, skal du bestille inden den bliver født. "

Jeg vil ikke være dobbeltmoralsk da jeg selv er glad for tacos ører (og han har ingen problemer med øregangen)
    Men der står man selv vælger.

• #98   24. jan 2006 CC.. ja jeg valgte selv at han skulle kuperes.. i den tro at han ellers ikke ville kunne udstilles i internationale sammenhænge.. var ikke klar over det før du fortalte mig at det ikke var sådan det hang sammen..

• #99   24. jan 2006 helt enig michael, men prøvede nu egentlig hverken at overbevise nogen eller få en diskution igang.. ville bare gerne vide hvordan hans ører skulle behandles.. det står faktisk i starten af indlægget smiley

• #100   24. jan 2006 Åhhh gud dorthe, har du virkelig lyst til at blande de to ind i det smiley

• #101   24. jan 2006 jeg var klar OVER det.. ikk klar På det smiley ..

men selvfølgelig.. har folk fået afløb for deres aggressioner endnu engang så fred være med det..

• #102   24. jan 2006 Hej Martin og alle i andre :o)

Jeg kan se du heldigvis *S* har fået svar på dit spørgsmål Martin og det er godt, for så virker forum jo også til netop det - at spørge og få svar *S*

Mht. resten af debatten der har kørt og køre om ørekupering, må jeg bare sige at det glæder mig at læse alle de indlæg der er kommet..S..

Jeg er af den mening at debat er god og jo mere debat jo bedre, for der igennem kan man oplyse og informere og måske (?) bevæge andre til at stoppe op og tænke en ekstra gang om ens egen ord og udsagn, mht det emne der bliver debateret :o)

Nogen gange, kan det også være måden man selv får fundet ind til det man egentlig selv mener og måske opdager man, at man egentlig godt kunne se den andens synspunkter - og måske oven i købet også delte dem - og her mener jeg generalt i debatter *S*

Fortsat god dag og god debat ;o)

Karina.

• #103   24. jan 2006 Godmorgen allesammen ;O)

Det er jo det sædvanlige herinde, folk er uenige og taler ikke så pænt....

Men hunden er sku' nok ligeglad!!!!!

• #104   24. jan 2006 Go dag ..

Vil lige spørge om hvilken race der er tale om..???

• #105   24. jan 2006 *Frøken Frau*
    Har selv været imod ørekupering da indgrebet ikke giver hunden et sundere liv (som regel heller ikke et usundt et af slagsen)

MEN!

Mason (ja han er lige blevet navngivet her til morgen smiley vil jeg som sagt tidligere bruge til udstillinger. Som også sagt tidligere var jeg af det indtryk han ikke ville kunne udstilles i større udstillinger.. Min fejl da jeg burde have lavet mere research på det emne, og det beklager jeg. Derimod er jeg blevet forsikret om at hele indgrebet er foregået på forsvarlig vis af kompetente folk og derfor kan jeg ikke se det store problem i det, da han pt. ikke har ondt eller har problemer med det.

Skal måske lige nævne at jeg syntes CC'ens normale ører er lige så charmerende som kuperede er flotte til racen

• #106   24. jan 2006 Heeeej Mette, sad sådan og tænkte på dig, da debatten gik i gang *LoooooooooooL* smiley

• #107   24. jan 2006 Jeg er bange for at din hund bliver nødt til at leve med de ører - den er født med.

Men du kan prøve at massere / nuller dem.

• #108   24. jan 2006 hej Christine<<<< det blev jo også som vi spåede...
    Men hunden er fløjtende ligeglad, så kan de sige hvad de vil.
    Da min bulldog blev steriliseret(mit behov) som er en temmelig lang operation og jo længere jo større fare, var hun fløjtende ligeglad da vi var hjemme.
    Livet gik videre og gør det stadig...

