{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Senest alder ved omplacering ..? {{forumTopicSubject}}

Hvornår er det bedre at aflive / give hunden fred i forhold til at omplacere ?

Hvad alder synes i det ca er ok til ?

Faldt over en annonce med en golden på 11 år der skal have et nyt hjem pga ejer er gået bort .. og må ærligt sige jeg synes det er vildt synd at man vil omplacere denne hund ...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Senest alder ved omplacering ..?
  • #1   28. sep 2010 Den skulle bare ha lov at ha fred istedet smiley

• #2   28. sep 2010 Jeg er enig med dig. Den burde have fred.

• #4   28. sep 2010 jeg overtog en hund på 8 år uden problemer men jeg kendte også hunden i forvejen og havde ofte passet ham.

Jeg synes det er fint så længe hunden kender dem man omplacere til godt, men hvis det er vildt fremmede synes jeg ikke om ideen længere.

• #5   28. sep 2010 ENIG med *hunden* kommer HELT AN på hunden smiley

• #7   28. sep 2010 En golden på 11 år er en gammel hund, vil jeg mene. Den ville jeg nok ikke omplacere, men sige at den har haft et godt liv og så laden den få fred.
    Havde det været en anden race (oftest små hunde), så ville jeg nok mene at den kunne omplaceres i 11-års alderen. De små hunde kan sagtens have 5-6 måske 7 gode år endnu i et nyt hjem.

• #9   28. sep 2010 Synes bare det er for "nemt" at sælge hunden på 11 år end at tage ansvaret og give den fred , hvem siger den får det godt det nye sted , og at den kan holde til en omplacering i den alder blir 12 år i år ,, synes ski det er mega synd .... først mister den sin ejer igennem mange mange år og så skal den sælges til et helt nyt sted med fremmede mennesker .. ej det er ski for synd og uværdigt for den synes jeg ...

• #10   28. sep 2010 tja.. det må jeg sige kommer an på hundens sundhedstilstand.. i den alder kan de både have nedsat hørelse og syn og også være demente.. har selv en hund på 13 år som jeg ALDRIG ville lade omplacere da det ville være synd for ham fordi det for ham er vigtigt med de rammer han kender (han er dement og hører ikke ret godt mere)

Og den der med at ville redde en hund for enhver pris fordi det er synd at aflive.. det synes jeg er mere et MENNESKE behov fordi man selv har det svært med døden.. jeg kan ikke se det er et nederlag at aflive en hund hvis der ikke findes en ejer til den ret hurtigt.. da det KUN bliver mere negativt hvis hunden ender med at stå på internat i stress og uro og så bliver kastet fra hjem til hjem.. DET mener jeg sq er uværdigt for hundene!

Se bare hvad det gør ved mennesker at bo på forskellige institutioner.. det betyder jo altså adfærdsvanskeligheder og svær tilpasning til nye steder.. sådan oplever hunden også dette.. og får det værre og værre fra sted til sted.. så man skal ikke holde hunden i live for enhver pris og slet ikke hvis den ikke er i et privat hjem!

Men samtidig ved jeg også at der er mange ældre mennesker der gerne vil have en ældre hund så det er ikke umuligt at finde hjem til gamle hunde.. men det kommer KLART an på hundens tilstand!

• #11   28. sep 2010 det kommer da bestemt an på hunden - man kan ikke generalisere

• #12   28. sep 2010 Jeg er af den generelle mening at en sund og rask (både fysisk og mentalt) hund fortjener at få muligheden for omplacering til enhver tid før der bør overvejes aflivning.

Jeg synes liv er alt for vigtig til at det skal "spildes" bare fordi hunden er oppe i årene men ellers er sund og rask, jeg ser aflivning som værende den nemme vej mens omplacering er den mest humane i mine øjne.

er der tale om en ustabil eller syg hund, så er en aflivning nok bedst.

Skulle det vise sig at en ældre hund ikke kunne holde til en omplacering er muligheden for aflivning der jo stadig, men det kan jo ikke vides på forhånd.

Jeg har i øvrigt en delehund der er omplaceret og bestemt ikke er en unghund.

Kommentér på:
Senest alder ved omplacering ..?

Annonce