{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund efterlyses
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #1   28. jun Det er der vist desværre ikke smiley

  • #2   28. jun Åh øv. Troede dch gjorde, men det er kun på genstande

  • #3   28. jun Du kunne evt prøve at spørge om der er en sweisshundefører i området som gider beskæftige sig med det.

    Og kontakt nogen med droner, som kan lede efter den.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #4   28. jun Der er fundet en hund, der ligner nærmest på en prik - men flere hundrede kilometer væk. Har du set det opslag?

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
  • #6   28. jun Den Staff efterlyser har ikke halsbånd på, men ligner godt nok meget.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #7   28. jun Ja det er helt utroligt, så ens de to hunde er. Men nej, det kan jo ikke være hende, når den fundne hund har halsbånd på - medmindre nogen har GIVET hende halsbånd på, hvorefter hun er stukket af igen. Hmmm. Nej. Det ville disse nogen nok nævne. Det var vist bare et håb fra min side smiley

  • #8   28. jun Isabelle, ejer har set det billede og siger det ikke er silke smiley

    Anni tusind tak, dem havde jeg glemt


  • #10   28. jun Man kan kontakte 114, så de er opmærksom på det, hvis nogen oplyser de har set en lign hund.

    (Jeg har selv fundet en ejer derigennem, hvor de sagde at den netop var meldt savnet og de sørgede for vi fik kontakt)


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 14 Emner: 34 Svar: 812
    #11   28. jun Der er startet en ny forening, der hjælper med drone:

    https://www.facebook.com/vifinderhund

    Når man laver opslag som disse, er det en god ide med link i stedet for screen shot, så kan vi andre herinde også dele videre smiley


  • #12   28. jun Tak CM
    Jeg har sendt dem link.

    Her er link til efterlysning.

    https://www.facebook.com/share/p/3uUqa5XcMC1uRSVA/


    Heldigvis er der mange ude og lede og jeg har også været afsted og køre igen senere


  • #13   28. jun Schweisshunde må ikke lede efter kæledyr, fortalte en hundefører mig for nyligt. Og det vil jo i udgangspunkt også kræve at dyret der eftersættes, er skadet. Så der er næppe grund til at spilde tid på den retning smiley

    Jeg håber vovse snart er hjemme smiley


  • #14   28. jun Det er så noget vås.
    Der er ingen der kan forbyde mig at min sweishund går ud og leder efter en bortkommet hund.
    Og så vidt jeg er bekendt med, så kan man hellere ikke forbyde en registreret sweishundefører det.
    Jeg kender da en, som har gjort det flere gange.

    Men Anne, du har selvfølgelig et link hvor der står at det er forbudt.

    Og for at en sweisshund skal søge fært er det altså ikke nødvendig at dyret der eftersættes er skadet. Et rådyr der er ramt, men kun har fået knubs og ellers ikke er skadet eftersætter en sweisshund også.
    Endvidere er en af sweissprøverne - tror det hedder færsk fært.
    Det er, hvor hunden skal følge færten af rådyr, som ikke er kommet til skade men bare har løbet rundt, efter et vis antal timer i en vis tid.
    Sådan en swissprøve fandtes vel ikke med din påstand at dyret SKAL være skadet.

    Det du altid påstår med sweiss svarer faktisk til, hvis jeg siger at IGP og andre sporhund ikke kan gå spor uden at der er genstande på sporet.


  • #15   28. jun Min veninde har forresten næsten lige bestået den der færsk spor prøve i Sverige.

  • #16   28. jun Jeg tror familien har gang i alverdens ting og hun skulle være set, ikke så langt fra hjemmet for 2 timer siden.
    Der er mange ude og lede, så jeg håber godt nok at hun snart er hjemme smiley


  • #17   28. jun Det ser ud til, at hunden blev afleveret på et internat allerede i går aftes, og politiet har klokket i det, da hun allerede blev efterlyst i går.
    Men politiet har selv set efterlysninger på Facebook, og kontaktet ejer. Hun er nu på vej til det internat og jeg håber på en meget glædelig opdatering inden længe


  • #18   28. jun På vej hjem :')

    profilbillede
  • #19   28. jun Anni, stop nu dig selv og spring mine indlæg over. Hvis du ellers kunne LÆSE hvad jeg skriver, så er det en SCHWEISSHUNDEFØRER der har FORTALT mig det ifm eftersøgningen af en (påkørt) hund. Så nej, jeg kan i sagens natur ikke linke.