• #109   24. jan 2006 hihi, ja Mette.... men havde dog troet det først startede her til morgen smiley

• #110   24. jan 2006 Ja Christine det er rigtigt.... De gemte sig til de fleste var gået i seng.... *ss*

• #111   24. jan 2006 Isabella

Skal selv over til udstillingen smiley .. vi skal ha noget hvalpetræf derovre, og Mason's opdrætter Bogdan der er indehaver af kennel Z Mazurskiego Edenu skal selv udstille derovre nemlig.. smiley

• #112   24. jan 2006 Det kunne være vi skulle kigge forbi ligeledes, Taco har jo samme far:)
    Men Martin dejlig er han ihvertfalde, håber du finder hjælp med ørene, vores gamle staff havde samme probs med ørene, og vi lavede et stykke "pap" formet som ørene og tape omkring, en uge efter var ørene pæne og stod korrekt, det er Kenzo under vores profil:)

Bye bye

• #113   24. jan 2006 Takker smiley .. det vil jeg prøve..

• #114   24. jan 2006 Ses måske i Brøndby så smiley

• #115   24. jan 2006 Hej !!

Kan se at et ellers fredeligt oplæg til debat endnu engang er blevet drejet hen på noget som ikke er relevant for selve spørgsmålet!

Jeg er jo en af de mishandlere som har en kuperet hund, jeg kunne ha fået ham uden kupering, men det valgte jeg så ikke.

Det har intet med udstillinger at gøre, men ene og alene min egen forfængelighed , det er der så nogen som vil syntes er meget egoistisk, og det er jo også fair nok for det er det da også!

min hund, mit valg!

Men da der jo heller ikke er nogle hundejere som holder hund for hundens skyld (hvis nogen er af den mening vil jeg sige de er temmelig naive) for hvis vi virkelig holdt af vores hunde, og ville dem det bedste uden tanke for vores egen egoisme, ville vi vel slippe dem alle løs til et liv i frihed!!

Jeg respekterer helt klart andre folks meninger, desværre møder jeg mange folk som ikke respekterer mine!

Dette skal ikke tolkes som om jeg sidder og har ondt af mig selv og min hund, og syntes det er Ihh og Åhh så synd at folk har svært ved at acceptere en race som min, det vidste jeg da jeg købte min hund, og kunne aldrig finde på at brokke mig over, men jeg syntes det er ærgeligt at visse mennesker ikke kan argumentere uden at kalde folk for diverse øgenavne og skældsord!!

Er det iorden at man kasterer smågrise med et barberblad uden bedøvelse?

Er det iorden at man transportere kreaturer og svin, med en forventning om et vist svind, at så og så mange % vil dø under de trange kår?

Er det iorden at man klipper tænderne på smågrise med en bidtang uden bedøvelse?

Er det iorden at man lader høns gå rundt i bure uden anden bund end tremmer?

Er det iorden at man som avler kun behøver at give sine kyllinger 6 timers hvile/søvn i døgnet?

Er det iorden at vores folkevalgte regering har afsat 100.000.000 kroner,i 2006 til dyreforsøg? vel og mærke betalt af danske skatteydere, og gør det det så os alle til dyremishandlere, da vi jo lever i et demokratisk samfund og selv har valgt den siddende regering?

Er det iorden at hàlal slagte kreaturer uden bedøvelse?

Er det iorden at sterilisere sin tæve fordi man ikke gider løbetider?

Er det iorden at kasterere sin hanhund ene og alene fordi den er blevet for dominerede/agressiv, grundet nogle ejere ikke er deres ansvar bevidst og opdrager/socialisere/træner deres hunde godt nok?

Er det iorden at 12.000-15.000 hunde bliver aflivet i Dk om året, hvoraf en tredjedel er under 1 år, fordi ejerne ikke har sat sig ordentligt ind i hvad det vil sige at have hund?

Er det iorden at man bevidst avler på hunde med defekter såsom åndedræts besvær, fødselsproblemer, gangbesvær. dårlige ryg osv. (racer som Engelsk/Fransk Bulldog, Mops, Basset Hound)

Jeg håber inderligt vi kan diskutere videre med en ordentlig tone.

mvh

Rikko

• #116   24. jan 2006 lige mine ord

• #117   24. jan 2006 Hej !!

Michael: nej det ene retfærdiggør ikke det andet!

Men syntes man skal tænke sig lidt mere om inden man kaster om sig med skældsord, det var såmænd bare det jeg ville appelere til!

