Reklamationsret {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Vi har en Jack Russell Terrier på 8 mdr. som har engelsk syge. Vi har købt hende med stamtavle gennem DJRTK.
Nu har vi fået at vide at sælger, ifølge loven, er ansvarlig for alle udgifterne i forbindelse dyrlægebesøg, der vedrører engelsk syge. Derudover havde Futte også forkert tandsæt, som gjorde at en operation var nødvendig, hvilket åbenbart også er noget sælger skal betale for. Vi har også fået at vide, at sælger skal dække udgifter fremover, der vedrører engelsk syge.
Futte kan ikke blive avlsgodkendt eller komme til udstilling/træf pga. sine "fejl". Derfor har vi ikke fået en "vare" vi har betalt for.
Jeg er blevet anbefalet at læse loven omkring dette og derefter kontakte sælger. Der er bare flere problemer i min argumentationer, som han selvfølgelig vil fokusere mest på:
Grunden til at Futte kom til røntgen første gang var, at hun faldt og fik en skade på vækstlinien i det ene knæ. I den forbindelse kunne dyrlægen se, at noget ikke var helt som det skulle være.
Nogle måneder senere faldt Futte igen og kom til røntgen ved vagtdyrlægen, som sagde at vores egen dyrlæge lige skulle se røntgenbillederne, da der var noget galt med vækstlinierne. Nogle dage senere ringede vores egen dyrlæge så og fortalte, at Futte har engelsk syge.
Mener I at jeg skal forlange, at sælger dækker udgifterne fra første gang Futte var til røntgen eller fra den dag dyrlægen ringede og fortalte diagnosen?
Øhh ja... håber I forstår hvad jeg mener med mit indlæg.
Mit overordnede spørgsmål er egentlig.. hvad kan vi forlange af sælger?
Håber nogen kan hjælpe os.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.721
aug 2007
Engelsk syge er en knogle/led sygdom, som gør at knogler og led er svage. Vi skal fx forvente at Futte får slidgigt i en meget tidlig alder, fordi vækstlinierne mellem knoglerne ikke var som det skulle være imens hun voksede. Derudover kan knoglerne blive deforme og tænderne kan falde ud. Det sidste er heldigvis ikke sket og vi håber/forventer heller ikke at det sker. Futte vil altid være en hund der skal tages specielle hensyn til. Hun kan ikke løbe og lege som andre hunde og hun vil have større risiko for at brække knogler.
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 847
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
aug 2007
sep 2008
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 397
aug 2007
Reklamationsret