1.935 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 53 Svar

Amstaff eller Pitbull? Amstaff eller Pitbull?

Hey Peaps..
Nu har jeg i lang tid prøvet og finde ud af, hva er foreskellen på en Amstaff og en pitbull? Deres sind er selvfølgelig anderledes, men kropsligt ser jeg da ingen foreskel. Jeg har da kigget i bøger og sammenlignet dem, og der står at der er op til 5 - 8 Kg foreskel ???? smiley
Nu kender jeg en del der har pitbulls og har selv en amstaff og kender mange andre der også har staffs, og der er ikk EN eneste kropslig foreskel på de hunde. Jeg sad også og læste om staffens historie inde på en eller anden side her den anden dag hvor der stod at amstaffen kom til verden efter pitbullen, og at amstaffen var avlet direkte fra pitbullen, og at man tog alle de pitbulls med et godt sind og parrede dem?? jeg ved jo selvfølgelig ikk om det er rigtigt men det er hva der stod!
Og hvis det er sandt så er der jo ingen foreskel på en pitbull og amstaff udover deres sind ??
Hva sir' i?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amstaff eller Pitbull?
  • #1   18. jan 2006 Kan kun gi dig ret Kenni, jeg syns dog at pit'en er en anelse mere spids i snuden.... men meget meget lidt!

• #2   18. jan 2006 Det er sandt Kenni, tror det var 1936 eller deromkring - man tog en gruppe PiitBulls med et godt sind, og avlede videre på dem, og kaldte dem Amerikanske Staffordshire Terriers.
    Derfor har Am-Staffen i dag, heldigvis et mere kontrolleret drive en Pitten har, og det er vi jo mange der er glade for:o)

• #3   18. jan 2006 mente nok jeg var på nogen lunde rette spor smiley

• #4   18. jan 2006 Gad vide om man ikk kan gøre det samme hos mennersker.... avle på dem der er søde og rare, så er vi hurtig kvit med dem der er syge i bolden smiley *Gggggg*

• #5   18. jan 2006 Jo, forskellen er ikke så stor igen, men alligevel så betydelig, at selvom man ikke kan se det, så er det altså forskel på deres sind, dermed ikke sagt noget ondt om Pitten, men den har en helt andet drivkraft en am-Staffen har, og det er det der nogle gange kan skabe lidt vanskligheder i de forkerte hænder.

• #6   18. jan 2006 haha syg tanke alligevel smiley men så er det jo lige spørgsmålet om menesker kan fødes onde ? og goe ?
    eller om det ikk er noget i opdragelsen smiley

• #7   18. jan 2006 Christine G > Uha, skræmmende tanke, nsæten lige så skræmmende som de selvlysende grise og den krydsning de er ved at lave mellem menneske og kanin*ss*

• #8   18. jan 2006 Kenni > tror bestem ikke nogen mennesker fødes onde, tror for den sags skyld heller ikke hunde fødes onde.

• #9   18. jan 2006 Ja det er jo så lige det..... men er spørgsmålet ikke det samme med pit'en smiley Fødes de "onde & agressive"????

• #10   18. jan 2006 WHAT!!!! en kanin og et menneske???? Hmmmm, det lyder spøjst...

• #11   18. jan 2006 tror jeg sq ikk noget væsen gør for at sige det mildt, men jeg tror der er nogle menesker og dyr der har det nemmere ved at blive tirret og blive aggresive

• #12   18. jan 2006 Ancilla > ja, det er du bestemt*ss*

• #13   18. jan 2006 Ancilla...*LooooooooooL*

• #14   18. jan 2006 Kenni > det tror jeg også, og for Pittens vedkommende, der er den igen det der lidt voldsomme drive hunden har som der hæmmer den, og gør den let at tirre i de forkerte hænder.

• #15   18. jan 2006 Kenni.... enig! Det kan man nok ikke komme udenom, tror også der er "mange" amstaff, der stadig har pit'ens drive, tror ikk man kan avle det ud af dem alle

• #16   18. jan 2006 Christine > der er i hvertfald mange hvor man godt kan få det frem igen, det er bare et spørgsmål om at den får nok tæsk, men på den anden side, det kan jo splitte alle hunde ad.

• #17   18. jan 2006 jeg kender sq mange amstaffs der er dicideret aggresive over for menesker og andre hunde, men det kender jeg også en labrdor som er ? det er jo vildt svært at sætte dem i bås på den måde, men ja der er nogle hunde der er nemme at ''snappe'' for..

• #18   18. jan 2006 Ja, det er ikke let at sige hvilkene hunde der kan klare sig hvis de bliver forkert opdraget, der er bare nogle der er farligere end andre i de forkerte hænder.

• #19   18. jan 2006 Jeniki... ja men nu mente jeg, mht til andre hunde, at mange stadig har den drive tilbage, det kan de jo sagtens ha uden at få tæsk...