Ja, det har du ret i Michael!! hvis man er så meget modstander af kupering så var det måske bedre at henvende sig til de instanser der tager sig af sådanne sager og prøve at få det ændret, istedet at sidde og rakke ned på den almindelige ejer!
    det er jo ikke ligefrem ulovligt, som f.eks at køre 180km på motorvejen!

mvh

Rikko

• #118   24. jan 2006 PS: Skulle der komme et 100% forbud mod kuperede hunde i DK, vil jeg være den første til at efterleve det!

• #119   24. jan 2006 Puuuuuha, bryder mig egentlig ikke om nogen af tingene.... nogen er direkte svinske smiley

Men som MP er inde på, støtter jeg vel egentlig også dyreforsøg.... og alligevel ikke, mange forsøg med dyr kan jo sagtens undgås, og dem støtter jeg helt klart ikke. F.eks de dyr der er forsøgsdyr til make up.... helt ærlig! Men tænk hvis vi ikke havde penicillin feks????

• #120   24. jan 2006 RP: ingen af de ting du spørger om er iorden er iorden... Troede du vi ville synes det, når vi ikke synes ørekupering er ok?

Jeg er af den mening at det altid er 100 % egoistisk at have dyr, og jeg mener at når man træffer det egoistiske valg at få dem, skal man gøre alt hvad man kan for at de skal have det godt. Her mener jeg så bare at det at klippe i deres øre, ikke fremmer deres velbefindende eller liv... Det, at jeg elsker mit dyr og det at klippe i ham for min forfængeligheds skyld hænger -for mig- ikke sammen.

MVH Janni

• #121   24. jan 2006 Janni>>>Jeg har stereliseret min hund pga. mit behov det udgør en noget større fare end ørene hvorfor er det legalt i jeres øjne.....???????

• #122   24. jan 2006 Man kunne jo også forbyde import at kupiret hunde. til DK.

Det er ikke til at diskoterer, om det er forbudt her i landet, det er vedtaget ved lov. at der så er nogen som overtæder den gældende lovgivning er en anden sag. "DET ER DYREMISHANDLING".

Det er bare mi n mening.

• #123   24. jan 2006 Mette... hvor har jeg skrevet det er legalt i mine øjne? vil gerne se citatet...

• #124   24. jan 2006 Janni>> nå ja det var lige mit ord ''legalt'' men i himler da ikke op når nogle vil sterelisere sin hund for ens behov som når en hund får 2 klip i ørerne...
    Det var såmen bare det jeg mente ;O)

• #125   24. jan 2006 kan i ikke kalde det noget andet end dyremishandling??? Kan i ikke sige det er synd for hundene i stedet, eller sådan noget? Dyremishandling er et meget grimt ord i mine øjne/ører... og syns ikke det hænger sammen med kuperede ører, med mindre folk selv gør det, og uden bedøvelse.

Dyremishandling er i mine øjne, når man mishandler et dyr... slår, sparker og alle mulige andre forfærdelige ting, som jeg ikke engang kan få mig selv til at skrive... Dvs at dyremishandling er når hunden får fysiske, men i HØJ grad også psykiske mén af mishandlingen.... hvilket egentlig er det værste.

Jeg er helt sikker på at de ikke har psykiske mén af at få kuperede ører, hvis det blir gjort ordenligt!

• #126   24. jan 2006 Mette<< Nu har jeg aldrig været i en tråd hvor sterelisering blev diskuteret... så jeg ved ikke i hvilken situation jeg skulle have haft mulighed for at himle op smiley hvis der ikke har været en sådan tråd har jeg jo ikke gjort det og det er vel logisk nok. Men ja, jeg holder på at mdmindre det er for at hjælpe DYRET er det ikke ok. Det er bare min mening.

Og ikke for at være fræk, men når du skriver til mig må du gerne skrive du... jeg er kun mig...ved godt du mener alle os der er imod, men jeg taler jo ikke for alle smiley

Vh janni

• #127   24. jan 2006 Jeg kan kun tilslutte mig MP's indlæg - det ene retfærdigøre ikke det andet og retten til at ytre sig, er vel lige så stor for dem som er for - som dem der er imod - uanset hvad det så måtte være....

