{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Pitbull eller amstaff {{forumTopicSubject}}

Hej herinde. Jeg står med lidt af et problem. Jeg har overtaget en hund af en bekendt pga han skulle have vøret brugt til hundekamp, og det ville jeg simpelthen undgå fordi jeg synes det er noget voldsomt svineri at udsatte dyr for den slags udmygelse. Nu er mit spørgsmål så at den hund jeg har fået er fra tyskland og ved at det er en muskelhund, men hva slags det er ved jeg ikke, og håber at nogen herinde som har forstand på dette kan fortælle mig helt præcis hva race han er. Tjek ham ud på min profil. Håber snarest at høre fra jer. Mvh Marco


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pitbull eller amstaff
  • #1   10. jan 2009 Hmm, synes det er flot du har taget affærre:)
    Det er faktisk umuligt at se forskel på en pitbull og en amstaff, ikke engang en dyrlæge kan se forskel og heller ikke en blodprøve, desværre. Hvis han havde lever farvet, eller rødlig næse havde det været et tegn på han var pitbull. Så ved ikke hvad jeg ville gøre i den situation, hvis han fungerer fint og ikke har taget skade ville jeg ikke aflive ham!


  • #2   10. jan 2009 vi det gøre en forskæl om det er en staff eller pitt bortset fra at en pitt er ulovlig... det er næsten umuligt at afgøre hvad race det er når der ingen tavle er indblandet... men husk på at den kan være lige så sød og kær lige gyldigt hvilken race det er...

  • #3   10. jan 2009 Skal du selv beholde ham? smiley

  • #4   10. jan 2009 Du skriver således i profilen:
    Stamtavle:
    Desvære ingen, men han er 100% ren Amerikansk Staffordshire Terrier

    ....så må du vel vide det?


  • #5   10. jan 2009 han ligner en fin amstaff.. om der er pit bull i ham er ikke til at sige, da pit bull og amstaff sådan set er den samme race.. der var nogen som så det gode og posetive i pit bull´en så de tog de bedste og begyndte at avle væk fra det aggrasive i pitten.. også derfor det er så svært at se forskeld.. og der er jo ingen parpir der kan fortælle os hvad din lille vaps er... men han ligner en fin amstaff.. så bare igang med at læse om racen og ellers er der en masse fatastiske mennesker her inde som jeg er sikker på vil give dig en masse råd og vejledning....


  • #6   10. jan 2009 Okay. Han fungere bare så perfekt herhjemme, og er blevet så glad for ham, og derfor ville jeg hellere ikke aflive ham hvis jeg nu var sikker på da var eller han er pitbull, for det er virkelig jordens mest fantastiske hund. Men tak for dit svar..

  • #7   10. jan 2009 Ja, jeg skal selv beholde ham. og NAT, grunden til jeg skriver at han er ren amstaff er hvad jeg har fået af vide af dyrlægen, men så hører man pludselig så forskelligt andet fra andre folk. og det havde nok hellere ikke været så smart at skrive at vi er ejer af en amstaff hvis nu har var det smiley

  • #8   10. jan 2009 Jeg ville heller ikke aflive ham, heller ikke hvis jeg fandt ud af det var en pitbull. Ved godt de er ulovlige og at det måske er en forkert holdning at have, men det jeg ville gøre var at neutralisere hunden og aldrig nogensinde sige det til nogen! Ihvertfald nok hvis jeg havde knyttet mig til den.
    Jeg vil råde jer til ikke at avle på ham, nu I ikke er sikre. Også fordi der er nok af dem til salg i markedet. Jeg har intet imod dem, har selv haft muskelhund, men der er grænser:)


  • #9   10. jan 2009 Dyrlægen går nok ud fra han er amstaff fordi pitbulls er ulovlige, men de kan altså heller ikke se forskel. Det er jo en og samme hund, bare amstaffen er mildere. Han ser dejlig ud og fungerer fint, så forhold jer til det:)

  • #10   10. jan 2009 Jeg synes du skal kontakte CHINE herindefra - ikke så meget for at få afgjort hvad hunden er - mere for at få lidt vejledning i, hvordan hunden bør tackles, HVIS det nu skulle vise sig, at den har nogle af pit'ens egneskaber.

  • #11   10. jan 2009 Enig med CH! smiley
    Og du kan jo heller ikk være sikker på han ikk har taget skade af den behandling han fik før dig. Så er det bedre at tage hånd om det nu, you know: Better safe than sorry:D


  • #12   10. jan 2009 Laila: Ville du aflive en hund du havde knyttet et bånd til når du ikke engang var sikker på han var af ulovlig race? Helt seriøst, prøv da lige og vend den! FUCK der skulla aflives mange hunde så!!

