2.666 visninger
|
Oprettet:
Ting der kan lette hoftesmerter? {{forumTopicSubject}}
Jeg er så uheldig at have en hvalp der lider af HD. Dyrlægen har givet noget spicial foder + noget mobility for dogs som hun skal have hver dag. Hun har ikke flere smerter end at hun gerne spæner rundt og er lige så fræk som en hver anden hyperaktiv hvalp Men jeg tænkte om der var noget man kunne gøre for at hjælpe på hun ikke for flere?
Vi skal prøve hundesvømning på fredag og hvis det er noget hun kan lide så er planen at det er noget vi skal gøre en gang hver uge
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 160 Svar: 484
Stakkels hvalp uretfærdigt
nov 2007
Følger: 24 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 568
nov 2007
Hun er 5 måneder og jeg ville tyde dem til en D/E status.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 65 Svar: 785
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 65 Svar: 785
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Nannapigen, jeg synes det lyder som noget af et dilemma, I står i. Jeg kan godt forstå jeres tanker omkring det at give hunden smertestillende, men jeg vil komme med en vinkel, I kan overveje.
Jeg har selv haft en hund med kroniske smerter, og jeg valgte at lade ham få smertestillende medicin og så tilgengæld leve fuldt ud. Risikoen er, at den så lever kortere tid, men til gengæld lever den rigtig godt i den periode. Den kan gøre det, den synes er fantastisk, den kan lege og leve et godt hundeliv.
Hvis der en dag kommer bivirkninger af smertestillende medicin, så kan man med god samvittighed sige, at man har ladet hunden leve fuldt ud. Den har haft livskvalitet.
Jeg ville ikke selv byde min hund at begrænse dens udfoldelser, hvis der var mulighed for, at den kunne smertedækkes så den kunne leve fuldt ud. Jeg vil ikke have, at min hund skal gå på komprimis - så hellere sige farvel lidt tidligere.
Det er et temperamentsspørgsmål, og det er et svært valg at træffe.
Med hensyn til tilskud er der jo en masse. Artroflex som er et kombinationspræparat, glukosamin og msm, hybenpulver, hokamix - der er mange muligheder :o)
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Jeg sørgede for at,han fik et hvalpefoder,hvor væksten var meget langsom,samt at han fik muskler på..
Men med måde..
Byggede ham først helt færdig, da han var over 12 mdr..
Han fik det der idag hedder flexi vital,fra status blev kendt..
Jeg var ikke klar over hans ringe status og det var kun fordi hans skulle ha lavet en penn-hip,at det blev opdaget..
Hans hofter var løse og den ene var så en smule deform..
Derfor kunne jeg sætte ind og hjælpe..
Så alt efter hvad billederne viser,kan man nogen gange være heldig..
Han viste ikke tegn på smerte,men det gør en rotte sjældent..
Yderlig sørgede jeg for at han ikke kom ud,i ydrer positoner,så vidt det var muligt,da det ofte gir en flamatorisk tilstand i leddet og skal behandels med smertestillende..
nov 2006
Hans hofter fik jeg taget billeder af,14 dage før,vi sagde farvel..
Intet ændret,intet tegn på slidgigt..
nov 2007
Men Izzy er heller ikke en der viser smerter kun hvis hun har løbet for hurtigt så humper hun lidt, men er god til selv at stoppe før det bliver så slemt.
Jeg håber det kan hjælpe at hun skal til at svømme så musklerne kan pakke dem ind og lindre. Vi tager billeder igen når hun bliver et år for at se om hun (HÅBER VI!) er "vokset fra det". Eller om det i hvertfald bare er blevet bedre.
nov 2006
Samt man justere dosis,efter en stykke tid..
Ting der kan lette hoftesmerter?