• #20   18. jan 2006 jeniki - ja du har helt ret - men mener også at selvfølgelig kan en dårlig opdragelse af hunden gøre at den blir vildt aggresiv og utilregnelig, men hva er en dårlig opdragelse af en pitbull? selvfølgelig er en opdragelse med mange tæsk forkert og vil gøre den aggresiv, men jeg mener også at en alt for afslappet opdragelse af en pitbull vil gøre den aggresiv, jeg mener hvis man gir den for meget plads og lader den gøre lige hva den vil unden konsikvenser, vil det også gøre den aggresiv og det vil jo sige at en ''for sød'' opdragelse er jo også en forkert opdragelse ..

• #21   18. jan 2006 kan godt være det lød lidt forvirrende :S
    håber i ved hva jeg mener smiley

• #22   18. jan 2006 Ja, du har ret Kenni, men sådan er det jo med alle hunde, de skal jo kende deres plads, samtidig med at man viser dem den kærlighed og respekt der nu skal til for at få en tilstrækkelig "hel" hund.

• #23   18. jan 2006 helt 100 smiley
    samme med menesker, lære man dem ikk at der er konsikvenser for alt hva man går og laver og forklare dem regler osv. så er det man for de her phycos der render rundt på gader og streder..

• #24   8. mar 2006 Jeniki: Alle hunde kan være farlige i de forkerte hænder, selv en puddel. Og i for det alle sammen til at lyde som om pitten er ond. Den har kort lunte ja. Men en AMSTAFF kommer fra pitbull, og det er også en kamphund, den er li så farlig i de forkerte hænder som pitten, !
    Og til dem som prøver at bilde sig selv ind at der er meget forskel, Det er der IKKE ! grunden til mange af de "danske" pitts er lidt pling i hovedet, er at de er blevet importeret af hunde smuglere, som sælger dem til folk som for det meste ikke har gode planer for hunden.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #25   8. mar 2006 OG for det andet !

der er 6 forskellige racer under gruppe navnet PIT BULLS!

1. Amerikansk Pitbull terrier
    2. Amerikans staffordshire terrier
    3. Staffordshire bull terrier
    4. Bull terrier
    5.Miniature bull terrier
    6. Amerikans bulldog !

De er alle kamphunde / muskelhunde ! Det er pågrund af den amerikanske pits, temperament og udholdenhed at det er den som er blevet fremvist aller mest som dræber hunde. I realiteten, kan de andre 5 være lige så farlige .

• #26   1. maj 2013 Smart info at lægge ud offentligt !!!!!!

• #27   1. maj 2013 Sig mig engang Anja... Er det ikke SÅ dumt at skrive i et emne der er fra 2006 at du har en pitt lige nu som knap er 1 år, når det er en PIV ulovlig race???

• #28   1. maj 2013 SUK

• #29   1. maj 2013 Den er nok lovlig.... 22 år gammel pit....

• #30   1. maj 2013 Anja: Det er muligt du mener det, men jeg havde ikke tilladt mine unger at lege hjemme hos jer.
    Ikke nok med din hund er brand ulovlig, så er den sandsynligvis også avlet af noget hø. Den har ikke været lovlig siden 1991, og det er derfor kun folk som sidder på hjernen som har avlet dem.

• #31   1. maj 2013 'Oprettet for 13 min siden'.... Troll?

• #32   1. maj 2013 Det håber jeg Hundenørd men jeg er bange for det ikke nødvendigvis er sådan en smiley

• #33   1. maj 2013 Jesus..

Held og lykke Anja, når politiet banker på din dør.

• #34   1. maj 2013 Nå så blev den info slettet

• #35   1. maj 2013 Så fik hun da også slettet sit indlæg.. Lidt synd for jeg nåede at tage et screenshot af hendes besked inden da..

• #36   1. maj 2013 håber du eller andre smarte mailer det til politiet.
    Jeg tænkte desvære ikke på at gøre det selv smiley

• #37   1. maj 2013 Undskyld sagt, ja hunden er ulovlig, men jeg synes altså det mærkeligt at i er så opsat på at give det til politiet, når der ALTID er ramaskrig når de så afliver en hund, og i ANER ikke om hunden faktisk er sød og rar eller andet, så synes faktisk det er lidt grimt at i går så meget op i at melde hende.

Men det nok bare mig. Jeg kunne i hvert fald ikke finde på at melde en som havde en ulovlig hund medmindre jeg vidste den var et ondt bæst.

• #38   1. maj 2013 Well, jeg har ikke tænkt mig at melde nogen. Men der er 100% sikkert en eller anden der gør det.. Før eller siden.

• #39   1. maj 2013 Anya: Det er desvære min opfattelse af Pitbulls er farlige for omgivelserne. Især dem vi har her i landet, fordi de enten er avlet med hovedet under armen eller med kamp for øje i 22 år.
    Så af hensyn til uskyldige som måtte komme i kontakt med hunden (også Anjas egne børn) ville jeg til enhver tid anmelde hvis det var min nabo. Og ja jeg sad og tænkte på at gøre det før indlæget blev slettet, men tvivlen om troll fik mig til at lade være.

