{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Snart Løbetid? {{forumTopicSubject}}

Min tæve,Sika, er snart 9 mdr.Hun har ikke været i løbetid endnu.Problemet med hende pt. er at hun side hun var ca. 1/2 år har været omsværmet af hanhunde.Så sent som i dag skete det da vi var i hundeskoven.Sika var sammen med 2 andre tæver og de hyggede sig med leg og "mudderbadning".Pludselig dukkede der en stor colli(han) op, og han var ikke til at holde på afstand.Vi kunne ikke se dens ejere noget sted, og en af dem jeg var sammen med greb så ind og forsøgte at fjerne hunde.Det resulterede i at collien bed ham.Jeg var ret forskrækket over hændelsen og undrer mig over hvor ejerne var henne.Måske de tog en"slapper" mens hunden fik en tur med vi andre.Men det jeg så ville spøge efter er om der er nogle der ved noget om on det kan passe at Sika kan være så attraktiv så længe,især når hun ikke har været i løb endnu?
Har i oplevet at folk bare lader deres hund løbe rundet i hundeskoven på må og få uden opsyn?
Hilsen Gitte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snart Løbetid?
  • #1   14. feb 2009 Det er slet ikke sikkert at du har lagt mærke til om hun er i løb. Nogen tæver er rigtige gode til at holde sig rene og nogen bløder kun ganske lidt.
    Når de er højløbske ( og altså mest intressante for hanhundene ) bløder de slet ikke.
    Hvordan regerede hun selv overfor hanhunden ?
    Man kan give tæven nogle piller så hun ikke dufter så meget- jeg kan ikke lige komme på, hvad de hedder, men det kan være at andre herinde kan hjælpe.


  • #2   14. feb 2009 Pillerne hedder klorofyl tabletter og man kan få dem i dyrehandler, på apoteket og i matas. smiley

  • #3   14. feb 2009 Mange Tak for hjælpen.Jeg tror jeg vil prøve at få fat i pilllern,hvis det her fortsætter.
    Sika er bestemt ikke interesseret i hanhundenes tilnærmelser, så hun er slet ikke klar til noget.


  • #4   14. feb 2009 for lige at svare på dit spørgsmål om folk bare lader deres hunde løbe i hundeskoven. Er det den i ejby du har været i? Der er ofte to løse labradorhunde, som næsten aldrig er fulgt af ejeren, hun kommer altid langt tid efter og hundene er ikke særlig venlige overfor fremmede hunde. Har været der fem gange og tre af gangene er jeg desværre rendt ind i de hunde.


  • #5   14. feb 2009 Ja det er den i Ejby.Jeg ved godt hvad det er for nogle hunde du snakker om- og de er som du skriver ikke særlig venlige overfor andre.Jeg undrer mig bare over at jeg Slet ikke så ejeren til den colli jeg nævnte før.Jeg ved godt at det kan være svært at nå at følge med sin hund hvis den har meget fart på, men man må da gøre sit bedste så man kan gribe ind hvis der opstår kedelige situationer.

  • #6   14. feb 2009 Jeg kender en tæve på 9 måneder også som heller ikke, så vidt ejeren har opdaget, været i løbetid endnu som også dufter som en drøm. Min kastrerede hanhund kan slet ikke lege med hende for han kan simpelthen ikke lade hende være (sådan er han ikke overfor alle). Min lille tæve er også helt fascineret af hendes duft og render hende i numsen og snuser uafbrudt.
    Mit generelle råd vedr. hundeskove: Lad være med at tage derhed, herinde på HG hører jeg næsten dagligt om problemer opstået i hundeskov. Der er ALT for mange ukendte hunde som render løs med alt for meget energi og jeg kan godt forstå det ofte går galt.


  • #7   15. feb 2009 Desværre skal pillerne tages lige inden eller lige når løbetiden starter for at måske virke.
    husk der er ingen garanti..

    Der står også et sted på nettet om hvid løbetid hvor hunden slet ikk rigtig bløder det kan din måske være ude for??

    tjek linket ang pillerne:

    http://www.sidenomhunde.dk/klorofyl.html


    ang hundeskove: så kommer jeg der slet ikk for der er ingen respekt for andre og deres hunde.. desværre..



  • #8   15. feb 2009 Ja, jeg har godt hørt og læst div. historier om hundeskove og de problemer der ofte opstår.Vi har dog ofte været afstedi Ejby hundeskov og mange gange været de eneste der er i hele skoven- eller kun mødt en eller to andre hunde.Så jeg tror ikke jeg helt vil droppe det,men man ved selfølgelig aldrig..det kan jeg godt se.

Kommentér på:
Snart Løbetid?

Annonce