1.111 visninger
|
Oprettet:
Senest alder ved omplacering ..? {{forumTopicSubject}}
Hvornår er det bedre at aflive / give hunden fred i forhold til at omplacere ?
Hvad alder synes i det ca er ok til ?
Faldt over en annonce med en golden på 11 år der skal have et nyt hjem pga ejer er gået bort .. og må ærligt sige jeg synes det er vildt synd at man vil omplacere denne hund ...
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Jeg synes det er fint så længe hunden kender dem man omplacere til godt, men hvis det er vildt fremmede synes jeg ikke om ideen længere.
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 149 Svar: 2.516
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Havde det været en anden race (oftest små hunde), så ville jeg nok mene at den kunne omplaceres i 11-års alderen. De små hunde kan sagtens have 5-6 måske 7 gode år endnu i et nyt hjem.
aug 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 175 Svar: 1.763
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 337
Og den der med at ville redde en hund for enhver pris fordi det er synd at aflive.. det synes jeg er mere et MENNESKE behov fordi man selv har det svært med døden.. jeg kan ikke se det er et nederlag at aflive en hund hvis der ikke findes en ejer til den ret hurtigt.. da det KUN bliver mere negativt hvis hunden ender med at stå på internat i stress og uro og så bliver kastet fra hjem til hjem.. DET mener jeg sq er uværdigt for hundene!
Se bare hvad det gør ved mennesker at bo på forskellige institutioner.. det betyder jo altså adfærdsvanskeligheder og svær tilpasning til nye steder.. sådan oplever hunden også dette.. og får det værre og værre fra sted til sted.. så man skal ikke holde hunden i live for enhver pris og slet ikke hvis den ikke er i et privat hjem!
Men samtidig ved jeg også at der er mange ældre mennesker der gerne vil have en ældre hund så det er ikke umuligt at finde hjem til gamle hunde.. men det kommer KLART an på hundens tilstand!
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
Jeg synes liv er alt for vigtig til at det skal "spildes" bare fordi hunden er oppe i årene men ellers er sund og rask, jeg ser aflivning som værende den nemme vej mens omplacering er den mest humane i mine øjne.
er der tale om en ustabil eller syg hund, så er en aflivning nok bedst.
Skulle det vise sig at en ældre hund ikke kunne holde til en omplacering er muligheden for aflivning der jo stadig, men det kan jo ikke vides på forhånd.
Jeg har i øvrigt en delehund der er omplaceret og bestemt ikke er en unghund.
Senest alder ved omplacering ..?