{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kuperede ører
  • #1   4. feb 2009 Tjah, i gamle dage kunne man ikke forestille sig visse racer med hale og ører... Sådan var standarden dengang på diverse hunde. Så jeg ved ikke hvad man skal synes...
    Jeg synes personligt at Dobberman er pænest med kuperede ører og hale.. Men sådan er vi jo så forskellige..

• #2   4. feb 2009 jeg synes det er smukt på nogle racer - bla min egen race, boxer. Det er smukt fordi det fremhæver formen på hovedet og den får en helt anden udtryk i hovedet.

MEN jeg ville aldrig købe en med kuperet øre - men smukt synes jeg ogdt det kan være, hvis det er gjort rigtigt og hunden er show-kuperet og IKKE kamp-kuperet

• #3   4. feb 2009 Platugler: På boxere mener jeg også det er pænest uden hale.. smiley Sådan har de altid set ud i min familie da jeg boede hjemme. Så det er lidt mærkelig at se dem med den tynde ranglede hale. Men det er jo et spørgsmål om tilvænning.

• #4   4. feb 2009 jeg kunne heller ikke drømme om at få det gjort - men jeg synes nu at det ser godt ud på ville racer - som bla. dobbermann
    Jeg har da vist aldrig set en boxer med kuperet ører ??

• #5   4. feb 2009 Karin, Det ser man heller ikke så meget idag.. Men i ældre hundebøger optræder boxere oftest med kuperede ører..

• #6   4. feb 2009 Karin: Tror sagtens du kan google det - der har jeg vist set det en gang i hvert fald :o)

• #7   4. feb 2009 Her er vist et billed: (link fjernet)

• #8   4. feb 2009 Karin: her kan du se en kuperet han, som bor i tjekkiet. Det er mig der har taget det første standbilled

(link fjernet)

• #9   4. feb 2009 Ceteris Paribus .
    helt enig i det du siger... og syntes det er nogle goda agumenter du kommer med...
    jeg syntes bare at der nok er en grund til at de bliver født med ører og haler....

til Platugler...
    hvorfor er det så lige din hund render rundt med elastikker eller tape eller hvad det nu er på ørerne...

• #10   4. feb 2009 Maiken. Det billede er præcis det som er i min hundebog fra 1983... smiley

• #11   4. feb 2009 Mener det er over 16 år siden, at det blev gjort ulovlig her i Danmark at kupere ører & haler hos boxere.

Har så hørt historier om, at man tog den drægtige (danske mor) til Tyskland, hvor hun så fødte hvalpene og de der fik kuperet ører & haler smiley

• #12   4. feb 2009 Når vi opdrætter, bruger vi stadig udenlandske hanner med kuperet øre - men der bliver færre og færre af dem, pga forbudet mod kupering, nu er i de fleste europæiske lande.

p.s. vi bruger dem ikke pga de er kuperet, men fordi netop den hun lige har hvad vi ønsker - valget har intet med kuperingen at gøre

• #13   4. feb 2009 kan virkelig ikk se hvad det er folk syntes der er pænt ved at de bliver klippet så spidse... kan ikk se det fremhæver noget.. ud og en det ikke lige kunne styre saksen da vedkommet skulle klippe julehjerter...

• #14   4. feb 2009 Robert: det er ikke over 16 år siden at halerne blev gjort ulovligt - man kan ikke huske det nøjagtie årstal.

Signe: det er for at hjælpe ørerne til at sidde korrekt

• #15   4. feb 2009 I Italien er det stadig tilladt for mange dyrlæger at gøre det, da det er mafiaen der bestemmer dernede...

• #16   4. feb 2009 Hihi lidt sjovt det billed er fra den bog :o) Fandt det på google...

• #17   4. feb 2009 Signe: Ørene er tapet for at de skal sidde rigtigt - de er IKKE kuperet på den boxer ;o)

• #18   4. feb 2009 citat : Men ja, man burde lade hundene være hele. Så det husker alle der neutralisere deres hunde uden sygdomsgrund vel også....

Pas nu på... hehe.

Mange vil nok føle sig trådt over tærerne med den bemærkning.. hehe. Men jeg har samme holdning.

• #19   4. feb 2009 Jonas: det er ikke tilladt i Italien - lige så lidt som det er det her i Danmark. Så hvis en dyrlæge gør der, så er det ulovligt. Derfor er der Italienske boxerkenneler, som har proformar kenneler i rusland, som de stambogsføre de smukkeste hunde under og derfor kan kupere dem

• #20   4. feb 2009 kan godt se de ikke er kuperet...
    og til Sezer D
    Der ligger INGEN had i det....
    det var bare en ren og skær forspørgelse....

