{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

alder på ejer af hvalp {{forumTopicSubject}}

vi har en nabo, hvis datter lige er fyldt 5 år og fik en labrador hvalp i fødselsdagsgave, åbenbart - og gæt hvem, der skal lufte hvalpen ? den 5-årige - hvalpen er bange for pigen og vil ikke med og går med halen ind under bugen - hvad gør man når moderen er forholdsvis hysterisk hvad angå envher form for kritik af hendes lille (og ellers søde) pige ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alder på ejer af hvalp
  • #1   29. jan 2009 Tror alle forældre er følsomme når det gælder kritik af deres poder...

Men når det så er sagt så er det forkasteligt at give en 5 årig en hvalp og dermed ansvaret for luftning... Stakkels hvalp!!!

• #2   29. jan 2009 den hvalp kommer jo også til hurtig at være stærkere end pigen.

måske man skal snakke med moderen om det. altså at indfaldsvinklen er pigens sikkerhed.

• #4   29. jan 2009 moderen har lige været her og brokke sig højlydt over at jeg har tilladt mig at vinke hendes datter væk fra mine vinduer, da hvalpen provokoerer mine hunde (jeg har 3) - og truet mig med alverdens ulykker - synd for hvalpen og synd for pigen ..................

• #5   29. jan 2009 Nej nej enj hvad fan... tænker det kvindemenneske på. Men som Carina vend den om så det er pigens sikkerhed det drejer sig om. Stakkels lille hund.

• #6   29. jan 2009 GRRR! hvad tænker sådan nogle forældre på?? Jeg lader ikke en gang mine børn på 10 & 12 lufte hund, for jeg har tit mødte løse hunde (uden ejer) i vores lokal område og vil nødig risikere at mine børn skulle stå med en hund i snor som evt bliver overfaldet af en løs hund! De har ikke en jordisk chance for at vide hvad de skal gøre smiley

• #7   29. jan 2009 A hva for noget?

Jeg er målløs.. En 5 årig pige skal lufte hund? Er hun da helt fra den?

Jeg er mundlam. Det er da sindssygt..

Stakkels hund og stakkels pige:-(

Jeg tvivler på at der er noget at gøre for dig, sådan som moderen har reageret nu her

• #8   29. jan 2009 moderen har også vendt det om og nu er det mig, der åbenbart generer hendes barn - så jeg har sendt en mail til beboerforeningens formand - jeg er ikke er den eneste der mener at det er uforsvarligt at en 5-årig lufter en labradorhvalp - men det irrieterer mig og mine hunde at det skal foregår lige uden for vore vinduer - vi har så meget udenomsplads, så dette her er samtidig ren provokation - hvilket den lille pige ikke forstår, men det gør moderen til gengæld !!!

• #9   29. jan 2009 Vor here bevares , sikke en mor smiley

• #10   29. jan 2009 det er svært at ignorere når mine 3 hunde sidder i vinduet - men jeg har ikke tænkt mig at gøre noget for mod dumhed kan man intet gøre - ville ønske moderen havde lidt mere omtanke, men det er der jo nogle forældre der ikke har ..........

• #11   29. jan 2009 moderen lærer nok kun når det går galt i dette tilfælde..desværre smiley

• #12   29. jan 2009 Orv.. det kunne være jeg skulle gi Oliver en labbe..

Tror nu mere han vil ha en rotte hvalp..

Han er 5 år,så det klarer han da snildt..

Ironi kan forkomme..

Et barn i den alder har intet,at gøre med en hund alene !

• #13   29. jan 2009 Hun er da ikke rask i knoppen......jeg kan komme på et utal af situationer der kunne ende helt galt for hund og pige......spørg moren, hvad hun ville gøre, hvis pigen kom hjem uden hund fordi den var stjålet fra hende ?......det er jo det nyeste for tiden :o(

• #14   29. jan 2009 Nej nej nej nej.........

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #15   29. jan 2009 Hold da op en uansvalig mor, kan vi ikke finde ud af at kidnappe hvalpen før den også bliver ødelagt ??? Nej bare en spøg, men det er da lige før man gør det. Kan man ikke melde det nogle steder ???

• #16   29. jan 2009 jeg ønsker ikke at blande mig i moderens opdragelse af sit barn - men når det går ud over mit og mine hunde mener jeg at jeg kan påpege det, dog er jeg ikke interesseret i en udveksling af ord og trusler som moderen gjorde - nok fordi hun ved det er forkert at hendes 5-årige datter løber rundt med lab-hvalpen - og sker der noget med hunden, kan man være evig forvisset om, at moderen giver enten bilisten eller en anden hunde ejer skylden ............... der er nogle, der er gode til at vende tingene på hovedet - og det er den mor her så åbenbart - Lab hvalpen er meget utryg og går og hiver i snoren og har halen mellem benene - så hvad der sker eller er sket med hvalpen har jeg ikke set, blot at den ikkeser ud som en glad lille hvalp bør se ud - med logrende hale og kontakt med pigen ............... suk

• #17   29. jan 2009 Bodil - en god indgangsvinkel, der desværre bare ikke virker her af forskellige grunde - bl.a. at det vil blive set på som utidig indblanding hvis jeg nærmede mig pigen og hvalpen - iøvrigt gør mine hunde ikke, det kan de ikke da det er basenji - så det er heller ikke problemet

• #18   29. jan 2009 Jeg forstår slet ikke at moderen lader en 5-årig pige gå rundt alene?? Er det kun mig??

Tror de er uden for pædagogisk rækkevidde..

Vent til pigen kommer hjem UDEN hund, og med skrabede knæ fordi hun er blevet slæbt hen af jorden, og sig så "jeg sagde det jo"..

• #19   29. jan 2009 Anja, det kommer til at ske for den stakkels pige, så jeg holder mig langt væk hvis du forstår .................. ville bare prøve at "forebygge" frem for at helbrede, men moderen er udenfor pædagogisk rækkevidde - synd for den lille pige og hvalpen .........

• #20   29. jan 2009 Det er bare synd for hunden - for kommer hun hjem med sår på knæ og hænder hvad tror i så der venter hunden når den kommer hjem??? De fatter jo minus....

• #21   30. jan 2009 der burde være en lov der siger hvor gammel et barn må være at gå med hund - er der ikke noget med at et barn under 7 år ikke må cykle alene ? husker det ikke mere, da mine børn er voksne ....

Kommentér på:
alder på ejer af hvalp

Annonce