1.938 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

vild kamphund løs i haslev vild kamphund løs i haslev

Vild kamphund er løs i Haslevs gader
Haslev: To hunde i snor blev i denne uge overfaldet af en vild, hvid kamphund. Begge angreb er politianmeldt og vidner efterlyses.

Nikolaj Rasch Skou

07. Februar 2009 00:39

Irene Rønnows lille Silky Terrier blev brutalt overfaldet af en kamphund mandag aften klokken 18.
- Jeg kom gående hen ad Vestergade mod kiosken, og pludselig sprang en hvid kamphund på størrelse med en labrador frem og overfaldt min hund, der var i snor, fortæller Irene Rønnow.
- En mørkhåret dame kom ud af kiosken, da hun hørte mine høj råb. Hun undskyldte sig med, at halsbåndet var i stykker, og at hendes hund derfor havde revet sig løs. Så tog hun hunden med ind i forretningen for at skrive sit navn og telefonnummer ned til mig. Men da hun kom ud igen, overfaldt hendes hund endnu engang min, som jeg nu stod med på armen, siger Irene Rønnow.
- Jeg efterlyser en mørkhåret dame mellem 35 og 50 år med en hvid kamphund (muligvis en Bull Terrier). Det nummer og navn hun havde skrevet på sedlen til mig var begge falske, konstaterer Irene Rønnow.

Store skader

Hun tog straks til dyrlæge med sin lille hund, der havde fået 14 hundebid, en totalt ødelagt fod, blodudtrækninger i begge øjne og flere steder store hævelser i hovedet.
-Det kunne have endt rigtigt slemt. Jeg har selv store blå mærker efter kampen med damens hund, siger Irene Rønnow
Hun har anmeldt sagen til politiet og beder alle, der har kendskab til, hvem hundens ejer er, om at ringe på telefon 30 70 06 08 eller skrive til Irene Rønnow, Vestergade 7A, 4690 Haslev.

Nyt angreb

Torsdag klokken 16.45 gik en gal hund igen amok.
- Jeg gik tur ved Cirkuspladsen ved Sofiendalskolen, da en hvid kamphund pludselig kom løbende og bed sig fast i halsen på min Beagle. Jeg råbte og sparkede løs på hunden. Den slap, men bed sig så fast i øret. Lige pludselig løb hunden igen. Måske kaldte eller fløjtede den ene af ejere efter den. De var mere end 100 meter væk, jeg så kun ryggen af dem, da de forsvandt ned ad Themstrupstien. Den ene havde en irgrøn jakke på, siger Lillian Pommer.
- Heldigvis kom min hund ikke alvorligt til skade, men det var et voldsomt angreb. Sådan en hund skal aldrig gå løs, siger Lillian Pommer.
Hun har også meldt episoden til politiet og håber, at nogle af dem, der ved hvem hundens ejere er, vil henvende sig.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vild kamphund løs i haslev
Kommentér på:
vild kamphund løs i haslev

Annonce