11.871 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Klagebrev til nabo over deres hund : Klagebrev til nabo over deres hund :

Hvad synes i om hvad jeg har skrevet ?

Siden i sommers hvor naboens hund fik hvalpe har hunden stået og gø'et som en sindsyg døgnet rundt..
Den bor ude i gården ( vi bor i rækkehus og den lukkede gård er på ca 30m2 ) og er der døgnet rundt. Og hver gang der går nogen forbi så står den der og galper. Og tit gør den bare uden grund.. Det er en stor labradorblanding så den larmer ..
Snakkede med dem i sommers om larmen og har snakket med boligforeningen flere gange uden resultat.

Snakkede med politiet idag som rådede mig til at snakke med den og sige at skete der ikke snart noget så anmelder vi det...

Har så skrevet et brev til naboen som jeg har tænkt mig at smide i postkassen en af de nærmeste dage..
Hvad synes i om hvad jeg har skrevet.. Vil ikke virke aggressiv eller provokerende, bare forklare at jeg er helt ude i torvene over den konstante larm..

Kære nabo.

Jeg skriver til dig fordi at jeg simpelthen er ved at gå ud af mit gode skind..

Vi har i så mange måneder efterhånden været tvunget til at høre på hundegø'en fra din hund og vi kan slet ikke klare det mere..

Jeg går på barsel i øjeblikket så er hjemme det meste af dagen og Bella gø'r og gø'r bare konstant og hele tiden.

Jeg har intet imod at hunde gø'r engang imellem, men når der ikke er nogen der kommer og stopper det og det bare bliver ved og ved så kan jeg altså ikke klare det.
Desuden kan jeg ikke ligge vores datter til at sove middagslur udenfor da hun bliver vækket når hunden larmer og det er også smadder ærgeligt !

Jeg har snakket med boligforeningen flere gange og de siger at de har haft kontakt med jer og forklaret at hunden ikke bare må stå ude i gården og gø dagen lang.

Jeg er nu så desperat at jeg har haft ringet til politiet, efter at Bella havde stået og gø'et voldsomt siden kl 07:00 om morgenen og så indtil eftermiddag.

Jeg spurgte hvordan jeg skulle forholde mig til det og om der var noget at gøre når folk ikke tager sig af at deres hund bare står og larmer så meget..

Politiet sagde at jeg skulle snakke med dig først og hvis ikke det førte til noget så ville de anbefale at jeg laver en politianmeldelse på det.

Nu skriver jeg til dig istedet for at gå ind, for har ikke lyst til at prøve at gå ind i gården, nu Bella altid er ude i gården. Ikke at jeg tror at hun gør noget men vil hellere være på den sikre side.

Men i hvert fald vil jeg bare sige at sker der ikke snart noget så må jeg i min egen desperation se mig nødsaget til at gå til politiet for det er for mit vekommende kommet meget langt ud !

Det er ikke fordi at jeg vil volde dig nogen problemer eller noget , kan bare ikke holde larmen ud mere !

Venlig Hilsen Stine

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klagebrev til nabo over deres hund :
  • #1   11. feb 2009 Det brev kan du rolig putte i deres postkasse.

• #2   11. feb 2009 SKAL du igennem gården for at komme til hoveddøren da ?
    Jeg ville nok personligt hellere snakke med dem, så du også kan forklare dig, hvis de evt. misforstår noget smiley

• #3   11. feb 2009 Ta' en snak med dem istedet for. Det er lidt "konfliktsky-agtig" bare at sende et brev.
    Og en anden ting - pas på med klager når du selv har hund - hvem ved hvad de kan finde på at klage over, selvom din hund ikke forstyrrer.

• #4   11. feb 2009 Hold da op. Stakkels hund, og jer.

Meget fint brev, det kan du sagtens aflevere, ja. Håber at det hjælper på det, for det er da ikke til at holde ud.

Kan godt lide at du skriver sandheden, om at du har prøvet at gøre noget ved det længe, der ville jeg have tendens til at være mere konfliktsky og pakke det ind, men du siger det ærligt og på en pæn måde.

