{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Hvilken viden mangler vi? {{forumTopicSubject}}

Hvad har i altid gerne ville vide mere om inden for emnet "hunde"? Hvad ville du gerne du kunne slå op i en statestik eller rapport og finde svar på? Det kunne både være sundhedsrelateret, omhandlende avl og genetik, adfærd og træning, fodring og pleje - kort sagt alt!

Kom gerne med flere ideer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken viden mangler vi?
  • #1   16. feb 2009 Hvad hunden syns!.... gid hunden kunne tale vort sprog...
    så jeg vil gerne vide hvon vi får hunden til at tale menneskesprog smiley

• #3   16. feb 2009 Jeg kunne godt tænke mig at der var mere viden om socialicering.

* Hvilken socialicering skal til hvornår for at få den mest sikre hvalp
    * Hvordan føler man om hvalpen kan klare socialiceringen og er klar til nye eventyr

Det mangler for rigtig mange hundeejere..

• #4   16. feb 2009 Pup - Din hund synes den gerne vil have mig med på jeres eventyr ; )

• #5   16. feb 2009 Der mangler i stor stil teori og lærebøger om genopbygning af "damaged dogs"

Så det kunne jeg godt have brugt for 3 år siden *GG*

• #6   16. feb 2009 *Nina - LOL, nå så det mener du... så er det det den har forsøgt at fortælle mig i alle disse måneder.. kunne ikke forstå hvem den der Nina var, som den hele tiden peb om smiley

• #7   16. feb 2009 jojo Pup, det er såmen mig ; ) Jeg skal nok holde linen og også gerne tage billeder *GG*

• #8   16. feb 2009 Slet ingen ud over Nina, der undre sig og har spørgsmål de gerne ville have besvaret? smiley

• #9   16. feb 2009 jeg glæder mig til der forhåbentlig indenfor nogle år kommer undersøgelser omkring indvirkningen af kravet omkring hjertescanninger på cavalierer ved DKK.
    Hvilken betydning for racens sundhed har dette haft? Gerne en sammenligning med cavaliere i andre klubber, hvor avls-kravet ikke er.

Jeg ville også ønske dengang jeg første gang fik hund, at der var noget neutralt, kritisk og debatterende materiale omkring overvejelser man skal gøre sig i forhold til stamtavler når man køber hund. Og i forhold til stamklubber.
    Der fandtes så meget om ovevejelser ved race, pelspleje, størrelse, økonomi m.m. men ikke så meget om debatten stamtavle vs ikke-stamtavle og stamtavle-klubber.

• #10   17. feb 2009 Synes heller ikke det andet kunne passe - dejligt med lidt ideer tøser smiley
    Man er stadig mere end velkommen til at komme på banen med manglende viden!

• #11   17. feb 2009 Jeg kunne også godt tænke mig en dybdegående undersøgelse og debat omkring det moderne samfunds måde at se hunden på og måden at holde hund på.
    Hvilke klare tendenser er der i samfundet i forhold til hundehold? Nu tænker jeg også særligt på hypoteserne omkring muskelhunde som potensforlængere og paris-hilton-hunde.
    I den samfundsmæssige undersøgelse, kunne jeg godt tænke mig noget statistik omkring videreformidling af hunde... er det i stigende, faldende eller linær grad at hunde bliver formidlet i dag set i forhold til f.eks. de sidste 100 år?
    Og en god debat, evt. baseret på en omfattende og dybdegående undersøgelse, omkring årsagen til en eventuel stigning (hvilket er min hypotese at der er en stigning).

• #12   17. feb 2009 Dina. ja måske... ved ikke hvad DB f.eks. ligger inde med...
    Jeg synes bare det er vigtigt, at for at kunne komme de mange videreformidlings- og internathunde til livs (altså ikke slå dem ihjel... hehe... men sørge for de ikke kommer på internat!) så skal vi som samfund forstå selve problemet før det kan løses.
    Hvor går det galt? Er det samfundets opfattelse af hunden? Det tror jeg nemlig... hunden er blevet sådan et must-have og bliver mere og mere objektiviseret, og bliver netop som en ting smidt rundt fra den ene til den anden og skiftet ud i tide og utide.
    Men det er jo bare min teori... en decideret undersøgelse kunne være fedt.

Kommentér på:
Hvilken viden mangler vi?

Annonce