1.574 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Renascence bulldog? Renascence bulldog?

Jeg faldt over denne "race" på nettet og kunne se at der faktisk er en (måske flere?) opdrætter(e) af den her i landet.

På en anden side: http://gargoylebulldogs.com/GARGOY~1/Bloodlinex.html
Står der så at "racen" (den blev grundlagt i '90, ifølge siden), er lavet ved at blande 5 racer:

1) American Bulldog
2) Hermes Bulldogge
3) English Bulldog
4) Bullmastiff
5) Bandogge (Old Family Red Nosed Pitbull/English Mastiff cross)

Der er altså pitbull i racen, kan man jo konstatere. Nu kan jeg så se at den danske opdrætter jeg har fundet, faktisk har hunde fra den opdrætter jeg linker til her, og dermed altså avler på hunde af delvist pit-linier.

-ja oplys mig lige, for det kan da ikke være lovligt?

Det er ikke fordi jeg sidder klar til at melde nogen, jeg undrer mig bare. At man helt benlyst kan avle en en race/blanding som jo ikke kan være lovlig i DK.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renascence bulldog?
  • #1   30. jan 2009 Lucky -det er jo netop IKKE langt ude i anerne.

De første krydsninger blev lavet i 1990. Dvs at denne race (som altså ikke er godkendt som race, så i og for sig blot er en blanding), altså har pit som en af grundstenene.

• #2   30. jan 2009 Iben -det var bestemt osse en af mine tanker. Jeg faldt tilfældigt over dette racenavn, og fik lige lyst til at google det og se hvad den var for en. Og kan se at det faktisk er stort set sådan den blive promoveret over hele linien (med nogen få undtagelser).

-det er i øvrigt ikek fordi jeg har ndt i måsen over at der er pit i, men blot fordi jeg undrer mig over hvorvidt det er lovligt.

Amstaffen er lovlig idet den anses som en selvstændig race (den har jo bl.a. FCI nummer), og ikke som en pit/blanding af pit.
    Denne "race" er jo i princippet at betragte som en pit-blanding ikke? Og i så fald er den vel ikke lovlig...

• #3   30. jan 2009 Kenneth -jeg anede ikke der var en herinde, og har ikke set den omtalte tråd, så det er såmænd ikke fordi jeg hænger nogen ud. Denne tråd er ikke baseret på nogen enkelte hunde, men blot på at jeg faldt over racen og fik lyst til at se hvad det dog var for en, da jeg ikke havde hørt om den før

• #4   30. jan 2009 Kenneth -nå, jamen så ser da det ud til at racen allerede nu går en strålende fremtid med seriøse ejere i møde *suk*

Efter at have siddet og kigget en del billeder igennem, kan jeg se at racen i hvert fald endnu ikke er særlig typefast.
    Udover self t have "bulldogagtigt" udseende, synes jeg godt nok de varierer meget i udseendet.

Ok, det er ikke længe man har avlet på racen, men synes godt nok det er tidligt at fortælle at racen er sådan og sådan så-for umiddelbart er de jo ligeså forskellige som hvis jeg blander schæfer og labbe og så ser hvordan de afkom ser ud.

• #5   30. jan 2009 Kenneth -nej self er de ikke det. Der skal væsentligt mere til end at man bare krydser x antal racer og giver dem et navn;o)

-Som skrevet længere oppe mener jeg jo netop osse det er en afgørende forskel på amstaff (som jo osse kan siges at indeholde pitlinier), idet den er en godkendt selvstændig race, og så på Renascence bulldog, som jo blot er en blanding der bl.a. indeholder pit

• #6   30. jan 2009 michelle....ja jeg syntes sku det er lidt lunken, at der via en ny "race", bliver indført pitblandninger ind i landet.....det er sku at omgå regler i den grad. "Pit og blandninger af disse er ikke lovlig i DK".....siger loven, men under dække af, at være en buller, så kommer de ind alligevel.