Og kanske nogen af os også gør hvad det er os personligt muligt for alle de produktionsdyr i både ind og udland - det ænder ikke på min holdning til ørekuperinger og heller ikke på den insats jeg kan gøre og gør for dem alle - kæledyr såvel som produktionsdyr i ind og udland!

Jeg kan slet ikke se hvorfor de spørgsmål om produktions dyr skal trækkes frem i debatten om ørekuperinger, hvor mange af jer kender de andres personlige moral, holdning og indsats for dyrevelfærd generalt?

Og hvorfor kan der ikke bare snakkes og debateres, uden at al-verdens-nødlidene dyr skal inddrages ?

Fair nok at denne tråd oprindeligt var et spørgsmål, men den er forlængest gået over i en debat.... lad dog debatten om ørekuperinger fortsætte, uden at skulle bringe "al verdens" ulovligheder og fortrædligheder ind i den *S*

• #128   24. jan 2006 Jeg tror vi er blevet enige om at man ikke kalder hinanden dyremishandler... der er jo forskellig opfattelse af hvad det er... der jo os der synes det er det, men derfor skal man ikke kalde folk dyremishandler, det er vi enige om

• #129   24. jan 2006 Frau...well said smiley

• #130   24. jan 2006 Janni.... den var også mest til Babett *ss* hun har næsten lige skrevet at det er dyremishandling....

Jeg syns heller ikke det er nødvendigt, men vil ikke ligefrem kalde det dyremishandling smiley

• #131   24. jan 2006 Christine G

Hvis det er mig du henvender dig til, så står jeg fast ved min mening.

• #132   24. jan 2006 Babett.... vil heller ikke ændre din mening, den har du ret til at ha..... syns bare dyremishandling er et forkert ord i en debat om øre kupering, der er blevet gjort så forsvarligt som det nu kan gøres. Syns ikke det er dyremishandling. Men at det er unødvendigt, og muligvis synd, kan vi godt blive enige om *ss*

Kunne bestemt ikke finde på at "pille" ved din/andres mening, som sagt....

• #133   24. jan 2006 Rikko > Du skriver du vil være den første til at efterleve det, hvad mener du med det - vil du få Boris aflivet hvis der skulle komme et forbud?
    Forbudet vil jo med stor sandsynligthed ikke betyde at de hunde der allerede er her med kuperede ører ikke må være her, eller hvad mente du ellers?

• #134   24. jan 2006 Christine G
    .... Kupering af legmesdele.... der er live og nerver i disse legmesdele.... du skal da ikke fortælle at hunde kan li det. Det er noget som vi mennesker synes, måske fordi det ser sejt ud, eller hvad ved jeg..
    Ja. det kan gøre med bedøvelse. så mærker hunden ikke noget til det, men der er jo noget der bliver kaldt "fantomsmerter" disse smerer kan personer der har midstet en arm eller ben tale med om..

Hvad skal det gøre godt for?

• #135   24. jan 2006 Forbudet mod kupering af hunde er ens for alle hunde herhjemme, her er det forbudt, helt forbudt.
    De lande som har indført forbudet, og som efterlever det, der er der også forbud mod at kupere alle hunde - mig bekendt dækker det ikke bare over nogle hunderacer i de lande hvor de efterlever forbudet.

• #136   24. jan 2006 Goodmorning Vibeke smiley

• #137   24. jan 2006 Det er da godt du har den holdning:-)
    Og som jeg har skrevet længere oppe, jeg er glad for min kuperede hund, sys han er flot - men havde han haft sine egne ører, så havde jeg ikke været mindre glad for ham.
    Han var 6 mdr. da vi købte ham, han s ører var klippede, men det var ikke derfor vi købte ham, vi købte ham pga hans stamtavle.
    Jeg sys heller ikke det er nødvendigt at kuprer sin hund, der er ingen undskyldninger for at gøre det, for det hjælper ingenting.
    Men skulle jeg engang igen "falde" over en hund der lige havde den afstamning jeg gik efter og ørerne VAR kuperet, ja så ville jeg da købe den også.
    Men skulle der engang komme et permanent forbud med det, så fint med det, og jeg vil være med til at efterleve det også med de efterfølgende hunde der måske måtte kommer her i huset.

