{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Gåtur med hundene. {{forumTopicSubject}}

Hvor lang tid bør man gå med både store og små hunde .... bare sådan ca ???

Nu er det sådan at jeg går med min mellem 30-60 min, hver for sig - den store der går vi i rask tempo, og den lille lidt langsommere - men hver eneste gang jeg kommer hjem, så er de så fyldt med energi, så de spurter rundt efter hinanden i hele huset i leg, det har jeg selvfølgelig ikke noget imod, men nu har jeg jo før fået forslået at gå en tur med hundene når de skal være alene hjemme, så de bliver trætte, da den yngte laver ballade - men det hjælper jo ikke når de får en masse energi ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gåtur med hundene.
  • #1   7. feb 2009 Jeg oplever det samme med min hund - når vi kommer hjem fra tur og det er uanset om det er en lang eller kort tur - så er hun helt speedet, lige når vi kommer hjem. Fiser rundt og er helt vild. Det varer dog ikke så længe, så falder hun omkuld og sover.
    Men det cirkus skal vi igennem hver gang smiley Har hørt om andre hunde, der gør det samme.

• #2   7. feb 2009 Mine tager vel mine 30-60 min før de falder ned igen - det genere mig ikke når jeg er hjemme, der er det meget sjovt at se dem .... men det hjælper jo ikke at hun er så fuld af energi hvis vi skal nogle steder hehe

• #3   7. feb 2009 Nå, ok, det er godt nok lang tid. Så lang tid varer det ikke med Lunas "flip" - 10 - 15 minutter, så "splatter" hun ud. Kan godt se, at det er træls, når man skal ud af døren smiley

• #4   7. feb 2009 det tror er meget normalt. har i hvert fald hørt at det tager hunden 30 min ca. at falde til ro. sådan er vores også..

• #5   7. feb 2009 Hvor længe man bør gå, afhænger jo helt af hunden. Både race, alder og kondition. Men 30-60 minutter vil jeg mene alle voksne hunde er i stand til at klare.

Det med at slappe af når man kommer hjem, har osse her krævet lidt træning. Men kender du ikke selv det, at når man har været aktiv, så tager det liiige lidt tid at falde ned igen?

Jeg har gjort det ved Reiki, at når vi kommer hjem, så får han et par kiksere at hygge sig med. I starten var det noget længerevarende, som f.eks. et ben. På den måde var han jo "nødt til" at ligge sig og slappe af.
    Eneste ulempe er at han nu, som det allerførste når vi kommer hjem, render ud til kikseskabet i køkkenet;o)

• #6   8. feb 2009 mine får gå tur med at de løber og hygger , kaster bold med dem og søge opgaver , er ude med dem ca 30 min til 1,5 time , når vi kommer hjem vil de lige være lidt ude i haven før de kommer ind ( max 5 min om vinteren ) så er de rolige når de kommer ind...

den sidste tid nu har de ikke fået sine " normale " gåturer da min far går med dem pag jeg har været i trafikkuheld , men faktisk så har de været rolig ind til meg efter gåturene , men nogen dage har de været lidt rastløs før min far kommer og henter dem...

• #7   8. feb 2009 Vores gør nøjagtig det samme... Han er helt oppe at køre...
    Men jeg synes så heller ikke, det er en god idé at køre fra ham lige efter... Når vi har gået tur, så går der min. 30 før vi køre... Netop så han har tid til at falde ned og blive rolig inden vi går... Nogle dage kan det kræve at vi sætter os og kæler et stykke tid... Eller nogle stille hjerne øvelser...

• #8   8. feb 2009 Gizmo skal også lige ræse af når vi kommer hjem og det er ligemeget hvor lang tid vi har gået og hvor meget han har fået snuset. Jeg gør lidt ligesom Michelle, han får noget og tygge på eller en anden form for aktivering. Godbidder i en ½ liters flaske er et hit har jeg fundet ud af smiley

Kommentér på:
Gåtur med hundene.

Annonce