{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
455 visninger | Oprettet:

Hund {{forumTopicSubject}}

Hmm nogle gange syntes jeg at vi forveksler vores behov med hundenes behov. Herhjemme bliver vores hunde holdt som hunde.
De bliver aktiveret hver dag, Blue arbejder næsten hve.r dag. Når de er alene er de i hundegård, om natten er de i hundegård. Og det bliver alligevel til nogen timer. Når vi er hjemme og er i huset er de så inde ved os. De kommer som udgangspunkt ikke i møblerne og slet ikke i enden med værelser. Når vi er til konkurrrencer ligger de i bilen i flere timer (5-6 timer) hvor de bliver luftet og er på banen i ca. 20 min.
Når vi har hunden indenfor, i møblerne og i sengen syntes jeg at det er vigtigt at holde sig for øje at det er et behov vi skaber for dem, som der som udgangspunkt er vores behov. Jeg siger bestemt ikke at det ikke er okay, vi har jo alle hund på vores måde, det vigtigste er vel at vi selv og vores hunde trives.
Lige lidt tanker fra mig inden jeg vil gå i seng :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund
  • #1   26. jan 2009 En tanke tilbage herfra: om det at være inde i huset er vores eller hundens behov, afhænger vel osse af om man har en eller flere.

En alenehund vil jeg da så absolut mene her et behov for at være sammen med nogen, og ca 16 timer alene i hundegård er altså lang tid.

Har man flere hunde, jamen så er de jo ikke som sådan alene, og så er detbare et spørgsmål om hvordan vi hver især synes vi vil holde hund ja...

• #2   26. jan 2009 nu er det vel dybest set også for at dække vores behov, vi har hund.

de færreste har hudne som brugshunde.

mine skulle overhovedet ikke udenfor når jeg ikke var hjemme, så havde jeg ballade med naboerne det er da helt sikkert. men de ville sikkert elske det. altså hundene.

men ellers er de i sofaen og sengen og med os alle steder der overhovedet er muligt - mine behov ja bestemt.

men tror nu ikke de har noget imod at være med i (menneske)flokken

• #3   26. jan 2009 Jeg ville nok heller ikke sætte mine hunde så mange timer udenfor hvis jeg kun havde en. Og ja hundene har vi som udgangspunkt for vores skyld.

• #4   26. jan 2009 charlotte< et sted har du ret, men den måde anses nok for den "gammeldags" måde.

• #5   27. jan 2009 Hvorfor er det gammeldags, fordi jeg ikke deler seng med mine hunde?
    Tag ikke fejl jeg elsker mine hunde meget højt, det giver mig noget helt særligt sammen med dem, når vi er ude at arbejde. Jeg nyder at have dem i huset, ligge og snakke og nusse med dem. Så det er jo altså ikke fordi jeg ikke er sammen med mine hunde. Jeg sover bare ikke sammen med dem.

Ja vi gider ikke at have dem indenfor om natten, de har det lige så godt udenfor. Det er så bl.a. fordi min kæreste har allergi og min datter dermed er disponeret for det. Så ja det er vores behov, men det jeg mener er bare at have hundene i sofaen osv. er jo ikke et medfødt behov det er et vi skaber.

• #6   27. jan 2009 men et medfødt behov for dem, er jo dog at være sammen med flokken (familien) man behøver selvf ikke havde dem oppe i sofaen eller sengen, men det at være tæt på flokken, det er da netop en hunds behov.

jeg kan godt se at din families behov er noget andet - nemlig at de skal være ude om natten.

• #7   27. jan 2009 Jeg syntes i høj grad at mine hunde er en del af flokken, de ville jo under alle omstændigheder ikke være i soveværelset. De er velaktiveret og er blevet hygget om når de kommer ud i hundegården. Jeg ville ikke have en hund gående derude alene. Når Andy engang ikke kan mere og Blue så skal være selv til der kommer en lille ny, jamen så skal han være i huset :o)

• #8   27. jan 2009 Hundens behov er at være sammen med sin flok. At dine hunde bare er så heldige at deres flok inkluderer andre hunde er dejligt for dem.
    Synes at det er en fin måde du holder hund på hvis dine hunde og du trives med det. Det er for mig det vigtigste.

Vi har alle hunde for vores egen skyld og derfor er vores hundehold forskellige da hundene passes ind i det liv vi hver især lever.

Min hund må være i sengen og at sige at det ikke er naturligt og at hunden mener at den kommer højere i hiarki (som man ofte hører af dem der ikke vil have hundene i sengen) ved at ligge sammen med menneskerne i sengen er noget sludder i mine øjne. I en flok sover hundene også sammen og op af hinanden.

Min hund må så ikke være i hele huset da hun ikke kan lade katten være og da jeg ikke gider at have hende i sofaen etc. Igen så er min måde at holde hund på tilpasset min livsstil og så længe alle vores hunde trives med den måde vi holder dem på så er der ikke noget forgjort i at vi alle holder hund forskelligt :o)

• #9   27. jan 2009 mine ville stå og gø helt åndsvagt, hvis de var alene ude, når vi ikke var hjemme eller om natten

• #10   27. jan 2009 Charlotte H <det var ikke negativt ment,

Kommentér på:
Hund

Annonce