• #7   30. jan 2009 Susie -det er jo netop noget i den retning jeg tænker. For så skal der vel osse åbnes op for bandogge (varianten der er blandet med pit altså), og diverse andre "nye racer" indeholdende pit.

En pit-blanding er vel en pit-blanding uanset om den kaldes et eller andet rcenavn eller ej?

• #8   30. jan 2009 Præsis michelle.......det er sku så nemt at omgå reglerne og spørger du politiet, hvad denne race er for en, så aner de ikke en dyt om det.....men der bliver så heller ikke holdt nogen kontrol af alle de alternative racer der kommer ind i landet.

• #9   30. jan 2009 Kenneth -jeg synes da bestemt osse det er fjollet det der med at give diverse blandinger navne og så sælge dem som værende en race.

Nu tror jeg faktisk at man med ligenetop denne blanding, arbejder på at få en race, hvor man kan ca forudsige udfaldet af en parring osv, som ved alle mulige andre racehunde.
    -men det ændrer vel ikke på at den er en pitblanding nu, og dermed skal betragtes som sådan.

• #10   30. jan 2009 Jamen racen er da sikkert fin nok i de lande hvor pit er lovlig.....men fordi en race findes behøver den absolut ikke blive slæbt til DK.....lige som de mange mange hjemmelavede racer "over there".......det er jo total ugennemskueligt og fatter ikke, at man bare kan importere en race fra usa UDEN myndighederne herhjemme tjekker op på, hvad de giver tilladelse til.....for der er jo lavet papiere på den inden indrejse.

• #11   30. jan 2009 Susie -ja det kommer så oveni. For hvem sidder mon og siger ja tak til at lukke alt revl og krat ind i landet, uanset herkomst?

Kenneth -de der mini-udgaver af diverse racer er så en helt anden sag. For dem har jeg i høj grad mine forbehold for;o)

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
    #12   30. jan 2009 Tjaeeeeeee. Ud fra billederne at dømme, ser det ud til at være en super god hund
    http://gargoylebulldogs.com/GARGOY~1/Omenx.html
    Altså potensforlænger-hund

• #13   30. jan 2009 Kenneth.. det er brugstræning.. smiley Snoren kommer af hunden.. Kig evt Ozzy i min profil..

• #14   30. jan 2009 Kenneth -du skal ikke lade dig skræmme af "kæppen". Medmindre da de har fået brugshundetræningen helt galt i halsen, så får hunden på ingen måde bank med den:o)

Jeg har ikke den store forstand på brugshundetræning, men har da været så heldig at kunne være tilskuer til noget brugsprøve-halløj med schæfere, og selvom "kæppen" svinges, så slår de altså ikke hunden med den.

For hunden drejer det hele sig om at få fat i ærmet (ikke manden), og man kører på hundens drifter. For hunden er det en leg, hvor belønningen er at den får fat i ærmet.

• #15   31. jan 2009 Kenneth.. I starten har man snor på..

Når hunden har vundet ærmet fra manden,løber man en runde med den,hvor den bærer ærmet og den kommer ind med ærmet til føren..

Senere når hunden er indlært,kører den uden snor smiley

Samt for at ta snoren af,skal lydigheden være på plads..

Der er som regel andre hunde igang med at træne,samtidig..

Samt at de viser billeder af hunden i brug,er nok for at vise at den besidder drift og mod...

Hvis racen blir brugt som brugshunde,er målgruppen folk der vil træne dette..

Dermed ikke sagt,at de så ikke kan omgåes børn og være familehunde samtidig smiley

For det kan hunde,der laver gr c sagtens smiley

• #16   31. jan 2009 den har været oppe en gang før,
    hvor jeg mener at der kom oplysninger om at der jo også var pit i dogo, samt oeb og ovb, men er ikke sikker

• #17   31. jan 2009 Eftersom det er ude i 5-6 led i racen er den ikke ulovlig i dk.

Kommentér på:
Renascence bulldog?

Annonce