• #138   24. jan 2006 Babett... har jeg sagt noget om at hundene kan li det???? så vis mig det lige...

jeg har sagt at de ikke får psykiske mén af det. og jeg synes ikke man kan kalde det dyremishandling, men derimod er det synd for hunden, fordi "vi" gør det, fordi det er af "skønhedsmæssige" årsager.

Men kan stadig ikke se det hører inde under kategorien, dyremishandling.... bedte dig bare om at bruge et andet ord, for du gør faktisk de folk "kede af det", der har ørekuperede hunde..... så kan du jo ta den til dig eller la vær'

Men at kalde dem for dyremishandlere er squ for lavt efter min mening. Kan ikke forstå du ikke selv kan se det. Hvad hvis der var nogen der kaldte dig dyremishandler, bare fordi de ikke lige var enige i feks din opdragelses metode.... helt ærlig!

• #139   24. jan 2006 Jo, der er nogle jagthunde der godt må kuperes, skal lige prøve at finde dem....øjeblik:o)

• #140   24. jan 2006 Hmm, var lige inde på DKK´s side, men jeg kan sgi ikke lige finde den side hvor det med kupreing af jagthunde står.

Christine > > jeg tror ikke der er så mange af dem herinde der har kuperede hunde som ikke kan tage det - jeg bliver ihvertfald ikke stødt på nogen måde over det, for jeg vil gerne stå ved min kuperede hund - og som sagt, så er det helt unødvendigt, det er jo kun kosmetisk, men det er der jo så meget der er, men det gør det jo alligevel ikke ok:o)

• #141   24. jan 2006 Jeniki.... jeg ved det godt, men nogen blir stødt/ked af det, og jeg syns ikke det er i orden at kalde andre hundeejere for dyremishandlere, når de på ingen måde er det, men bare har valgt at få en hund med kuperede ører....

Vi har alle sammen forskellige meninger, og det nytter ikke noget at kalde hinanden for dyremishandlere eller sige folk er syge i hovedet (ikke dig babett) bare fordi man ikke er enige....

• #142   24. jan 2006 Vibeke S>>>Prøv og have lidt humor.....

• #143   24. jan 2006 Christine G
    .....
    Jeg tror at du misforstår mig, når jeg siger du - så er det ikke rettet mod dig personligt. Håber at jeg har udtrykt mig klart nu.

(Men jeg mener at der er "dyrmishandling" at kuperer hunden - og den udtagelse står jeg fast ved.)

Jeg kalder ikke folk for dyremishandler, fordi de har en hund der er kuperet.

Men dem der kupere aligevel, dem vil jeg kalde dyremishandler.

Det er forskellen, og her står jeg fast ved min udtagelse.

Jeg kan forstå hvis hunden er kommet tilskade, og at man bliver nødt til at fjerne f.eks. ulveklo. så skal der være en dyrlæge attest på dette.

• #144   24. jan 2006 Den med dyre forsøg prøver jeg altid at undgå fordi folk går amok når jeg til kendegiver min holdning.

Jeg mener, at hvis mennesker vil kurere sydomme og lave make up, må de teste det på dem selv eller andre mennesker der også synes det skal testes. Dyr skal ALDRIG lide fordi mennesker vil lave forsøg. Mennesker er ikke mere værd end dyr og derfor mener jeg ikke det er fair de skal lide for vores skyld... vildt ja, men det er min mening... ja, også selv om det er rotter smiley

Hvis dyret på ingen måde lider og lever et liv ved en god familie er det ok... men kan ikke komme i tanke om det skulle kunne lade sig gøre...

Værsgo at gå amok smiley

• #145   24. jan 2006 MP, tak fordi du ikke gik amok smiley

ja, du skal have lov til at have din mening, men jeg har ledt i mange år og har stadig ikke kunne finde en grund til mennesker er mere værd end dyr...

• #146   24. jan 2006 Babett... oki, det er så din mening *ss*

Janni, den er også bare så svær den der *ss* Mange forsøg på dyr er totalt unødvendige *Grrrrrrr* og dem raser jeg virkelig over.... Men på den anden side, er jeg også glad for penicillin findes feks.... Uha tænk hvis jeg skulle sidde og se på mine børn lide meget længe og evt dø af sygdomme som kunne behandles....