• #21   4. feb 2009 tape bruger man osse til amstaff da de kan have mange problemer med ørerne. men det ser sku super flot ud med kuperet ører til næsten alle hund :=)

• #22   4. feb 2009 kevin H hvad er det du syntes der er så flot ved det...?

• #23   4. feb 2009 Platugler... Hmm mystisk, for jeg kender flere med Dobberman som har brugt italienske dyrlæger til indgrebet...
    Men du har helt sikkert ret.
    Der foregår jo en masse illegalt dernede efterhånden.

• #24   4. feb 2009 Signa: hvad så med at bevidst at avle på, feks farver som kan give hundene problemer - feks ved man jo at pga farven, så har dalmatiner større risiko for at være født døve - hvorfor så støtte sådan en race ?

Eller racer som er så kunstig og ekstremt konstrueret, at de har vejrtrækning problemer - overdådig pels, som hemmer bevægelsen og overophedning - så dårlige vinkler at hunden ikke kan løbe - øjne som skal opereres op, for at hunden kan se osv osv .... disse problemer er trods alt oftest livslange problemer - det er kuperet øre ikke.

• #25   4. feb 2009 I " gamle dage " da det endnu var lovligt at kuperer på div. racer, var jeg selv med til at kuperer haler ( altså på dyrehospitalet ). Dette blev gjort uden bedøvelse, og uanset hvad folk så ellers måtte påstå, så gør det ondt på hvalpene. Så kan man sige, at det også gør ondt på hvalpene at blive øretatoveret ( og det gør det ), men en kupering er en unødvændigt ting ( med mindre der er en medicinsk grund dertil ), og man bør ikke lave unødige, smertefulde ting på sin hund. Jeg har aldrig været med til at lave ørekupering, men ved at det desværre, igen, er blevet en trent blandt- især- unge mennesker, at ørekuperer deres hunde. Dette sker så ikke altid i udlandet hos en dyrlæge, men er desværre temmelig ofte gjort hjemme i køkkenet med en skræddersaks ( hvis man har gidet investerer i en sådan ), på hvalpen, mens en anden holder det stakkels dyr.
    Er helt sikkert modstander af kuperede øre/ haler og mener i den grad ikke at det kan sammeligens med de tin vi påfører os selv, af plastiloperationer.

• #26   4. feb 2009 Jona: du kan helt sikkert finde italienske dyrlæger, som vil udføre indgrebet - men det er ikke lovligt og hunden kan ikke udstilles

• #27   4. feb 2009 Jeg synes dobermann er flottest med kuperet øre, men valgte dog selv at få en med naturlig øre og hale, da man ikke kan bruge de kuperede i danmark, til det jeg gerne vil smiley

Synes absolut ikke det er synd at kupere dem, da det jo (for det meste) bliver gjort proff, under bedøvelse osv.

• #28   4. feb 2009 vow - ja det ser da egentlig rigtig godt ud :-))

• #29   4. feb 2009 Platugler.. Den ene af dem der fik det gjort i italien er netop fået excellent til udstilling i tyskland og sverige...

• #30   4. feb 2009 Lea: hvor gamle var de hvalpe?
    jeg kender en opdrætter som har fået kuperet haler på sine hunde i mange år og han troede også at det gjorde ondt på dem, så han gik væk når dylle gjorde det. Indtil en dag hvor dyrlægen sagde at han skulle blive og se at det ikke betød noget - og så tog dyrlægen en af halerne i tre bid og hvalpen sagde intet. Så bad dyrlægen opdrætteren om at holde hvalpen fast imens og så var der ballade. Så dyrlægens pointe var at det var det at blive holdt, den skreg over og ikke det at halen blev kuperet

• #31   4. feb 2009 jeg syntes ikke man kan sammenligne kuperede øre og hale med plastiskopertationer på mennesker - hunde og mennesker er 2 vidt forskellige ting, og hundene bestemmer ikke selv om de vil have kuperede øre og hale, de bliver bare nød til det, fordi det syntes deres ejere er flot - jeg syntes det er lidt egoistisk hvis jeg skal være ærlig, men ja .. hver sin smag vel smiley

• #32   4. feb 2009 Jonas: ved ikke hvilke regler de lande har - ellre også så har hunden stamtavle fra en land hvor det var lovligt, men har fåret indgrebet gjort i italien - folk gør mange krumspring for at undgå reglerne

• #33   4. feb 2009 Platugler:
    Det er ikke signe der skriver men patrick....
    ang det med dalmantineren ved jeg at den blev hentet fra at dyreinternat....
    men kan ikke svare på hvorfor....

og til alle jer andre... der ligger intet had i det... ville bare gerne hører hvad folk egentlig syntes om det...
    og alle folk har jo lov til at have hver sin mening...

