717 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Søger råd til agresiv hund Søger råd til agresiv hund

Hej alle som læser dette indlæg......

Min ene hund Molly har inden for de sidste 7 - 8 måneder vist agresivitet når vi er ude at gå.......

I morges da jeg luftede hende stod jeg og snakkede med naboen og så kom den anden nabo osse da vi havde talt lidt ville han kæle for Molly som reagerede med at bide og knurre efter ham havde jeg ikke været hurtig til at trække hende tilbage var det gået helt galt......

Hun har tidligere gjort det hvis der er kommet nogen gående på samme fortov når vi har været ude at gå....

Nu står mig og min kæreste jo i et dilemma skal hunden aflives eller hvad gør man. Det er jo ikke så skægt hvis det lige pludselig er et barn hun lige pludselig hopper på. Og tror heller ikke rigtig mine naboer i andelsforeningen er skide stolt af os efter 2 af disse hendelser...

Claus og Annette

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger råd til agresiv hund
  • #1   19. jan 2006 Jeg synes i skal kontakte en adfærdsterapeut, og lade dem bedømme det.

• #2   19. jan 2006 hey---
    hvordan er hun i forbindelse med jeres anden lille tæve så?

• #3   19. jan 2006 Prøv at få en adfærdsterapeut ud, så kan hun måske bedre vurdere, om hun kan hjælpes "lidt på vej". Altså om det er noget der kan trænes væk, eller om det er bedre hun får fred.

• #4   19. jan 2006 Hvad gjorde du??

• #5   19. jan 2006 Sugarrrr P<<<< der er hun god som dagen er lang

• #6   19. jan 2006 Gør hun det mest om aftenen når det er mørkt, eller er det alle tider på døgnet?

• #7   19. jan 2006 Beskytterinstinkt overfor den lille...

Bare et forslag...

Frederik.

• #8   19. jan 2006 prøv at snakke med Gitte her
    http://www.kaeledyrskompagniet.dk/

• #9   19. jan 2006 Babett<<<<< hvad mener du???

• #10   19. jan 2006 Annette J<<<< det er på alle tider af døgnet og vi kan næsten ikke få gæster ind af døren uden hun er ved at æde dem....

• #11   19. jan 2006 Tror Babett mener hvordan du reagerede overfor hende, da hun bed og knurrede efter din nabo

• #12   19. jan 2006 Hvordan reagerede du overfor hunden??

Du skriver at du har haft problemet i 7 - 8 mdr. hvorfor har du så ikke gjordt noget ved problemet??

• #13   19. jan 2006 Kan se i er fra jylland men Gitte kan evt henvise til en derovre smiley

• #14   19. jan 2006 frederik<<<< hun var lige sådan inden vi fik den lille ny og skal lige sige at jeg aldrig går med dem på samme tid endnu for netop ikke at Molly skal komme i sådan en beskyttende adfærd

• #15   19. jan 2006 En vis aggressivitet over for andre hunde af samme køn og alder er normal inden for bestemte grænser. Hunde er sociale rovdyr, og artsfællerne konkurrerer om de samme goder: Mad, territorium, parringspartner. Konkurrencen er altid størst mellem individer, der har samme eller lignende vilkår.
    Aggressivitet blive større jo tættere hunden er på territoriets centrum, haven eller hjemmet. Nogle hunde er kun aggressive i deres hjem.
    Hunde har en tilbøjelighed til at vise aggressivitet over for andre hunde i forhold til den succes, de tidligere har haft. Det er derfor vigtigt, at ejerne standser aggressive tilbøjeligheder, straks når de opstår. Overdreven gøen eller knurren ad andre hunde er de første tegn på aggressiv adfærd. Stop hunden med et bestemt nej.
    Aggressivitet skyldes både arvelige faktorer og indlæring. Hvis det arvelige anlæg er stort, er det svært at holde aggressiviteten tilbage ved hjælp af øvelser og opdragelse. Normale hunde med opmærksomme ejere lærer at omgås andre hunde og at håndtere deres aggressivitet, som for det meste kun bliver til gøen og knurren og et harmløst angreb indimellem.
    Hunner i løbetid, under drægtighed eller når de har hvalpe kan ofte blive mere aggressive over for andre hunde. Dette er normal adfærd og forsvinder som regel med årsagen.
    Ejere af hunde med tilbøjelighed til aggressivitet bør fastsætte nogle regler og holde dem konsekvent:

- Lad hunden arbejde for al den mad den får. Del den daglige ration i 3 portioner: 1 portion til kontaktøvelser (sit, dæk, plads, o.l.), 1 portion til søgning (kast foderet ud og lad hunden finde det), 1 portion til problemløsning (gem for eks. foderet inden i en tennisbold, hvor der er skåret et lille hul) - det trætter hunden og afleder den fra eventuelle aggressive handlinger.
    - Lad ikke hunden gå ind eller ud ad døren eller bilen uden at have fået et ja først - det understreger ejerens rolle som flokleder.
    - Stop enhver gøen eller knurren ad andre hunde med et nej - det forebygger aggressive handlinger.
    - Giv ikke hunden gratis godbidder - bed den om at gøre noget først, f. eks. sit eller lignende.
    - Brug eventuelt vandpistol 3-4 gange kombineret med et bestemt nej når hunden gør/knurrer ad andre.
    Løb ingen risici og udsæt ikke andre for fare. Hold hunden i line hvis den har en tilbøjelighed til at overfalde andre hunde.

• #16   19. jan 2006 Babett<<<< tro mig vi har prøvet mange ting de sidste mange måneder..... det der er underligt er at det ikke er altid hun er sådan......

• #17   19. jan 2006 C & A - tror måske, hun har fået overtaget en rolle, hvor hun føler hun skal passe meget, meget på jer. Når du går tur med hende og du kan se der er nogle der skal forbi jer på fortovet, bliver du så lidt nervøs fordi du ved hvordan hun muligvis vil reagere? Trækker du lidt ekstra i snoren? For hvis du virker lidt nervøs, så kan hun mærke det med det samme.

Jeg ville klart kontakte en adfærdsterapeut inden i foretager jer noget andet!!! De kan som regel spotte problemet med det samme, og har altid nogle rigtig gode "værktøjer" du kan bruge. Med det mener jeg gode råd og træningsværktøjer.

• #18   19. jan 2006 hmmmm. tror lige du skal søge prof. hjælp.
    Tør ikke sige her - hvad jeg havde gjordt.

• #19   19. jan 2006 Når hunden bider, udviser den aggressivitet, men knurren eller gøen er som regel de første advarselstegn, før hunden bider. Hundeejeren bør være opmærksom på problemet fra de allerførste tegn. Da er en løsning i mange tilfælde endnu mulig. En markering, hvor hunden bider, blot ikke så alvorligt, er også et tegn på aggressivitet. Hvalpe, som knurrer, når de har fået fat i en genstand, som de forsvarer, prøver på at finde ud af, hvor langt de kan gå. Senere vil det blive alvor og de vil måske bide. Træn hvalpen i ikke at betragte andre som konkurrenter og fremprovoker ikke unødige konfrontationer.
    Hunde gør normalt i eget territorium, dog bør ejerne kunne få dem til at holde op. Knurren ad fremmede bør under ingen omstændigheder tillades. Følg nedenstående regler hvis hunden viser aggressivitet eller har tilbøjelighed til det:
    - Lad ikke hunden gø eller knurre af fremmede, heller ikke bag fra havelågen - gøen og knurren er de første trin før bid.
    - Lad ikke hunden opholde sig i møbler og andre steder reserveret til mennesker - disse er statussymboler for en højtrangerende hund.
    - Lad ikke hunden spærre for indgangen til et rum, så man skal gå en omvej for at komme ind eller ud - det forbygger dominans hos hunden.
    - Lad ikke hunden komme ind eller ud ad døren, eller bilen, uden at have fået et ja - dette understreger ejerens status som leder af flokken.
    - Lad ikke hunden afmærke allevegne (mest hanhunde), dog må den naturligvis udrette sin nødtørft - afmærkningen af territoriet er lederens opgave.
    Øv følgende situationer med hunden hver dag:
    -Tag hunden op på et bord og rør ved dens poter, ører, mave og hale. Giv den en godbid mens den er på bordet. Knurrer hunden, sig nej bestemt, vent lidt, og fortsæt.
    - Åbn døren og sig nej hvis hunden vil ud. Vent lidt, gå selv ud først og sig ja hvorpå hunden godt må gå ud.
    Hvis hunden har bidt eller knurret ad fremmede, undgå for tæt kontakt med andre. Undlad dog også paniske reaktioner hvis fremmede kommer tæt på. Knurrer hunden, sig nej bestemt og hver gang.
    Hvis det kun er ejeren hunden har bidt eller knurret ad, øv ovenstående.
    Vandpistol kan også bruges hvis hunden knurrer/bider i én bestemt situation. Sprøjt hunden med en stråle vand i hovedet og sig samtidigt et bestemt nej.
    Aggressive hunde, som afmærker meget og udfører seksuelle bevægelser på både mennesker og hunde kan undertiden blive kastreret med godt resultat, dog bør dette kombineres med specifikke øvelser. Tal med dyrlægen.
    Aggressivitet er et alvorligt problem. Tag ingen chancer.
    og øv masser af kontakttøvelser.