    Edit: Jeg kunne finde ud af at google. Men jeg er sikker på Anni, at du nok ved bedre. https://schweiss.dk/nyheder/bortl%C3%B8bne-eller-p%C3%A5k%C3%B8rte-husdyr

    Og lidt mere edit: Det lyder til at vær3e et ret lille nåleøje man skal igennem, for at kunne blive godkendt schweisshundefører, og mon dog man vil sætte det over styr for at eftersøge en hund, der i øvrigt ikke har efterladt schweiss….. smiley https://www.hunden.dk/nyheder/at-vaere-schweisshund-og-schweisshundeforer/45831


  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 44 Svar: 236
    #20   28. jun Dejligt hun kommer hjem igen smiley
    Så er hun nok godt træt i nat og sover godt i nat smiley


  • #21   28. jun Anne, måske du skulle stoppe dig selv og holde op med at gøre dig klog på noget som du faktisk ikke ved noget om.

    Det er IKKE forbudt for en sweisshund at søge efter husdyr, og et dyr der skal findes behøver IKKE at være skadet.
    Hvis det var så vel, så havde man jo ikke ferskspor prøver indenfor sweiss.

    De link du har lagt, viser jo ikke at dine påstande om at sweisshunde ikke må eftersøge husdyr og st det der eftersøger skal være skadet.

    Så hvad med at du for engangs skyld indrømmer at der så sandelig også findes hundearbejde du ikke har forstand på, selv om du åbenbart tror at du ved mere end dem der beskæftiger sig med sweiss

    Eller hvad med at du følger dit eget råd og springer mine indlæg over


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #22   28. jun Sikken vidunderlig update - at hunden er fundet smiley smiley smiley smiley smiley

  • #23   28. jun Anni, de må eftersøge på offentlig grund, men ikke gå over privat grund, og de er ikke dækket af forsikring. Hvor mange tilskadekomne dyr er mon så venlige, at de holder sig på offentlige arealer og ikke udsætter nogen for fare? Så nej, de får ingen bøder, men hvis man er så dum at bruge sin godkendte hund til en så usikker opgave, så fortjener man ikke godkendelsen smiley

  • #24   28. jun Anne, du påstår at de IKKE må.
    Det er jo ikke rigtig.
    Man må ikke rende på andres grunde, men hvis nu man har lov, så er det jo ikke nogen der forbyder det.
    Så din påstand er jo ikke rigtig.

    Og hvilken undskyldning har du så for din påstand om at en sweisshund kun kan gå efter skadet vildt ?
    Og når nu de kun kan det, hvorfor har man så inden for sweiss den der ferskprøve, hvor de går efter synde og raske dyr ?


  • #25   28. jun Anni, sorry, jeg antog at schweiss stadig betyder schweiss. Men dejligt at du kan komme og kloge dig på sådan en god måde.

    Men vil du ikke lige skaffe kontaktoplysninger på ALLE de mange, mange hundeførere, som eftersøger kæledyr? For det bliver godt nok tit efterspurgt, og når nu du kender så mange, så er det fjollet ikke at dele ud af din uendelige viden smiley


  • #26   28. jun Det er nu ikke mig der klogere sig, men dig som kommer med påstande som ikke er rigtig, og som ikke vil kendes ved at du ikke har ret.

    Jeg mangler stadig din forklaring på, hvorfor en sweisshund kun kan søge efter skadede dyr ?


  • #28   29. jun Jeg ved ikke hvad klok hun løb hjemmefra, men som jeg lige har forstået, er hun blevet fanget kort tid efter og kørt til et internat ved 20 tiden.

    De efterlyser hende ved politiet kl 23, og først i går aftes får de oplysninger og får hende hentet.

    Puha det har været nogle hårde timer.
    Men nu er Silke hjemme i tryg favn smiley


  • #29   29. jun Jeg vil også gerne sige tak til jer.
    Jeg ved altid hvor jeg kan søge hjælp på den ene eller anden måde smiley


  • #30   29. jun Anni, jeg prøver lige én gang til. Det var noget jeg fik FORTALT. Af en godkendt schweisshundefører. Som i øvrigt er dyrlæge, og som er tilknyttet skytte i Frijsenborg. Jeg har allerede skrevet, at jeg antog at schweiss betyder schweiss (knoglestumper og blod), så hvis du prøver at trække vejret, betyder det med andre ord, at jeg tilsyneladende tager fejl ift. at dyr skal være skadede. Og så understreger jeg at det er dejligt at du er så god til at lære fra dig. Alle elsker din facon smiley