• #40   1. maj 2013 Anya: Problemet er at pitten har været ulovlig i SÅ lang tid og folk der pisser på loven, er oftest dem der er skyld i at mange hunde skal aflives.. Hun har valgt at købe en hund som ikke engang er et år, som hun VED er ulovlig og er endda dum nok til at skrive det herinde...

Altså, det er sgu synd der aflives så mange hunde, men de aflives pga folk som hende som er ligeglade med de er ulovlige og bare køber dem.. Så længe der er købere til de ulovlige hunde, så vil de forsat blive avlet på, og derfor vil der forsat blive aflivet tonsvis af "uskyldige" hvalpe/hunde.

• #41   1. maj 2013 Calles - Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg tror bare jeg har det sådan fordi jeg har HAR mødt søde pitts engang, inden loven og er meget imod at kun pitten skal være ulovlig igen, da den kan være ligeså fantastisk som alle de andre.

Alexandra: Igen kan godt ses hvad der mener, men jeg har igen altid været modstander af at kun denne ene race er ulovlig, da den kan være ligeså fantastisk som resten.

Dog vil jeg sige jeg kan bedre forstå det hvis hundekampe faktisk eksitere i DK, men så igen, så burde de ALLE forblive ulovlige også burde der yderligere indføres, har hunden ikke stamtavle og et suspekt udseende, aflivning hvis den bliver meldt self.

• #42   1. maj 2013 Loven er ligeså gammel som dig Anya smiley

• #43   1. maj 2013 Der findes en masse hunde som avles til kamp herhjemme i DK.. Man tror det ikke, men det er der.. Der findes mange skumle steder hvor folk samles for at se hundene slås.

Jeg har intet imod nogle racer, men jeg har noget imod folk der er så ligeglade med loven at de forsat hjælper de idioter som avler på de ulovlige hunde.. Nu er pitten jo ikke den eneste ulovlige race herhjemme, der er en del og endnu flere på OBS listen..

Det kan godt være hendes hund er mega dejlig og sød, men derfor skal man stadig overholde loven, det andet nytter INTET. For hunden skal nok blive aflivet om jeg melder det eller naboen.. Der skal nok være en som melder det og det er altså hunden der lider her, for det er den der er blevet sat til verden med et dødstempel på hovedet, det kun et spørgsmål om tid før den nok skal blive "opdaget" og aflivet.

• #44   1. maj 2013 Anya: Der Forgår massere af hunde kampe i Danmark. Det er overordentligt systematisk og velorganiseret.
    Det er hårder kriminelle som afholder den slags og det er svært for politiet at finde, fange og stoppe det.
    En betjent kan ikke bare vade ind og arrestere hele banden når de får nys om tid og sted. Det skal foregå rigtigt ellers er det en dødsdom for betjentene. Inden alt er parat er de skyldige advaret og væk.

• #45   1. maj 2013 Ambull er da ikke avlet ud fra pit?

• #46   1. maj 2013 Anya: Ulovlig igen? Den har været ulovlig siden 1991 og er det stadig. Forhåbentlig bliver den aldrig nogen sinde lovlig.

• #47   1. maj 2013 Jeg har fået fortalt at Pitbull'en blev ulovlig at indføre her i landet, blev de forsat indført dog med Amstaff papir..

Den kan jo være derfor at de er så svære at se forskæl på i dag, efter som der ikke rigtig er nogen der ved om det er en Pitbull eller en Amstaff det ligger bag deres hunde? smiley

• #48   1. maj 2013 Calles - Jeg mente ulovlig igen på den måde at hvis de fjerner forbuddet mod de andre racer men ikke den. Jeg synes det skal være ens for alle, enten skal alle af eller forblive på.

• #49   1. maj 2013 Der er altså forskel på pitten og de andre ulovlige racer, pitten har været ulovlig i utrolig lang tid, de andre har knap så længe. Så synes egentlig det er fint at den forsætter med at være ulovlig, fordi bliver den lovlig, så tør jeg sgu næppe gå med mine hunde, i frygt for at det bliver en ny modehund for hr og fru Brian.

• #50   1. maj 2013 Nej for pokker. Min mening om de andre hunde på listen (hvis de er ægte og fornuftigt avlet) er lidt ambivalent men rør ikke ved Piten. Den må aldrig aldrig blive lovlig igen, hvis det står til mig. GYS.

• Betina H
    Betina H Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #51   3. jun 2013 Hej smiley
    Nu må jeg lige have noget på det rene.. Er Amstaffen lovlig hvis den er født før 17. marts 2010?

• #52   3. jun 2013 Hvis man ejede en amstaff før den 17-3-2010, er det lovligt at beholde den.

• #53   3. jun 2013 som housebuster siger, og har man sådan en hund, skal den have line og mundkurv på i offentligheden, og må ikke overdrages/sælges til andre

Kommentér på:
Amstaff eller Pitbull?

Annonce