(men jeg aner intet om dyreforsøg, har ikke været på et forsøgs laboratorium, måske ville jeg ændre mening hvis jeg så et... jeg ved det ikke, har set film, og lidt udsendelser med dyreforsøg, men det har altid været latterlige forsøg, som jeg på ingen måde kan støtte)

• #147   24. jan 2006 Janni... vil jeg godt gi dig ret i... det er mennesker jo egentlig ikke. Ville da også syns det var fint hvis mennesker begyndte at stille op til forsøg, meeeeen tror mange nok holder sig væk.

Men mine børn er helt klart mere "værd" for mig. dvs jeg selvfølgelig elsker dem højere, og stod valget mellem mine børn og en hund, ville jeg vælge mine børn. Det ville samtlige forældre nok smiley

• #148   24. jan 2006 MP.... det ved jeg godt. Ser tit de søger i aviserne osv smiley

Nu mente jeg de forsøg som blir lavet på dyr.... *S*

• #149   24. jan 2006 Jeg er helt med på man synes dem man elsker er mere værd... naturligvis... men jeg snakker generelt...

Dyreforsøg er ikke længere nødvendige, men man gør det alligevel, de ting de finder ud af kan man teste på computer eller menneskeligt væv.

Jeg læser psykologi og vi har lige haft biologisk psykologi. Og mange af de forsøg er totalt unødvendige... "nu prøver vi at skære i den her del af hjernen på katten,og så ser vi hvad der sker"... og så siger jeg, hvis du vil vide det, så skær i dig selv smiley

Jeg har aldrig sagt nej til medicin, må jeg nok indrømme, det har jeg faktisk ikke tænkt over.

Det handler for mig bare om at dyr ikke skal lide for menneskers skyld..

MVH janni

• #150   24. jan 2006 må lige indskyde at de fleste hundefoder firmaer er indblandet i dyre forsøg mare lige en bemærkning

• #151   24. jan 2006 øhh, de forsøg er altså noget jeg har læst om... ikke gjort selv smiley

• #152   24. jan 2006 mare=bare

• #153   24. jan 2006 bruger økologisk foder...

• #154   24. jan 2006 Janni: har intet med sagen at gøre de skal også bruge labratorie prøver

• #155   24. jan 2006 Økologi har ikke noget med dyreforsøg at gøre, det er måden indgredienserne er dyrket.

• #156   24. jan 2006 Der findes en liste ang. det fodder der - leder lige.....

• #157   24. jan 2006 Listen over foddermærker der ikke er involveret i dyreforsøg:

(link fjernet)

• #158   24. jan 2006 var bare lige inde for at se om der var nogen der skulle bruge mig,skal på marken med hundene,hygge

• #159   24. jan 2006 Hygge claus, jeg skal også til at komme ud med tøsen :o)

C U

Karina.

• #160   24. jan 2006 Frøken Frau:fint

• #161   24. jan 2006 Og hvad er det så liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiige dyreforsøg har med øre kupering at gøre?

• #162   24. jan 2006 Nå da - jeg ved det heller ikke*ss*

• #163   24. jan 2006 Måske en tråd om dyreforsøg skulle oprettes så dem der vil diskutere ørekupering, kan diskutere her, og de andre i en anden tråd smiley

• #164   24. jan 2006 Jeg kan da godt lave den - men jeg ved ikke lige hvad jeg skal ligge ud med:o)
    For jeg har mange meninger omkring dyreforsøg - både for og imod*ss*

• #165   24. jan 2006 Det ved jeg ikk... hvem startede det??? kan ikke lige huske det, men ellers kan jeg da gøre det hvis vedkommende ikke ser det her smiley

Det kan jo godt være lidt rodet at læse den her tråd igennem, bla fordi den er lang og fordi der blir snakket om forskellige ting...

• #166   24. jan 2006 Det samme her, er et meget svært emne, syns jeg!!!!

