{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reklamationsret ?
  • #1   6. feb 2009 Skal siges at det kun er hvis hunden er syg og det ikke kan helbredes (ex. dårlige ben eller knogler)

Er lidt svært at forklare og forstå for mig sys jeg ....

• #3   6. feb 2009 Ja, jeg fik at vide af en opdrætter at jeg kunne kræve at få halvdelen af købesummen retur for Luna, hvis jeg ville forfølge sagen.. Og hun bliver 6 her i april

Det vil jeg dog ikke.. Men iflg reglerne kunne jeg

• #4   6. feb 2009 Kan ikke se den du henviser til - min pc vil ik åbne den ....

• #5   6. feb 2009 www.dansk-kennel-klub.dk ...... køb af hund....... værd at vide - nederst på denne side ligger der en pd-fil om emnet...((o:

• #6   6. feb 2009 man har som du siger 2 års reklamationsret på hunden, hvis det er påviseligt arveligt. Hvis manglen opstår inden for 6 mdr efter købet, går man ud fra, at det har været der på købs tidspunktet, så er det opdrætter, der skal bevise, at det ikke var der på købstidspunktet, for ikke at hæfte for manglen.
    Det er kun hvis hunden er så syg, at dyrlægen påbyder at den skal aflives ifl dyreværnsloven, så kan man ophæve handlen, og få pengene retur. I nogle tilfælde vil opdrætter også gå med til at ophæve handlen alt efter hvad der er galt med hunde(hvor der ikke kræves aflivning), mod at denne får hunden retur.
    Ellers er det normalt at man får en del af pengene retur, f.eks hvis hunden har HD D, og ikke har men at af det, så køberen vælger at beholde den, så får man kun en vis procentdel af prisen retur.

• #7   6. feb 2009 Ok tak for svar - jeg må se tiden an og bede min dyrlæge om røngten ...

• #8   7. feb 2009 Min hund har ekstremt skæve forben og er besværet når hun går og løber.
    Så nu skal hun snart til 1 års undersøgelse og der vil jeg bede om et røngten for at afklare hva hun fejler.

• #9   7. feb 2009 Glæder mig til sommer, du kan kun kræve handlen ophævet, hvis f.eks hunden er købt til et bestemt brug, som de pga sin mangel ikke kan bruges til. eller som sagt, hvis det er så slemt, at den skal aflives.

Majse: det kan være at hunden pga sine skæve forben også har en løsning af Processus Anconeus, som er en lille tap, der sidder i albuen, der er stor risiko, når hunden har skæve forben. Dette er en form for albueleds dysplasi, hvis den har det. Men det kan din dyrlæge se på røntgenbillederne. Virker den til at have ondt? Hvis det er som ovenfor nævnt, så har du ret til at få dine penge retur, hvis hunden skal aflives, det kan ikke være rart for den, hvis benen er så skæve, som det lyder til.
    Jeg ville gøre det hurtist muligt, hvis det var mig.

Kommentér på:
Reklamationsret ?

Annonce