Renascence bulldog? Renascence bulldog?
Jeg faldt over denne "race" på nettet og kunne se at der faktisk er en (måske flere?) opdrætter(e) af den her i landet.
På en anden side: http://gargoylebulldogs.com/GARGOY~1/Bloodlinex.html
Står der så at "racen" (den blev grundlagt i '90, ifølge siden), er lavet ved at blande 5 racer:
1) American Bulldog
2) Hermes Bulldogge
3) English Bulldog
4) Bullmastiff
5) Bandogge (Old Family Red Nosed Pitbull/English Mastiff cross)
Der er altså pitbull i racen, kan man jo konstatere. Nu kan jeg så se at den danske opdrætter jeg har fundet, faktisk har hunde fra den opdrætter jeg linker til her, og dermed altså avler på hunde af delvist pit-linier.
-ja oplys mig lige, for det kan da ikke være lovligt?
Det er ikke fordi jeg sidder klar til at melde nogen, jeg undrer mig bare. At man helt benlyst kan avle en en race/blanding som jo ikke kan være lovlig i DK.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.057
De første krydsninger blev lavet i 1990. Dvs at denne race (som altså ikke er godkendt som race, så i og for sig blot er en blanding), altså har pit som en af grundstenene.
jan 2007
-det er i øvrigt ikek fordi jeg har ndt i måsen over at der er pit i, men blot fordi jeg undrer mig over hvorvidt det er lovligt.
Amstaffen er lovlig idet den anses som en selvstændig race (den har jo bl.a. FCI nummer), og ikke som en pit/blanding af pit.
Denne "race" er jo i princippet at betragte som en pit-blanding ikke? Og i så fald er den vel ikke lovlig...
jan 2007
jan 2007
Efter at have siddet og kigget en del billeder igennem, kan jeg se at racen i hvert fald endnu ikke er særlig typefast.
Udover self t have "bulldogagtigt" udseende, synes jeg godt nok de varierer meget i udseendet.
Ok, det er ikke længe man har avlet på racen, men synes godt nok det er tidligt at fortælle at racen er sådan og sådan så-for umiddelbart er de jo ligeså forskellige som hvis jeg blander schæfer og labbe og så ser hvordan de afkom ser ud.
jan 2007
-Som skrevet længere oppe mener jeg jo netop osse det er en afgørende forskel på amstaff (som jo osse kan siges at indeholde pitlinier), idet den er en godkendt selvstændig race, og så på Renascence bulldog, som jo blot er en blanding der bl.a. indeholder pit
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
jan 2007
En pit-blanding er vel en pit-blanding uanset om den kaldes et eller andet rcenavn eller ej?
nov 2005
jan 2007
Nu tror jeg faktisk at man med ligenetop denne blanding, arbejder på at få en race, hvor man kan ca forudsige udfaldet af en parring osv, som ved alle mulige andre racehunde.
-men det ændrer vel ikke på at den er en pitblanding nu, og dermed skal betragtes som sådan.
nov 2005
jan 2007
Kenneth -de der mini-udgaver af diverse racer er så en helt anden sag. For dem har jeg i høj grad mine forbehold for;o)
jan 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
http://gargoylebulldogs.com/GARGOY~1/Omenx.html
Altså potensforlænger-hund
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
jan 2007
Jeg har ikke den store forstand på brugshundetræning, men har da været så heldig at kunne være tilskuer til noget brugsprøve-halløj med schæfere, og selvom "kæppen" svinges, så slår de altså ikke hunden med den.
For hunden drejer det hele sig om at få fat i ærmet (ikke manden), og man kører på hundens drifter. For hunden er det en leg, hvor belønningen er at den får fat i ærmet.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Når hunden har vundet ærmet fra manden,løber man en runde med den,hvor den bærer ærmet og den kommer ind med ærmet til føren..
Senere når hunden er indlært,kører den uden snor
Samt for at ta snoren af,skal lydigheden være på plads..
Der er som regel andre hunde igang med at træne,samtidig..
Samt at de viser billeder af hunden i brug,er nok for at vise at den besidder drift og mod...
Hvis racen blir brugt som brugshunde,er målgruppen folk der vil træne dette..
Dermed ikke sagt,at de så ikke kan omgåes børn og være familehunde samtidig
For det kan hunde,der laver gr c sagtens
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.104
hvor jeg mener at der kom oplysninger om at der jo også var pit i dogo, samt oeb og ovb, men er ikke sikker
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.117
Renascence bulldog?