    Bossen: Det har ikke noget at gøre med at folk er lamme i roen, men folk prøver bare at være realistiske. I øvrigt synes jeg slet ikke det er slemt det jeg skriver, for er enig i at han skal neutraliseres!


  • #13   10. jan 2009 Og med hensyn til hvis jeg fik en pitbull: Jeg kunne aldrig nogensinde finde på at købe en, heller ikke en amstaff uden tavle for vil ikke stå i den situation hvor jeg var i tvivl. Men hvis jeg kom i en situation som opretter af tråden synes jeg det er noget helt andet:)

  • #14   10. jan 2009 hvis det er en pittbull ville jeg komme af med ham i en fart da det jo altså kan give nogle dumme bøder

  • #15   10. jan 2009 Bossen: Fornuftigt set ville jeg gøre det samme som dig, og du har ret, det burde man. Men jeg tror ikke på at alle folk kan følge deres fornuft i stedet for deres følelser. Jeg tror ikke jeg ville være stærk nok til at få den aflivet, men jeg ville tage mine forholdsregler som fx. at neutralisere den, aldrig gå med den løs o.s.v. Selvom jeg har den her holdning, er det jo ikke ensbetydende med at jeg tager chancen, hvis jeg skulle købe mig en amstaff ville jeg helt sikkert købe med tavle så der ingen tvivl var:) Så jeg skider ikke på loven..

  • #16   10. jan 2009 Egentlig er spørgsmålet ikke relevant her - det kan hverken be- eller afkræftes at der er pit i hunden således som det gælder for alle amstaff's uden tavle.
    Derfor må man jo bare tage det som det kommer - forholde sig til den konkrete hunds egenskaber.

    Andet kan man ikke gøre.


  • #17   10. jan 2009 Jo det er at skide på loven:) men det jeg sagde bagefter var åbenbart ikke vigtigt: Jeg ville aldrig nogensinde sætte mig i en situation hvor der kunne opstå tvivl! Aldrig! Jeg ville købe med tavle netop for at sikre mig der ikke var pit i den. Så jo, jeg har skam respekt for lovene:)
    men i dette tilfælde, hvor det er UMULIGT at se om der er pit i hunden eller ej, mener jeg bestemt ikke den skal aflives! Så skulle alle amstaffs uden tavle aflives.


  • #18   10. jan 2009 Jeg er sandsynligvis også en "lov-skider". Jeg ville ikke aflive en hund, der var uden problemer, selvom jeg vidste der var pit i den..

    VAR der problemer, var det tilgengæld det valg, der MÅ træffes...

    Jep - det er dobbeltmoralsk i forhold til, at jeg generelt overholder landets love.. derfor sørger jeg naturligvis for ikke at komme i den situation.


  • #19   10. jan 2009 Okay Bossen:) Det har jeg heller ikke. Men det piner mig, at du siger vi er naive fordi vi tror på det er en amstaff.Er du klar over at ikke engang en dna test kan adskille pitten fra amstaffen? Er det ikke dig der er naiv når du siger du kan se forskel når ikke engang en dyrlæge kan?



  • #20   10. jan 2009 CH: Finally:D



  • #21   10. jan 2009 Bossen: What? Haha, jeg har da lige skrevet det var okay og at vi kunne diskutere videre herinde:)

  • #22   10. jan 2009 NÅ, men så smutter jeg hen i skammekrogen nu hvor jeg har været så uartig:D

  • #23   10. jan 2009 Rebacca og CH tak for forståelsen. Han er en fantastisk sød og kærlig hund, og så længe der ikke er problemer med ham bliver han helt bestemt IKKE aflivet! Dette er dyrlægen også enig i, og han mener som sagt heller ikke der er pitt i ham. Vi mener i hvert fald at opdragelsen af ham er det der er vigtigst og af størst betydning for hvilken hund man får, og vi gør begge alt hvad vi kan får at han forbliver en dejlig hund!

  • #24   10. jan 2009 Laila: Er ikke lige med?

  • #26   10. jan 2009 Laila: Hvis du mener det der med at skide på loven så har jeg svaret dig:)

  • #27   10. jan 2009 Britta og Theo: Lige min pointe;)

  • #28   10. jan 2009 Han er registreret og forsikret og vi har mldt os til træning, desuden bruger vi allerede meget tid på træningen selv, så han skal nok blive ved med at være rigtig sød og skøn!