• #5   11. feb 2009 Det er fint at du gør dem opmærksom på problemet..
    Men er det nødvendigt, at lægge op til at deres hund er farlig, siden du ikke tør at gå derind? Hvis der er belæg for det, er det self.
    Men resten af brevet af venligt stemmet, hvis det var mig, ville jeg udelade det..

• #6   11. feb 2009 Jeg synes, det er et meget pænt brev du har skrevet. Og selvfølgelig bliver de sure, det gør vel alle, når vi bliver kritiseret. Men her i brevet får du det hele med, hvilket kunne være vanskeligt ved en mundtlig aflevering, hvor man let bliver kørt af sporet. De kan så rase lidt over brevet og forhåbentlig falde ned, så I kan tale sammen om problemet. Held og lykke. Det er ikke sjovt.

• #7   11. feb 2009 Synes det er et fint brev.

• #8   11. feb 2009 Pænt og sobert brev men virker lidt konfligtsky ..

kunne ikke drømme om at aflevere et brev til mine naboer ..

bank på hos naboen og tag en snak ud fra punkterne i brevet ..
    face to face ..

• #9   11. feb 2009 Jeg ville personligt også snakke med dem istedet for at skrive brev. Har tidligere oplevet det negativt bare at skrive en klage pr brev.
    Samtidig hvis du ikke føler dig fortrolig med at snakke med dem ville jeg ikke fortælle at politiet anbefaler dig at anmelde det. Jeg ville nok bare skrive at hvis der ikke snart sker noget føler jeg mig nødsaget til at anmelde det.

• #10   11. feb 2009 Det e ret meget fint brev skrevet i en pæn og sober tone.

Jeg kan godt huske dine tråde fra sommeren og efteråret igennem, og det er jo tydeligt at det ikke har hjulpet at tale med dem.

• #12   11. feb 2009 Jeg må indrømme at jeg er for "konfliktsky" til at gå ind til naboen og råbe dem op. Så jeg ville også vælge brevløsningen hvis det var mig.

Der får man lov at tale ud og få sagt alt det man har tænkt, jeg er god til at begynde at fable hvis jeg skulle stå foran personen, og ville glemme halvdelen hvis jeg blev afbrudt.

Som stående længere oppe i indlægget, bliver man ikke kørt af sporet ved et brev.

Men rigtigt, det kan godt virke, hvad skal man kalde det, mere afstandstagende at aflevere et brev, men hvis/når det ikke er en imødekommende nabo og problemet har stået på så længe, så synes jeg et brev er den bedste løsning.

• #13   11. feb 2009 Tak for jeres kommentarer..

Jeg snakkede med naboen i efteråret, har været med til en større underskriftindsamling igangsat af boligforeningen - Hvor naboen efter så har modtaget et "stop larmen eller du ryger ud brev" ...
    Hunden blev ved at gå.

Har efterfølgende rettet al klage til boligforeningen, både fordi at jeg mente at det var mere konstruktivt denne vej istedet for at blive ved at brokke mig til naboen da det ikke hjalp første gang...
    Men nu siger boligforeningen pludselig at de ikke kan gøre noget men at de føler med mig.......................... Tak for lort !

Jeg skriver det i brevet med politiet fordi at det rådede politimanden som jeg snakkede med, mig til..
    Han sagde at det nogen gange hjalop lidt hvis folk bliver gjort opmærksom på at man altså ikke mener det for sjov..

Jeg kan ikke komme ind til hoveddøren på andre måder end at gå igennem gården hvor hunden står.
    Og jeg går ikke ind når hunden står der og gø'r .. Den mere brøler end gø'r når man går forbi..
    Og så synes jeg ærligt talt bedre om at skrive denne gang, da det ikke hjalp sidste gang jeg snakkede med dem...

