913 visninger
|
Oprettet:
Hvilken viden mangler vi? {{forumTopicSubject}}
Hvad har i altid gerne ville vide mere om inden for emnet "hunde"? Hvad ville du gerne du kunne slå op i en statestik eller rapport og finde svar på? Det kunne både være sundhedsrelateret, omhandlende avl og genetik, adfærd og træning, fodring og pleje - kort sagt alt!
Kom gerne med flere ideer
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 93 Svar: 840
så jeg vil gerne vide hvon vi får hunden til at tale menneskesprog
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
* Hvilken socialicering skal til hvornår for at få den mest sikre hvalp
* Hvordan føler man om hvalpen kan klare socialiceringen og er klar til nye eventyr
Det mangler for rigtig mange hundeejere..
jun 2005
jun 2005
Så det kunne jeg godt have brugt for 3 år siden *GG*
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 93 Svar: 840
jun 2005
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Hvilken betydning for racens sundhed har dette haft? Gerne en sammenligning med cavaliere i andre klubber, hvor avls-kravet ikke er.
Jeg ville også ønske dengang jeg første gang fik hund, at der var noget neutralt, kritisk og debatterende materiale omkring overvejelser man skal gøre sig i forhold til stamtavler når man køber hund. Og i forhold til stamklubber.
Der fandtes så meget om ovevejelser ved race, pelspleje, størrelse, økonomi m.m. men ikke så meget om debatten stamtavle vs ikke-stamtavle og stamtavle-klubber.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Man er stadig mere end velkommen til at komme på banen med manglende viden!
jan 2008
Hvilke klare tendenser er der i samfundet i forhold til hundehold? Nu tænker jeg også særligt på hypoteserne omkring muskelhunde som potensforlængere og paris-hilton-hunde.
I den samfundsmæssige undersøgelse, kunne jeg godt tænke mig noget statistik omkring videreformidling af hunde... er det i stigende, faldende eller linær grad at hunde bliver formidlet i dag set i forhold til f.eks. de sidste 100 år?
Og en god debat, evt. baseret på en omfattende og dybdegående undersøgelse, omkring årsagen til en eventuel stigning (hvilket er min hypotese at der er en stigning).
jan 2008
Jeg synes bare det er vigtigt, at for at kunne komme de mange videreformidlings- og internathunde til livs (altså ikke slå dem ihjel... hehe... men sørge for de ikke kommer på internat!) så skal vi som samfund forstå selve problemet før det kan løses.
Hvor går det galt? Er det samfundets opfattelse af hunden? Det tror jeg nemlig... hunden er blevet sådan et must-have og bliver mere og mere objektiviseret, og bliver netop som en ting smidt rundt fra den ene til den anden og skiftet ud i tide og utide.
Men det er jo bare min teori... en decideret undersøgelse kunne være fedt.
Hvilken viden mangler vi?