  • #30   10. jan 2009 Laila: Jeg kan sagtens se din pointe. Og er faktisk enig med dig i at hvis der var pit i den skulle og burde man aflive hunden, men er det nu også realistisk når man har knyttet sig til dyret? Der ved jeg at jeg slet ikke er stærk nok til at kunne træffe det rigtige valg og højst sandsynligt ville ende med at beholde hunden hvis den var sund og rask. Derfor ville jeg aldrig sætte mig selv i den situation hvor der kunne opstå tvivl! Det eneste, føler jeg, folk læser er at jeg SKIDER på lovene. Men hvis jeg virkelig gjorde det, ville jeg jo være ligeglad med om der var pit i min hund og ville ikke have et problem med at købe en hund jeg var i tvivl om..

  • #31   10. jan 2009 Sagen så måske også anderledes ud, hvis vi var sikre på der var pitt i ham, så ville vi nok have valgt at aflive ham, da vi overtog ham. men nu er sagen jo den at vi er næsten overbeviste om at han er amstaff, og så kan vi altså ikke aflive en ellers rigtig skøn hund bare på en lille usikkerhed om at der er pitt i! Tror nu bare vi vælger at forholde os til hvad dyrlægen siger. Tak for snakken.

  • #32   10. jan 2009 Marco: Selv tak:) han ser rigtig dejlig ud ihvertfald..

  • #33   10. jan 2009 Mange tak smiley

  • #34   10. jan 2009 Enig med *CH* og flere andre, ville nok også skide lidt på loven i sådan et tilfælde. HVIS jeg fandt ud af at der var noget pit i hunden (hvilket jeg i øvrigt gerne vil høre om der er nogle der har et svar på hvordan man skulle finde ud af?? smiley ) men hunden fungerede fint og var super dejlig, nej så ville jeg ikke aflive den. MEN hvis der var problemer over for andre hunde og den var aggressiv, så var der selvfølgelg ikke så meget at diskutere - så kan det jo gå galt hvert øjeblik.
    Men hvor er det dog dejligt med folk som dig Marco, en hund mindre til denne fuldstændig vanvittige "leg" som nogle åbenbart synes hundekamp er - det er sgu de folk der er syge i roen!!!
    Og Pongo ser dejlig ud og er super flot og det er godt at høre i gør så meget for at han skal blive en rigtig god hund, er sikker på at han vil takke dig hver dag resten af hans liv, hvis han vidste hvad hans skæbne havde været - hurra for folk som dig!! smiley


  • #36   10. jan 2009 Theo: Det tror jeg du har ret i:) Blev den ikke også kun ulovlig fordi andre lande gjorde den ulovlig og så ville DK ikke signalere at de var for hundekampe? Eller tager jeg helt fejl?

  • #38   10. jan 2009 Theo: nej jeg er godt nok heller ikke for et forbud, tror det gør det hele værre:( Men det er nok amstaffen der står for skud næste gang hvis de er så dumme at forbyde flere racer:(

  • #40   10. jan 2009 Jeg har ikke læst hele tråden.

    Det er svært at se forskel på Pit og AST, men jeg synes tit at pitten har grovere og mere kantede træk.
    Nu er din kun en hvalp, og man kan derfor ikke se helt hvordan den vil se ud som færdigudviklet, ej heller når man kun har billeder. Men når det er sagt, så ville jeg skyde på at det var en pit!
    Jeg kunne godt tænke mig at se billeder af forældredyrene?

    Når man så oven i købet tager med i betragtning at den er hentet fra et land hvor pitten er lovlig, og at den er beregnet til kamp, ville jeg antage med 90% sikkerhed at det var en pit.

    Jeg ville tage den lange vej til dyrlægen, af hensyn til dansk lovgivning.


  • #41   10. jan 2009 Du skriver at hvalpen var købt fra Tyskland, og dens formål var til at blive brugt til hundekamp. Så det er jo nok en kamphund du har overtaget.
    Hvis du har forbindelse til disse typer mennesker, der laver hundekame, hvorfor så ikke melde dem? På den måde er der mange flere der kan blive reddet fra deres skæbne??


  • #43   10. jan 2009 Theo,
    nej, det gør jeg ikke. Og jeg kører heller ikke over for rødt, selvom der ikke er andre.

    Jeg ved godt at der er en mindre risiko for at der er pit i enhver dansk amstaff uden tavle. Men den er meget lille, og man må antage at langt de fleste forsøger at undgå den risiko så meget som muligt.

    Men når man anskaffer sig en udenlandsk hund, som er direkte beregnet til kamp, ville jeg ikke gå med til det.
    Hvis det var mig havde jeg nok aflivet hunden, da jeg rent personligt ikke ville have en hund som har så stor risiko for at være direkte ulovlig.


  • #44   10. jan 2009 Når dyrelægen fortæller mig det er en amstaff, så går jeg ud fra det, basta, og i hans sundhedsbog står der at han er amstaff, så hunden lever så længe den ikke har vist tegn på farlig adfærd.