    Det er kun for dig, det handler om at have “ret”, og gå du bare ud i solskinsdagen med en tro på, at du altid har ret smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #31   29. jun Jeg har ikke en døjt forstand på schweisshunde, men min umiddelbare tanke er, at der nok ikke er SÅ meget anskudt vildt at opspore året rundt, så det må være en glæde for hundeførerne at kunne bruge deres hunde også til at kunne hjælpe bortløbne artsfæller med at komme hjem smiley

  • #32   29. jun Isabelle, forhåbentlig har du ret med at der nok ikke er så mange anskudte dyr i årets løb.
    Men jeg tror faktisk at der er mange flere end vi tror.
    Men der er også en del påkørte dyr, speciel når vi skifter til sommer/vintertid.
    Og så nytter det jo ikke noget, hvis det påkørte dyr ikke har udvendige blødende sår, men "kun" har indre skader, for eks. et brækket ribben, eller en flænge i milten, og når sweisshunden kommer, så siger en nej tak, det kan jeg ikke, hvis dyret ikke bløder.


  • #33   29. jun Der er dyr som er trafik ofre året rund;) dem skal der også ledes efter;) normalt kræver det at lede efter et dyr, at der er noget at gå efter, oftest blod;)
    Jeg tænker egentlig ikke, at ret mange hunde vil kunne lede efter andre hunde, det er jo normalt slet ikke det de er oplært i:) mig bekendt er det mest råvildtfærd man bruger i træning, man det er da muligt at enkelte hundeførere forsøger sig i eftersøgning af hunde;)
    Der ville helt sikkert være brug for den slags hunde hvis nogen får lyst til at træne det;)


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #34   29. jun Åh ja. Påkørte dyr er der mange mange af smiley
    Jeg glemmer aldrig, da jeg ramte et rådyr smiley Det døde ikke, blødte heller ikke, men var temmelig skadet og kunne ikke rejse sig. Heldigvis kom en jæger forbi med en kniv.
    HVIS dyret havde kunnet rejse sig og humpe væk, ville jeg selvfølgelig have været lykkelig for en hund, der kunne opspore det. Men hvordan skulle hunden få færten?

    Jeg havde betalt MANGE penge for en hund, der havde kunnet opspore min Fie, da hun løb væk.


  • #35   29. jun Men hvordan skulle hunden få færten

    Ved at afmærke stedet, hvor dyret løb ind, og så sætte hunden på der.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #36   29. jun Altså på vejen, hvor jeg ramte det? Eller på min bil måske?

  • #37   29. jun Isabelle, der i vejsiden hvor den forsvandt.

  • #38   29. jun Isabelle det behøver ikke at være blod hunden går efter. Det kan også være en lille bitte tot pels. Så du skal bare sørge for at afmærke stedet hvor det skete.

  • #39   1. jul Hvor er det dejligt at den bortløbne hund er fundet og kommet hjem igen smiley
    En i min omgangskreds er schweisshundefører. Han får engang imellem henvendelser om at søge efter bortløbne hunde og han siger altid nej. Det er ikke forbudt for dem at søge efter en bortløben hund. Men det er som hovedregel ikke noget de gør. Det vil ikke give nogen mening for deres hunde (de vil sansynligvis ligne et stort spørgsmålstegn, hvis man forsøger at sætte dem på sporet af en artsfælle). Ja, schweiss'et er blod og vævstumper og ja, hundene kan godt finde et rådyr, der er fx påkørt og kun har indre skader. Det kan de fordi de har lært at følge færten af rådyr. Færten fra en hund siger dem ikke rigtigt noget i forhold til at følge et spor. jeg har selv trænet schweiss med en af mine gamle irere. Han var vældig tændt på færten af rådyr både selve dyret men også blodet, hårstrå osv. Andet sporfært sagde ham nul og niks.
    Annes link til schweissregistreret under miljøministeriet fortæller så ganske udmærket om de juridiske problemer, der er med at bruge en scweisshund til eftersøgning af bortkomne kæledyr.


  • #40   1. jul Jeg ved at de havde kontakt med rigtig mange.

    Men uanset alle tiltag, var det svært at finde en hund der allerede var fanget smiley


Kommentér på:
Hund efterlyses

Annonce