• #167   24. jan 2006 Den er lavet*ss*

• #168   24. jan 2006 Jaaaa, men Rikko er vist ikke online lige pt.*ss*

• #169   24. jan 2006 Tror der kommer en go debat ud af det smiley Håber så bare at folk kan tale pænere til hinanden, end de har gjort i denne....

• #170   24. jan 2006 Prøv om i kan finde "meet your meat" filmen som man kan downloade gratis fra nettet ... bare søg meet your meat på google... så kan i se hvad der sker med de dyr mennesker spiser...

• #171   24. jan 2006 Lisett: jeg er helt med på du bliver gal over det ... det kan jeg godt forstå...

men du har jo så kaldt en et kæmpe fjols... eller noget i den stil... så er det vel heller ikke okay... og det kan godt være han "startede" det, men det gør det jo ikke okay... hvis man er imod dårlige toner i debatten skal man nok ikke selv skrive "pis" , "fjols" og så videre selv om de andre gør det smiley

bare mine tanker om det..

• #172   24. jan 2006 "E.. Du er da for latterlig at høre på helt ærlig mann.... "

"Ce jahh det var mig.. Fordi jeg kan ikke se hvad fanden i skal sidde og svine os med de hunde til for",

"så skrub ud "

"Ce Du har seriøst et problem mann... Jahh jeg mishandler min hund... Og du begriber dig på små børn.... "

Er det god tone lisett smiley Måske for nogen men når man bander og fortæller folk de er latterlige er det ikke god tone for mig... og det er ok du gør det , men så skal du ikke hakke på andre der ikke snakker pænt..

• #173   24. jan 2006 Isaballa: ang filmen, du vil aldrig spise kød igen når du har set den smiley

• #174   24. jan 2006 Ja, det er der og jeg kan godt forstå du blev gal... men du må styre dig hvis du selv ønsker en saglig diskussion smiley Eller også må du skrive hvad du vil og så ikke hakke på andre der skriver som de vil... feje foran egen dør ved du nok smiley

• #175   24. jan 2006 Jeg ville ALDRIG begynde at bande for det er der ingen fornuftige mennesker, der vil respektere... man fanger flere bier med honning end med eddike smiley

Men du må da give mig ret i man ikke selv skal bande når man kritisere andre for at snakke grimt???

Isabella, når du har set filmen smager bøffen slet ikke så godt mere smiley

• #176   24. jan 2006 ja, men hvis moral er godt er dobbeltmoral vel dobbelt så godt smiley

• #177   24. jan 2006 Isabella..... jeg har også lige set det. GUD hvor er det dog frygteligt. Hver evig eneste hund ser jo fuldstændig skræmte og mishandlede ud... og hvad er det dog for en bund de har i deres små bure, de kan jo ikk stå ordenligt! Og hvorfor ligger alle de hunde på gulvet og er nærmest halvdøde og gisper efter vejret???? Hvor er mennesker dog forfærdelige og syge... hvordan kan de stå op om morgenen og gå på arbejde de mennesker??? Neeeej hvorfor kan man ikke gøre noget, ville ta hen og hente dem på stedet hvis jeg kunne.... JEG ER RYSTET!!! SÅ RYSTET... og så fra Iams.. føj for den lede!

• #178   24. jan 2006 Ja, det må man nok sige han gjorde, men et fornuftigt menneske kan vel se at hvis man selv vil have en god tone skal man ikke selv bande? Det der :"hvis du starter må jeg også" er ikke særlig konstruktivt... synes jeg smiley

• #179   24. jan 2006 COOOOL IT smiley sikke en dejlig dag det er i dag wåååbåååbååbåå smiley

• Mette L
    Mette L Tilmeldt:
    jan 2006

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 3
    #180   24. jan 2006 Hej
    Ang det tråden startede med så blev der skrevet at man vist ikke kunne bruge hunden til udstilling i udlandet hvis den ikke var kuperet. Det er nu forbudt i norge, altså kan hunde der har fået fjernet halen eller klippet øre ikke være med på udstillinger mere. Det kommer nok osse til DK da de plejer at lære af norge som osse var først med at forbyde det gjort i landet til at starte med.

Kommentér på:
Kuperede ører!

Annonce