886 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

border collie border collie

Hej alle
jeg kunne godt tænke mig til at få nogle informationer omkring border collien:

Temperament
aktivitetsniveau
og hvilke ting man kan træne med den

derudover vil jeg også gerne vide hvad det betyder at den har CEA DNA status: bærer...
hvad er det den er bærer af? og er det godt eller skidt.. og skal man helst købe hund fra nogen som er tjekket for det?

Håber nogen kan hjælpe

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  border collie
  • #2   27. jan 2009 marianne- tak for det.. undrer mig bare over hvorfor der er så mange som ikke er tjekket og jeg kiggede inde på border colliens hjemmeside

• #4   27. jan 2009 marianne- hov min fejl, mente at der var en del af forældredyrene som ikke er dna testet for det, men de er blevet tjekket for det smiley

• #5   27. jan 2009 du kan kigge på
    www.hundeleksikon.dk

• #6   27. jan 2009 Marianne N: Jeg tror at det Sigurros mener er, at ikke mange DNA tester deres Border collies. Men DNA test er vist heller ikke et krav (desværre) som øjenlysningen er-

myr'n

• #7   27. jan 2009 myr- præcis det jeg mente smiley fik bare lige skrevet det på en forkert måde

• #8   27. jan 2009 Måske er der lidt hjælp, at hente her :o)

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=291568

• #9   27. jan 2009 God ide at læse nogle bøger om den. Men her mine erfaringer

Temperament - kærlig, kan dog være lidt usikker, det er ikke nogen mentalt stærk hund. Samarbejdsvillig og meget lydhør. Den vil enormt gerne lære og samarbejde.

Aktivitetsnivaeu - meget højt. Borderen er en arbejdshund den kræver motion og mentalaktivering, hver dag. Den trives ikke hvis den ikke bliver aktiveret og den finder hurtigt selv på unoder, da den er meget klog.

Du kan træne næsten alt med en border, den vil gøre alt for dig. Selvfølgelig kan den hyrde, men det er en livsstil og ikke noget du skal gøre for hundens skyld. Man skal dog huske at det er en lidt blød hund så den vil nok have sine begrænsninger i forhold til forsvarsarbejde. Derudover har borderen succes inden for mange hunde sportsgrene, det er en duracell kanin, den bliver bare ved og ved :o)

Du skal være meget opmærksom på hvor du køber den og efter hvilke linier. Borderen skal ikke udstilles og der er efter min mening ingen grund til det. Jeg syntes de mest velafbalancerede bc er efter arbejdslinier.

• #10   27. jan 2009 der er meget stor forskel på hvor man køber en Border og hvad man får.
    Der er også mange forskellige forventninger til hvad man forventer til sin Border.

Men et er sikkert, man skal aktivere en Borders hjerne på den ene eller anden måde og det behøver ikke være at hyrde får. Man kan træne agility, spor, lydighed, rally , dogdancing og tricks.

men du får en kærlig, trofast og en hund der kommer meget tæt på dig.

jeg kan anbefale dig at besøge forskellige opdrættere og snakke med dem og se deres hunde.

• #11   27. jan 2009 tak for svar smiley

Har i nogle kenneler som laver gode arbejdshunde?

• #12   27. jan 2009 jeg kan sende dig en pb

• #13   27. jan 2009 mange tak smiley

• #14   27. jan 2009 At hunden er genetisk bærer af CEA betyder ingenting, for pt kan man kun DNA teste for CRD. Det er Colobom der er totalt uønsket, mens man godt accepterer CRD i let og mellem grad (partner skal dog være fri). Colobom kan pt kun konstateres ved øjenlysning.

• #15   28. jan 2009 Charlotte H:
    Hmm ja... altså vi har nu været til et par udstillinger med vores... stille og roligt... bare for at se, om hun var som hun skulle være...
    Skal lige siges at vores nød dagene, hvor hun fik hilst og kigget på en del hunde... så udstilling syntes jeg ikke der er noget galt med... Vi træner selv lydighed og agility ved siden af... så det er ikke fordi, hun kun bliver brugt til udstilling.. det er slet ikke der vi lægger alt vores energi.

Kommentér på:
border collie

Annonce