  • #45   10. jan 2009 jeg undre mig bare over at du laver denne tråd når du jo egentlig er ligeglad med de svar du får for lige meget hvad så vil du jo lytte til dr. dyr som du jo selv siger..

  • #47   10. jan 2009 ikke jeg skal lege ekspert eller noget, ved ikke om den er det ene eller det andet, men syndste den har lidt sjove øre, noget jeg ikke har set på amstaff, meget langt fremme. (ikke jeg heltyder til pitt, men en hel anden race)
    og jeg godt være jeg vil skide på loven og ellers i kan finde på at sige men jeg holder mig på CH og rebecca side.
    og håber du får et god resutalt ud af denne dejlig hvalp, så man kan få vendt dette kedelig emne ang amstaff, og jeg personligt ville være meget ked af hvis denne race ikke længer må befinde sig i danmark, fordi der findes nogle små mennesker, eller nogle der aldre har sat sig ind i racen eller hvad det kræver ha en ''brugs hund''. og jeg personlig selv syndste det er en af de beste familie hund man kan få.
    held og lykke med ham (=


  • #48   10. jan 2009 * Bossen og Bumsen *
    håber aldrig du har kørt 2 på en cykel eller gået over for rødt eller lavet andre lovovertrædelser her i danmark for en lov er til for at man skal holde den...

    Marco og Julie O
    behold din lille fine hund og glæd dig over at du kan give den et godt liv.. bryder mig virkelig ikke om folk der tror de er gud på den måde og er herre over liv og død. tror du ved hvad jeg mener...



  • #49   10. jan 2009 Ginnie H
    enig :o)


  • #50   10. jan 2009 Jeg må erklære mig ganske aldeles enig med Rebecca. Jeg ville ikke stille mig selv i en situation hvor jeg var i tvivl- samtidig ville jeg have svært ved at aflive en velfungerende hund jeg havde tætte bånd til pga. en risiko.

    -Og derudover vil jeg gerne bede om jeg forhånds-banning for PM´s til *bossen og bumsen*
    -Jeg kunne nemlig også tænkes at sende en pm til dig i stedet for at lade dig fortsætte med at lave hysteriske indlæg i andres tråde hvis vi to engang skulle være uenige.
    Så er vi jo ligesom på forkant, ikke smiley


  • #51   10. jan 2009 Hvis man er i tvivl, så må man gå efter lovgivning af farlige hunde.!
    Jeg selv syntes ikke at der burde være en race forbydelse..
    Hvis man gik mere efter at teste farlige hunde, så ville der nok være en del andre racer, der også ville dumpe.


  • #53   10. jan 2009 En hund købt til kamp af denne race er selvf. en pit (hvorfor købe en amstaff til dette formål, da disse er avlet væk fra det egenskaber som man ville øsnke sig i en hund der skulle indgå i hundekamp) prøv lige at være lidt realistisk.
    Derudover har den også i mine øjne et typisk pitansigt med de lidt skæve øjne og skarpe kanter (man kan ikke med sikkerhed skelne ud fra udseendet da anerne er de samme) men en skøn hund helt sikkert.

    Jeg ville handle som CH i dette tilfælde.
    Holde min mund og nyde min hund og være et godt forbillede som kamp/muskelhundeejer ...
    Blev der den mindste antydning af uventede aggressivtetsprobl. blev hunden aflivet pronto.


  • #54   10. jan 2009 Sanne: Enig!

  • #55   10. jan 2009 jeg synes at du skal beholde den, nu hvor du er glad for den og den ikke har ændret adfærd.. nu står der jo også at den er en amerikansk staffordshire terrier i hans bog og dyrlægen siger at det er en amstaff selvom at man aldrig kan være 100% sikker...

    det med om man aldrig har kørt for stærkt.. jeg tror ikke på at der er nogen som overholder fartgrænsen.. enten har folk kørt for stærkt på et tidspunkt eller også kørt for langsom på et eller andet tidspunkt...

    det er sku det samme med at brænde cd og downloade film på nettet.. det er der så mange der også gør selvom det er ulovligt..

    men nogle folk har bare så ondt i rø... at de skal blande sig i andres liv...


  • #56   11. jan 2009 Ja altså jeg kan på ingen måde se forskel.
    Men en ting er sikkert, hvis der pludselig kom nogen og fortalte mig at der var pitbull i mine hunde, så kørte jeg sgu ikke ned og aflivede en velfungerende hund. Man bør dog være sit ansvar bevidst og sterilisere hunden så de ikke pludselig sker uheld. Bliver hunden agressiv er der jo så desværre kun en vej tilbage.
    Dette kunne dog igen være et udemærket eksempel på hvorfor stamtavle burde være et krav på amstaffs, evt dna tests.


Kommentér på:
Pitbull eller amstaff

Annonce