{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.732 visninger | Oprettet:

Zeus har HD med D og E hofte -erfaring {{forumTopicSubject}}

Dyrlægen siger der er 2 muligheder,
vi kan give ham smertestillende og det taler til hans fordel at han ikke har døjet før med at halte. så vi kunne være heldige at han kunne starte på høj dosis og så trappe ned på lav dosis med tiden, evt kun give det når han havde ondt. MEN det var ingen garanti, han skal måske være på stærkt smertestillende resten af livet.

Og så er der en operation
Dyrlægen vil fjerne den knogle i hofteskålen, så kroppen istedet danner brusk. han siger at han har meget gode erfaringer med netop denne operation. Han sagde at det er en meget stor fordel at han har rigtig mange muskler i bagparten og at de er med til at hjælpe ham. fik at vide at det sansynligvis var en forstuvning der havde udløst det og hvis vi ville give ham gode år skulle vi af med vores unghund Maggie for hun er med til at gøre det umuligt for ham at få ro. han har umiddelbart blot tidligere selv kompenseret for smerten ved at ændre den måde han går på mente han. Der er dog heller ikke ved operationen nogen garanti og vi kan stå om et halvt år med en operation i højre side også eller måske kommer han ikke til at gå igen.

så er der selvfølgelig en sidste mulighed som jeg ikke selv bryder mig om. det er at aflive zeus og beholde Maggie. Det kan jeg næsten ikke bære, hvis vi har chancen for at give zeus endnu nogle gode år.

Jeg hører gerne andres erfaringer for syntes at det er umuligt at træffe en beslutning. pengene sætter ingen begrænsning ved de 3 muligheder, dem finder vi, men syntes heller ikke jeg vil lade ham gå gennem en operation der giver ham store smerter/gener hvis den slår fejl. Så hører gerne om jeres erfaringer både gode og dårlige...

Zeus er en glad hund der elsker at springe hoppe og kaste pind og de ting må han jo ikke mere og er bange for at vi ikke kan undgå at han gør det, har så ondt af ham og er bare så ked af det..........

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zeus har HD med D og E hofte -erfaring
  • #2   29. jan 2009 det jeg håber på hvis vi vælger smertestillende er at han stille og roligt kan trappes ned i dosis, men det er jo ingen garanti

• #3   29. jan 2009 fik i taget billeder pga han have ondt eller ?

• #5   29. jan 2009 Carina: ved mennesker er det sådan at man ikke bør motionere hver dag, da musklerne skal bruge mere en 24 timer til at restituere sig - så man siger 3 gange om ugen er optimalt - så mon ikke det samme gælder med hunde?

Jeg har selv haft en boxer med E hofter og der var intet at mærke på hende. Hun har en søster som stadig lever og som er 10 år - hun har D hofter. Hun får Hokamix og når hun bare får det, så er det intet at mærke på hende.

Men det er jo meget forskelligt hvor plaget hunde er af HD - nogle racer er meget plaget ... men hos boxer er det sjældent at hunde mærker noget til det.

• #7   29. jan 2009 Jeg ville nok prøve waterwalk (løbebånd i vand, som Carina også snakker om) kombineret med smertestillende og evt massage.

Men jeg ved det ikke.. Den er svær.

Synes også det er svært, hvis I skal gå af med den anden hund..

Det er nogle hårde beslutninger I skal træffe..

• #9   29. jan 2009 Nå, jeg kan se, I allerede har taget en beslutning omkring Maggie..

• #10   29. jan 2009 Kan se du allerede har taget en beslutning - At sælge Maggie.
    Håber Zeus får det godt og lever et langt og dejlig hundeliv :o)

Kommentér på:
Zeus har HD med D og E hofte -erfaring

Annonce