Ændret adfærd {{forumTopicSubject}}
Hej.
Muggi har ændret adfærd når vi er ude hos andre. I starten var han meget sød og gjorde ikke noget han ikke måtte. Han lystrede. Men nu er han begyndt at tisse territorium- vi snakker ikke bare 1 gang, men op til 10 forskellige steder.
Lidt om tiden indtil nu: Da vi fik ham boede vi et sted, efter kun 1 måned var vi nødsaget til at flytte. Det gik fint og det var KUN lige i starten, at han ikke var så renlig som hidtil.
Herefter skete der desværre det at min læreste og jeg gik fra hinanden og jeg flyttede. Jeg tog selvfølgelig Muggi med, og her startede han så med at tisse og skide- I MIN SENG! Flere gange... Og på badeværelsesmåttenJeg er med på at han lige skulle på plads og føle sig tryg osv, og han har ikke rigtig gjort det siden.
Når han bliver passet hos min veninde (han kender hende godt og har været der mange gange), tisser han på hendes tæppe. Også når jeg er der tisser han territorie.
Min kæreste og jeg besluttede os så for at prøve igen, og nu er han flyttet et helt andet sted hen. Her tisser han 5-10 gange. Sjattis over det hele! Og min kæreste har fået en kat og Muggi bliver helt vild og hyperventilerer nærmest når han ser den. Han gør den ikke noget, men går nogle gange for tæt på, og når vi er der lystrer han SLET ikke (det gør han trods alt derhjemme).
Han er vant til katte og har aldrig før sjattisset når vi har været på besøg nogen som helst steder, men opførte sig meget eksemplarisk.
Han er godt og vel 8,5 måned og ved at det er en ret besværlig fase i et hundeliv, men er der noget jeg kan gøre ved det? Det er KUn ude hos andre han ikke opfører sig pænt, tisser og ikke lystrer.
Hjæææælp- jeg er i syv sind og ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 454
Ja, du har ret, men tænker om det kun er pga lømmelperioden- om der slet ikke er noget at gøre ved hans tisseri rundt omkring. Ja rodalon er godt, men det er jo først efter han har tisset og ja.. så har han jo tisset
Han har også lært ordet "niks" og det siger jeg selvfølgelig når jeg tager ham i det, men det er jo ikke altid jeg når det og så er det jo for sent :-S
Men burde det gå lidt over når han træder ud af den fase, eller skal opdragelsen så starte forfra? Og mht at lystrer er det så også grundet perioden, tror du?
Tak for svar ;o)
sep 2008
Nej- rundt omkring.. over det hele... Op ad sofaer og alt hvad der er på gulvet, div gulvtæpper osv...
Det kan jeg godt forstå hun gør- hun er satme en kær lille en!!! Glæder jeg mig til at se ;o)
sep 2008
Ja, jeg ved godt at han er stresset og har brug for tryghed- det er ikke sådan at han tit bliver passet- max 2 gange om måneden i under 24 timer... Gør alt hvad jeg kan for at gi ham stabilitet og har ham med overalt hvis jeg skal noget. Som regel kommer folk også hjem til pga ham.
Jeg ved at alt den flytning ikke har været godt, men har været nødsaget til at flytte, og jeg ville hellere tage ham med mig, end at han sku aflives eller gives væk. Det kunne jeg aldrig drømme om!
Mht kæresten så er det kun en eller to aftener om ugen vi er på besøg der... Han bor hos mig og det er der han itlbringer mest af hans tid.
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 90
Måske skal du tage hans yndlings tæppe/legetøj med som dufter af ham og er trygt..
sep 2008
Jamen, det plejer jeg også at have med... For det meste- nogle gange er den vidst smuttet men det må jeg være opmærksom på og se om det hjælper..
Tak for dine gode råd ;o)
Ændret adfærd