V.H Patrick

• #34   4. feb 2009 Lea A - uhhhh jeg får kuldegysninger af at læse dit indlæg og/men jeg tror desværre at du har 100% ret i det med at det foregår præcis sådan.
    Så derfor får jeg (desværre) lyst til at spytte på de folk jeg ser med ørekuperede hunde - de mennesker sgu fame ha samme tur selv - man ku lige ta en frisørsaks og så "nippe" det øverste af deres ører af - så ka de sgu da lige mærke hvor ondt det gør.... FØJ
    ps og ja jeg ved godt at nogle får det gjort med bedøvelse i udlandet osv osv - men jeg føler som jeg føler og det kan der ikke laves om på.... det er IKKE hundens ønske at få kuperet hverken ører eller hale - den ville sgu nok sige nej tak hvis den fik valget :o)

• #35   4. feb 2009 Platugler.. Ja det skal jeg så ikke ku udtale mig om.. hehe. Men det lykkedes da for ham..

Der er nok mange ting som man ikke skal vide.. smiley

• #36   4. feb 2009 Patrick: internat eller ej, så er det jo en valg at købe en dalamtiner

• #37   4. feb 2009 det ser bare super flot ud med kuperet det giver lige som lidt extra og det fremhæver hovedet. Jeg tror at vis man måtte kupere ører i dk var 60-70% af muskelhunde det.

• #38   4. feb 2009 Jeg synes helt sikkert at doberen er 10 gange smukkere når den er fuldkuperet....
    Den får et helt andet udtryk - synes en dober med hale ser "goofy" ud :o)

Som Sezer siger - emnet er ved at være slidt op ...

• #39   4. feb 2009 60-70% er måske lige højt nok. Men i ved hvad jeg mener :=)

• #40   4. feb 2009 Platugler: ja det ed jeg godt... og det har du også ret i... men efter som det ikke er min hund men kæresten og hendes famille's hund kan jeg ikk svare på hvorfor....
    men man kan jo være modstander af så mange racer så... andgående hunde med underbid osv....

men er ikke modstander af nogle som helst racer.. ville bare gerne hører hvad andre folks meninger var...

• #41   4. feb 2009 Patrick og Signe - hvis du ikke har noget imod det hvorfor starter du så op med sætningen "klippet i smadder" ??

Sådan foregår det jo ikke ( Jo selvfølgelig er der nogen imellem der leger dyrlæge på køkkenbordet) ørerne bliver skåret med laser..

• #42   4. feb 2009 ~ *Majse - RIP Bella* ~
    det var måske heller ikk det rigtige ord valg... det beklager jeg...

• #43   4. feb 2009 Jeg synes det er fantastisk smukt til dobermann.
    Og til få amstaffer. Kan godt li den høje kupering. Show kupering eller hvad den nu hedder...
    Men jeg kommer aldrig til at eje en kuperet hund.
    Nu kuperer man vel heller ikke en border eller nogen af de andre racer jeg vil ha :oD

• #45   4. feb 2009 en gd med kuperet øre, er da rigtig smuk, den får da en hovedprofil der siger spar to..

• #47   4. feb 2009 Ang. neutralisering af hunde uden sygdomsgrund, altså hvis ejeren ikke vil have hvalpe på en hund, hvorfor så ikke neutralisere hunden?? Først og fremmest så risikerer man ikke at der kan ske en ups'er hvis hunden nu skulle løbe væk under løbetid, ved løbetid slipper man for at tæven går og drypper blod, og flere hanhunde og hunhunde bliver desuden mere rolige og ikke så dominerende efter neutraliserig.
    Vores gamle hønsehund blev en helt anden hund over for andre hunde og meget roligere generelt efter hans kugler røg. Min tæve er ikke neutraliseret, men det er kun fordi jeg havde overvejet, om hun skulle have hvalpe på et tidspunkt.