Min mand som ikke synes at mit brev var godtnok har skrevet et andet, som jeg så også selv synes er bedre *G*
    Det kommer her :

Kære nabo

Vi har nu i længere tid haft mulighed for at høre på Bella gø' fra kl. 7 om morgenen til sen eftermiddag uden at
    reagere. Det kan vi ikke længere da det nu er så generende at vi ikke kan holde ud at være hjemme. Jeg er
    personligt i midten af min barsel og går derfor en hel del hjemme, så jeg har rig mulighed for at høre Bella Gø.
    Det har min datter desværre osse hvilket betyder at jeg ikke har mulighed for at lægge hende ud i hendes barnevogn
    for at sove til middag.

Jeg har forståelse for at nogle hunde bare gø'r mere end andre og at Bella har skulle beskytte sine hvalpe, derfor
    har jeg valgt ikke at gøre noget væsentlig ud af det indtil nu. Jeg ønsker oprigtig ikke at være uvenner med jer
    og det piner mig at føle mig nødsaget til at sende et sådan brev, men det er ikke længere fair over for os at Bella
    Gø'r som hun gør.

Jeg ved at i tidligere fra boligselskabet har modtaget en klage og jeg har nu følgt mig nødsaget til at gå skridtet
    videre. Jeg har været i kontakt med politiet der har bedt mig om at gøre jer opmærksom på hvor meget det genere os
    inden en eventuel politianmeldelse.

Jeg håber og ønsker at i kan finde en løsning på problemet, da vi ikke ønsker at høre på Bella gø', eller føle os
    nødsaget til at gå videre med vores klage.

Med venlig hilsen

• #14   11. feb 2009 jeg kunne bedre lide det første brev.

mvh

bonnie

• #15   11. feb 2009 Mia - Ja må desværre indrømme at han er bedre til at formulere sig *G*

For at få hunden til at genere andre med sin larm må de vel:

-Tage den indenfor
    -finde et andet hjem til den
    -aflive den

Kan ikke se andre alternativer og er sådan set ligeglad med hvad de gør på nuværende tidspunkt, bare larmen holder op !
    Men tror at det kommer til at tage lang tid for hvis vi skal helt derud og politianmelde dem så er det nok ikke førsteprioritet hos Polizia..

• #16   11. feb 2009 Det er ikke engang have den går i. Det er en lukket flisegård så den kan ikke engang kigge ud....
    Jeg kan simpelthen heller ikke forstå det..
    I min verden kan visse typer hunde som sådan godt bo udenfor HVIS de bliver aktiveret og får dækket alle behov. Men det kan man altså ikke ligefrem påstå at denne gør ! Den er ALDRIG ude og gå og det er altså en labrador/vizla så det er en aktiv hund..

Jamen boligforeningen var meget kække efter at de havde lavet underskriftindsamling og sagde at fik de EN klage mere så røg de på gaden...
    Men den trak de da vist lige tilbage igen...

Politimanden sagde at hvis vi anmelder vil politiet først komme med en påtale om at larmen skal stoppe.
    Hvis det ikke sker så vil der blive tale om at hunden skal til andet hjem eller aflives

• #17   11. feb 2009 Hej.
    Det er et fint brev, din mand har skrevet:-))
    Jeg har tænkt på, om grunden til den hund er ude hele tiden er, at den splitter hjemmet ad, når den er alene hjemme.
    Hvis det er tilfældet, kunne man ønske, at de ville prøve at få den afsat. De vil i hvert fald blive pressede nu. Pøj, pøj.

• #18   11. feb 2009 Det brev din mand har skrevet, synes jeg er det bedste. Og det er præcist fordi, der skrives at i har snakket med politiet, som beder jer gøre opmærksom på, at larmen kan politi-anmeldes.

Kan i evt. lave nogle bånd/film-optagelser med dato og tid, som bekræfter hvor længe og på hvilke tidspunkter hunden står og gør. Det vil nok være rigtig godt, hvis det ender med en politi-anmeldelse.

Held og lykke med det !

• #20   11. feb 2009 Tak for jeres kommenterer..
    Skal nok opdatere når der sker noget i 'sagen' smiley

Kommentér på:
Klagebrev til nabo over deres hund :

Annonce