{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Så fik vi endelig snakket med naboen {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vi har en indhegnet have, så Futte kan være udenfor alene. Der er en hæk mellem vores have og "bagboens/naboens" have. Futte gør altid rigtig meget af de naboer og deres hund.. hun går fuldstændig i selvsving, når hun hører dem. Jeg ved faktisk ikke hvorfor. De andre naboer gør hun ikke af.

Vi har længe snakket om, at vi nok burde gå derover og snakke med dem om det. Det gjorde vi så i dag, og vi havde Futte med, så de lige kunne hilse på hinanden. Til vores store overraskelse generer det dem ikke, at hun gør efter dem, men vi aftalte, at de bare skal sige "hej Futte", når hun gør. Hun er ikke aggressiv, men nok mere lidt "bange" for dem. Så hvis de siger hej til hende, så håber vi, at hun stopper.

Det var dælme dejligt, at vi endelig fik det gjort. Måske er vi så heldige, at vi ikke længere hele tiden skal løbe ud og få Futte til at stoppe med at gø. Det kunne være dejligt, hvis Futte kunne være i haven uden at vi skal stå klar ved terassedøren hele tiden.

Vi krydser fingre for at det virker:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så fik vi endelig snakket med naboen
  • #1   25. jan 2009 ja få hende til at lade være med at gø i haven.

vores ved godt at hvis de gøer, så skal de gå ind.
    så helt automatisk så kommer de selv, når de er kommet til at gø af et eller andet. og stopper selvfølgelig med at gø.

jeg vil ikke have mine hunde skal stå og gø i haven. til den ene side har vi legende børn til den anden 2 hunde. Det kunne blive en evig gøen, hvis de fik lov til det.

men det er altid dejligt at få snakket med naboerne om det, så behøver i ikke gå rundt og tænke på hvad de siger.

• #2   25. jan 2009 Synes det er fint i har snakket med dem, det er altid en god start:-)

I kan sagtens lære hende at hun ikke må gø:-) Vores nabo har en gravhund, den 'larmer' ad h. til, og da vi fik fimze besluttede vi at han ikke skulle have lov til at falde i med jungletrummerne, faktisk hele kvarteret har hunde, og når én starter, følger de andre efter.

Hver gang han gøede, sagde vi nej, og afledte vi ham med leg og godbider, han gør faktisk kun hvis der er nogen ved døren, eller der kommer nogen op ad indkørslen om natten (bor på en privat sidevej)

• #3   25. jan 2009 Vi træner skam stadig at hun skal tie stille, men snakken med naboen var bare nødvendig. De andre naboer snakker jeg med, og de synes ikke Futte larmer. Hun var bare "sur" på bagboen.

• #4   25. jan 2009 kender det godt lidt. Vi har også en bagbo, der kan få Fimze's p.. i kog. idioten står og siger lyde gennem hækken, og det har han gjort ved alle de hunde vi har haft, og vores lejer havde hundegård i haven, der lå på mystisks vis, sten og andre sjove ting som var kastet ind til hundene. og det endte med at hun blev politianmeldt fordi hundene larmede. Han tabte retsagen, og har ikke siden kigget til vores side, eller talt til os. Stakkels mand, ikke rart når man er nødt til at leve sit liv gennem andre.

• #5   25. jan 2009 Jannie : Hvor var det godt at I fik snakket med naboen. Så kan man også i højrer grad få trænet hunde, uden at det bliver på den nervøse måde.

• #6   25. jan 2009 Jeg synes det er rigtigt fint af jer, at I har taget snakken med jeres naboer smiley

Hunde gør og det "gør" de jo:-) - men jeg bliver selv en smule sur i muletøjet, hvis jeg kommer forbi et sted hvor der udover en hund der bliver ved med at gø af mig også står ejere, der fuldkommen ignorerer deres hund gøen.

Bare et lille "Stop med det der - du skal ikke gø af nogen" til hunden, giver mig en følelse af at jeg/man bliver respekteret.

• #7   25. jan 2009 Har én i området, som gør det præcis modsatte af Connie. Resultatet er en hund, som har fundet ud af at dens opgave er at gø af forbipasserende hunde. Jeg er heldigvis ikke nabo til dem.

• #8   25. jan 2009 Karin J:
    Ej en idiot.. et sølle liv han har.

Lea A:
    Nemlig:) Nu ved naboen godt, at vi er meget opmærksomme på problemet. Glæder mig til at se, hvordan Futte reagerer første gang naboen siger hej til hende:)

Robert 2:
    Ja hunde gør.. sådan er det. Naboen vidste endda at Futte er en terrier. Han sagde, at terriere jo gør, og at vi nok ikke skal forvente, at hun stopper helt. Ja nogle mennesker lader bare deres hunde gø og gø og gø. Det er virkelig sært, at de intet siger til dem.

• #9   25. jan 2009 Dejligt med forstående naboer

• #10   25. jan 2009 Jannie - Super godt, kender det godt selv, og vi gik også rundt til vores naboer og sagde til dem at de skulle sige til hvis der var noget, og sjovt nok generede Balder dem ikke så meget, fordi vi netop prøvede/prøver at gøre noget ved det.

Håber da at det kommer til at virke smiley

Kommentér på:
Så fik vi endelig snakket med naboen

Annonce