• #50   4. feb 2009 Ang. kupering af ører, så synes jeg at det er en unødvendig smerte at påføre hunden, bare fordi ejeren synes det ser flot/sejt ud. Synes dobberen ser meget sødere ud med hele ører og det samme gælder for mange af muskelhundene. Kan ikke se hvad det skal gøre godt for, ud over at nogle folk synes det ser bedre ud med kuperede ører.
    Min mening er, at der vel er en grund til at hunde er født med ører og hale, og det er i hvert fald ikke for at ørerne skal kuperes.
    Kan se fornuften i at nogle hunde får kuperet hale, blandt andet pga. jagt, men ellers ikke. Vores korthårede hønsehund var kuperet da vi købte ham i 94, men det var fordi forældrene blev brugt til jagt og derfor blev hvalpenes haler kuperet. Nogle gange kunne jeg da også ønske at min hund ikke havde en hale, fordi hun logrer så voldsomt, men hunden er født med hale og så skal de sgu også beholde den - og det ville nok også se dumt ud til en labrador smiley

Platugler > Kupering af haler i dk blev forbudt i 1991, det er kun hvalpe af stambogsførte forældre af racerne; breton, korthåret og ruhåret hønsehund, vizla og weimaraner der må få kuperet deres haler nu.

• #51   4. feb 2009 Helt ærligt så fatter jeg nul!!!
    Hvordan kan man sammenligne neutralisering med at hakke ører og hale af?
    Man får da ikke neutraliseret sin hund uden grund eller for sjov eller for at den skal se sej ud!
    Men at hakke ører og hale af - det er uden grund - eller rettere - grunden er (som hovedregel) at ejeren synes det ser sejt ud!
    Man får fx kastreret sin hund fordi man ikke ønsker at avle på den, hvis den fx har nogle fejl/sygdomme som man bestemt ikke ønsker bliver videreført - eller for at undgå overdreven humperi/dominans - eller (som i min hunds tilfælde) i et forsøg på at undgå andre hanhundes aggressive måde at reagere på overfor hunden....
    Er jeg bare helt ude i hampen?

• #52   4. feb 2009 Jonas - Det blev forbudt at kupere i Italien 1. januar 2007.
    Hunde født efter den dato kan ikke udstilles i Italien.

• #53   4. feb 2009 Ups - kuperede hunde selvfølgelig, skulle der have stået

• #54   4. feb 2009 Sumo nu som storebror > Helt enig, synes godt nok heller ikke det kan sammenlignes.
    Ligesom plastikoperationer da heller ikke er det samme som at en hund bliver kuperet, folk har selv valgt operationen det har hunden ikke. Og det er ofte fordi folk er ked af noget (fx. stritører, for små bryster, skæv næse osv.) at de får det lavet, hunden er nok ikke ked af at den har ører og hale, eftersom de er født med det.
    Siger IKKE at hunde IKKE kan være smukke med kuperede ører og hale, MEN at jeg er imod kupering da jeg synes, at de skal beholde de ører og den hale de nu engang er født med. (Men har også set hunde hvor jeg synes ørekuperingen er utroligt grimt lavet, desværre nok et resultat af hjemme kupering)

• #55   4. feb 2009 Sumo.

Nej, du er ikke helt ude i hampen i mine øjne. Jeg mindes en tråd hvor folk hylede og skreg om, ikke at avle på blandingshunde og hunde uden stamtavle. Og det skulle forbydes ved lov! Og nu er man nærmest dyreplager hvis man neutraliserer sin hund uden medicinsk grund. Kan folk bestemme sig! Som man siger moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt.

• #56   4. feb 2009 Kate N > Jep jeg husker også specielt en tråd (samt ca 10 andre tråde) om det emne, så forstår det heller ikke helt...
    Dagens Danmark er sgu mærkeligt, men som du siger; kan folk bestemme sig - svaret er vist nej smiley

• #57   5. feb 2009 Ha!

• #58   5. feb 2009 Britta > Vi er enige om, at folk skal være ærlige omkring grunden til, at få neutraliseret deres hund/kat/what ever, synes da også det er fair at indrømme at man ikke kan magte fx en alphahan og derfor vælger at kastrere den. Og ja vi er enige om at det kan gøre livet nemmere for nogle hunde, men så sandelig også for ejerne - men kan stadig ikke se hvordan man kan sammenligne neutralisering og kupering, da jeg ser kupering som noget ejerne gør, fordi de synes det ser flot ud, hvor imod neutralisering bliver gjort af praktiske årsager...
    At man neutraliserer en hund har da (forhåbentlig) ikke noget som helst at gøre med, at man er doven og ikke gider træne den (for så burde man jo slet ikke have hund!!) Men hvorfor skulle almindelige ansvarlige ejere ikke træne hunden fordi man har fået den neutraliseret, det er da noget pis at fyre af!!

