Snart Løbetid? {{forumTopicSubject}}
Min tæve,Sika, er snart 9 mdr.Hun har ikke været i løbetid endnu.Problemet med hende pt. er at hun side hun var ca. 1/2 år har været omsværmet af hanhunde.Så sent som i dag skete det da vi var i hundeskoven.Sika var sammen med 2 andre tæver og de hyggede sig med leg og "mudderbadning".Pludselig dukkede der en stor colli(han) op, og han var ikke til at holde på afstand.Vi kunne ikke se dens ejere noget sted, og en af dem jeg var sammen med greb så ind og forsøgte at fjerne hunde.Det resulterede i at collien bed ham.Jeg var ret forskrækket over hændelsen og undrer mig over hvor ejerne var henne.Måske de tog en"slapper" mens hunden fik en tur med vi andre.Men det jeg så ville spøge efter er om der er nogle der ved noget om on det kan passe at Sika kan være så attraktiv så længe,især når hun ikke har været i løb endnu?
Har i oplevet at folk bare lader deres hund løbe rundet i hundeskoven på må og få uden opsyn?
Hilsen Gitte
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Når de er højløbske ( og altså mest intressante for hanhundene ) bløder de slet ikke.
Hvordan regerede hun selv overfor hanhunden ?
Man kan give tæven nogle piller så hun ikke dufter så meget- jeg kan ikke lige komme på, hvad de hedder, men det kan være at andre herinde kan hjælpe.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
jun 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 61
Sika er bestemt ikke interesseret i hanhundenes tilnærmelser, så hun er slet ikke klar til noget.
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 726
jun 2008
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 442
Mit generelle råd vedr. hundeskove: Lad være med at tage derhed, herinde på HG hører jeg næsten dagligt om problemer opstået i hundeskov. Der er ALT for mange ukendte hunde som render løs med alt for meget energi og jeg kan godt forstå det ofte går galt.
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.977
husk der er ingen garanti..
Der står også et sted på nettet om hvid løbetid hvor hunden slet ikk rigtig bløder det kan din måske være ude for??
tjek linket ang pillerne:
http://www.sidenomhunde.dk/klorofyl.html
ang hundeskove: så kommer jeg der slet ikk for der er ingen respekt for andre og deres hunde.. desværre..
jun 2008
Snart Løbetid?