• #20   19. jan 2006 Annette J<<<< jeg strammer aldrig linen da jeg godt ved at det forstærker deres opmærksomhed.... hun har lige nøjagtig så meget line at hvis hun prøver på noget kan hun ikke nå vedkommende eller hunden for den sags skyld.....

• #21   19. jan 2006 M og S<<<<< problemet er at jeg ikke kan se hvornår hun vil angribe eller beskytte hun gir ingen tegn over hovedet det hele sker bare som en eksplosion lige pludselig

• #22   19. jan 2006 M og S<<<<< alle de tricks i beskriver er dem vi bruger hver dag....

• #23   19. jan 2006 C&A - okay, ja så kan det ikke være det.

Som sagt, ville jeg prøve at ringe til en adfærdsterapeut. Nogle er meget søde til at snakke situationen igennem i telefonen og derigennem give nogle gode råd som man kan prøve. Hvis det ikke virker bliver man bedt om at ringe til dem igen, hvorefter de så kan komme ud for bedre at vurdere situationen. Så kan kun sige det igen, adfærdsterapeut, adfærdsterapeut, adfærdsterapeut :o)

• #24   19. jan 2006 Annette<<<<<< ja det må være det vi skal prøve..... det er bare så træls at gå og tænke på hvad fremtiden byder vi elsker jo Molly som bare fanden....

• #25   19. jan 2006 Du kan da tge en fl. vin med over til din nabo, og sig undskyld.
    og indtil du har fået løst problemet - kan du bruge mundkurv.

• #26   19. jan 2006 Vuf A<<<<det gør vi i forvejen det eneste vi ikke kan er at få kontakt til hende når vi er ude at gå det er simpelthen umuligt selv med godbider hun nærmest søger efter et eller andet hun kan komme i lag med....

• #27   19. jan 2006 Jeg har selv en stærk hanhund, som også pludselig kan eksplodere i snoren - En ting du bør være opmærksom på er hendes signaler, bliver hun stiv i benene, kan du se om det er en kraftig advarsel for at holde nogen væk - eller om det er fordi hun vil gøre alvor af truslen. ( hvis hun var løs) Hvordan er hun løs - får hun forstærkning i at være i snor ( så hun bliver mere skarp?)

brug rådet om at lade hende arbejde for al mad og fratag hende retten om at være i møbler og i at gå først ud af døren m.m. det virker Claus... og som sagt masser af kontaktøvelser !!!!
    hav evt. vandpistolen med dig, og giv hende en stråle vand, når hun ikke adlyder din kommando. Og Sig bestemt NEJ eller FØJ.

• #28   19. jan 2006 Jeg kan godt forstå at det er hårdt, jeg ville også bryde helt sammen, hvis nogle af mine hunde begyndte at vise aggressiv adfærd.

Men jeg kender en del, der har haft rigtig gode oplevelser med adfærdsterapeuter, det er derfor jeg bliver ved med at sige det.

Det kan være noget helt simpelt som i skal træne med hende, men som ingen har tænkt på. Derfor er det godt at få en professionel part indover, da de tit kan se noget vi andre ikke kan, da vi går sammen med hunden hver dag.

• #29   19. jan 2006 bliver nødt til at smutte, men kigger ind senere..

• #30   19. jan 2006 Jeg blir også nødt til at smutte...men få ringet til en, heller idag end imorgen ;o)

• #31   19. jan 2006 Annette J<<<< ja du har ret..... vi ved heller ikke helt hvordan Molly har haft det som lille..... vi overtog hende fra hun var 8 måneder fra et dyreinternat i hjørring og der fik vi at vide at det var ældre mennesker der havde haft hende, men de kunne ikke styre hende..... så jeg har brugt lang tid på at rette hende til og alt andet fungere på hende....... men kan ikke komme den agresivitet til livs

• #32   19. jan 2006 www.dogxperts.dk

Adfærdsterapeut Vibeke Reese, prøv en snak med hende.

• #33   19. jan 2006 Jeniki<<<< det prøver jeg takker

Kommentér på:
Søger råd til agresiv hund

Annonce