I vores familie har vi valgt at kastrere flere af hundene, 1 gravhund fordi han var en rigtig alphahan og kun kunne sammen med vores anden gravhund, han blev mere rolig derefter. Vores hønsehund blev kastreret fordi han var meget dominerende overfor andre hanner, bagefter blev han meget roligere og kunne med alle hunde. 2 af vores nulevende gravhunde er blevet kastreret pga. de er kryptochide og vi ville derfor ikke videregive dette, og de skulle jo have fjernet den sten der ikke var faldet ned alligevel. Alle 4 har/havde DKK stamtavle og kunne være brugt til avl, men det er bare ikke noget vi haft et ønske om i huset. Vil lige sige, at den ene af gravhundene der er kryptochid har en meget fin stamtavle og opdrætteren havde beholdt ham selv til udstilling og avl, hvis ikke det havde været for hans lille "fejl".

Som sagt er min tæve ikke steriliseret fordi jeg gerne ville have hvalpe på hende, men det er pt. lagt på hylden. Fordi hun går og drypper blod når hun er i løbetid så skulle jeg vælge en han, og fordi han strinter og gør andre "hanhunde" ting, så skulle jeg vælge slet ikke at have hund - what?? Ja det er da lidt besværligt, men ville da aldrig vælge ikke at have hund!! Hvis man ved at hunden ikke skal bruges i avl, enten pga. sygsom eller fordi man simpelthen bare ikke ønsker at avle på den, ja så gør det da livet noget nemmere for ejeren hvis man har de problemer (nogle hunde bløder jo meget i forhold til andre, og nogle hanner er slemme til det med at strinte) Et lille eksempel på dette er mine forældres lille hankat, han blev ved med at tisse i sengen HVER dag så der skulle vaskes sengetøj HVER dag, efter han blev kastreret har han ikke markeret sig ved at tisse indenfor en eneste gang - det gjorde min mors liv meget nemmere...

Anyway hvis jeg bestemmer ikke at få hvalpe på min tæve eller hun får hvalpe indenfor et års tid, så kunne jeg godt finde på at få hende steriliseret bagefter. Ikke pga. hun drypper blod, selvfølgelig vil det være dejligt at slippe for ikke at skulle tørre op efter hende. Men det er alene af den grund at jeg synes, at det er synd for hende at hun ikke kan lege og komme i hundeskov når hun er i løbetid, for hun elsker virkelig at være i hundeskov og lege med de andre. Men da de kan løbe steder hen hvor man ikke lige kan se dem pga. træer, så vil jeg ikke risikere at der sker et uheld. Så ca. 2 måneder om året må hun undvære at komme i hundeskov og lege, som hun ellers elsker, man kan se at hun savner legen. Og hun er en hund med meget energi, så almindelige gåture er ikke nok til at hun får brugt sin energi, men en 1 times hundeleg så er hun dejlig træt.

Nå smutter nu, skal i hundeskoven med hunden så hun kan få leget med sine venner smiley

• #59   5. feb 2009 Altås nu har jeg jo selv valgt at få kuperet min hunds øre....
    Og det er udelukkende fordi jeg godt kan lide det "bad ass" look han får

(link fjernet)

• #60   5. feb 2009 Britta > Ja det kan gøre livet nemmere for ejeren at hunden bliver neutraliseret, og derfor kan det være for ejerens skyld at man får det gjort, men har vist heller aldrig sagt at det IKKE var for ejerens skyld(??)

Dét jeg satte spørgsmålstegn ved var det at sammenligne kupering og neutalisering - kupering er udelukkende fordi ejeren synes hunden kommer til at se sej/flot ud, hvor imod neutralisering ofte bliver gjort af praktiske årsager både for ikke at videreføre sygdomme i avl, fordi nogle hunde bliver kulrede pga. hormoner, fordi nogle hunde er for dominerende, for ikke at frarøve tæver muligheden for at lege med andre når de er i løbetid osv. Jo det er til dels også for at gøre livet nemmere for ejeren, men gør en kupering livet nemmere for ejeren??

Indrømmer da gerne at vores hunde er blevet kastreret "for vores skyld", de 2 af dem simpelthen fordi de var for dominerende overfor andre hanner og 2 andre fordi de er kryptochide - at vi vælger at kastrere de 2 og få 2 hunde der bagefter kunne med andre og derfor pludselig kunne lege med andre hunde, samt vælger at der under ingen omstændigheder skal kunne avles på de 2 kryptochide, vil jeg mene er fornuftigt, måske bare mig...

Og du har før skrevet at du mener man burde forbyde alt tavleløs avl, men samtidig skriver du så her at man ikke skal neutralisere sine hunde med mindre det er pga. sygdomsgrund, jamen så skal man da nok undgå tavletøs avl - snak lige om dobbelmoral...

Dit eget citat: "Og at lægge hunden under kniven fordi man er doven og ikke gider træne sin hund som en naturlig del er i mine øjne endnu værre end at gøre det for at få en smukkere hund."
    Jeg tror det er meget få ansvarlige hundeejere der neutraliserer deres hund fordi de ikke gider træne den - så burde de jo slet ikke have hund!! Men hunden er født med hele ører og hale, så hvorfor påføre hunden unødvendig smerte, bare fordi man synes det ser godt ud?? Har kun fået det svar at det er for at hunden skal se sejere ud og fremhæve dens hovedform (hvorfor så kupere halen på fx dobberen?) Hvorfor skal man ændre hundens udseende??

• #61   5. feb 2009 Fruit batten bomuldsfrø > Når jeg siger, at det er synd for min hund, at hun ikke kan komme ud og lege med andre hunde når hun er i løbetid, så er det ikke pga. at JEG mener det er synd for hende.
    De fleste hunde er et flokdyr, der bliver altid snakket om at hvalpe skal socialiseres med andre hunde og at leg med andre hunde er godt - dette er der vel en grund til, netop at de er flokdyr.
    Når vi går ud til bilen næsten hver dag, så ved hun hvor hun skal hen og hun bliver småtosset, når vi kommer derud kan det kun gå for langsomt med at komme ned til hundeskoven og når hun får snoren af, ved hun at hun skal ned i den anden ende til sine legekammerater og have det sjovt.
    Kan tydeligt se den glæde hun har af at lege med de andre, og den får hun ikke når vi går alene selvom hun får lov til at rende løst, fordi vi ikke møder andre hunde og hunde stimulerer hinanden på en måde som vi ikke kan.
    Hendes glæde er ikke til at tage fejl af, så kan du sige hvad du vil...

• #62   5. feb 2009 Nu er mange af de hunde hun leger med i hundeskoven også de samme som kommer der mere eller mindre hver dag, så det er faktisk en fast flok.
    Hun har måske nok i mig, men selvom vi går lange ture, leger med bold, træner de basale øvelser og andre ting, så bliver hun aktiveret bedre ved bare 45 minutter til en times hundeleg, hun er virkelig træt på en helt anden måde. Hvilket er skønt når man har en DAMP hund, som virkelig har meget energi.

• #63   5. feb 2009 Fruit batten > Jeg vil nu stadig mene at socialisering er sundt og at det fremmer en hund. En hund der kan med faktisk alle hunde vs. en hund der ikke er socialiseret og ikke kan med nogen hunde, der vælger jeg da klart den socialiserede. Min hun er måske hundefikseret, men det har hun så været fra før jeg begyndte at socialisere hende, men hun er også mennekefikseret, for hun vil nemlig gerne snakke med alle hun møder.

Jeg mener at en hund kan stimulere en anden hund bedre end mennesker kan - se bare på min der er rigtig træt efter en time - det kan jeg ikke, først og fremmest fordi jeg ville blive udkørt før hende og så fordi en hund bare bedre forstår hundesprog end vi mennesker gør. Der findes et ordsprog: "Lige børn leger bedst" så kan man jo tænke lidt over det...

Ja hun elsker samværet med andre hunde, men når hun leger med de andre kommer hun tit lige over til mig for lige at tjekke om jeg er okay, så dårlig kontakt det kan man vist ikke sige.

• #64   22. feb 2009 Er det kun i danmark det er ulovligt og få hundes øre kuperet???

IKKE fordi min hund skal men bare et spørgsmål :=)

Kommentér på:
kuperede ører

Annonce