{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.331 visninger | Oprettet:

billig foder vs dyr foder {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg gang på gang læst at folk anbefaler dyrlægens olivers foder mm og siger det billige foder ikke er papiret det er pakke ind i værdigt..

så kommer jeg til at tænke på hvis det billige foder ikke er godt for dyrene hvorfor er det så på marked ting der er i div super markede må være godkendt på en eller ande måde så er det ikke godt for dyrene hvorfor så på marked, og hvorfor er det lige dyrlægens foder eller andet mega dyrt foder der er det bedste for vi ved jo alle fra andre ting det ikke altid er det dyreste der er det bedste..

glæder mig til at høre de forskellige meninger smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  billig foder vs dyr foder
  • #1   24. jan 2009 der skulle selvfølgeligt stå dyrt foder i overskriften smiley

    stavefejl er gratis i dagens anledning


  • #2   24. jan 2009 Du kan jo også købe pommes frites, fed svinekød og sovs i supermarkedet. Det er bestemt ikke sundt. Lidt det samme med hundefoderet. De kan jo godt sælge det, selvom kvaliteten ikke er i top.

    Og selvom kvaliteten kan variere ift. prisen, så vil der ofte være en sammenhæng mellem kvalitet og pris. Gode råvarer (eks. kød) er dyre og dårlige råvarer (eks. korn og majs) er billige


  • #3   24. jan 2009 der er også lavet en undersøgelse og der var det ikke det dyre foder der var bedst smiley kan ikke lige huske mærket på det som kom på 1. pladsen.

  • #4   24. jan 2009 jamen der findes jo også dårlig foder ( slik , kager og den slags ) til mennesker- det er der jo ingen regler om.

    Det billige foder kan såmen sagtens ( ikke at det gør det ) bestå af en gammel læderjakke ( protein ), avispapir ( kulhydrater ), og gammel bilolie ( fedt ) og så lige nogle smagsstoffer


  • #5   24. jan 2009 Kristina : Nej undersøgelsen gik i sin enkelthed ud på, at foder der var billigt / dyrt, alle indholdt den mængde protein, kulhydrater og fedt.

  • #6   24. jan 2009 Pia K : det med at fodret kan farve pelsen, var jeg slet ikke bevidst om. Det er intressant. På den anden side, så har jeg godt hørt noget om at alger tilsat i fodret, kan give en mørker pels.

  • #7   24. jan 2009 Nu er det jo ikke sådan at billigt foder decideret skader hunde, hvis ellers hunden i forvejen er normal sund og rask.
    Det billige foder har i reglen osse tilsat de nærringstoffer en hund nu skal have.

    Men det billige foder er faktisk sjældent særligt billigt i længden, idet hunden oftest skal have vælsentligt mere af det for at få dækket sine behov, og der kommer oftest osse væsentligt mere ud i den anden ende.

    Mange af de lidt dyrere mærker, laver osse forskellige fodertyper til forskellige behov. Dvs noget til hunde med svage/dårlige led, til aktive hunde, til overvægtige hunde (ok den variant har mange af de billige osse) osv.
    Nogen laver endda racespecifikt foder.

    Dva at ved de dyrere mærker, kan man oftest bedre sikre at hunden får ligenøjagtigt det den har brug for.


  • #8   24. jan 2009 Lea -jeg ved at nogen med hvide hunde, osse fortæller at f.eks. rød tobisolie kan give et rødligt skær i pelsen.

    Så jo jo, man kan godt "farve" hunden med maden, omend det vel næppe er ret meget farven skifter:o)



  • #9   24. jan 2009 Lucky & Disney : Det foder jeg får, er gratis.................

    Ah vrøvl- dyrehospitalet har en aftale med et af foderfirmaerne der bruger dyrehospitalet som forhandler- alle de ansatte får foder til de dyr de har derhjemme. Smart og smadder billigt for os.
    Og det du køber, ligger i den dyre ende


  • #10   24. jan 2009 Jeg har haft en konsulent ude,angående foder, for det første er der prisgaranti ,så det kan leveres tilbage, man kan altid være sikker på at foderet er lavet af det samme hver gang, det foder du kalder billig foder,kan der f.eks. godt stå at der er kylling i, , men du kan ikke være sikker på at dr t er de samme ingredienser i fra gang til gang, de bruger tit forskellige rester af kylling. derfor er der prisforskel.

  • #11   24. jan 2009 Lucky & Disney -om det koster 300 eller 500 er egentlig ikke afgørende. Det afgørende er indholdet og det kan man jo læse op på.
    Og allervigtigst er jo at hunden trives på det, uanset mærket.

    Supermarkedsfoderet ville jeg aldrig vælge. Men af kvalitetsmærkerne, mener jeg egentlig ikke der er kæmpe forskelle på kvaliteten af det man får -så jeg fodrer bare med det min hund fungerer på, og som jeg mener har et fornuftigt indhold.


  • #12   24. jan 2009 Kristina B: den test er bare ikke særlig brugbar, hvis du ikke har en gennemsnits hund.. Dvs en 20 kgs hund, der aldrig skal gå på trapper, som ikke fejler noget som helst osv..

    Og ellers vil jeg bare give Michelle ret:-)


  • M K
    M K Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #13   24. jan 2009 Pris og kvalitet hænger sammen? Prøv lige at undersøge lidt nærmere hvad for produkter der EGENTLIG er i Hill's og Eukanuba produkterne f.eks - nogle af de dyre på markedet. Det er ikke andet end svært fordøjelige fyldstoffer og kød af en så ringe kvalitet at det ikke er værd at fodre hverken mennesker eller dyr med.
    Det er bare superdygtigt udført markedsføring der har formået at stemple deres produkter som god kvalitet, for intet af det produktet indeholder berettiger til dette gode rygte.
    Og hvorfor dyrlægerne mon sælger og anbefaler det? Tja måske fordi de har nogle frynsegoder ud af det.

    Jeg ville nok hellere købe et DANSK kvalitetsprodukt smiley
    Elller fodre via BARF-principper...


  • #14   24. jan 2009 MK -så dansk produceret = kvalitet?

    Nu fodrer jeg hverken med eukanuba eller hills, og har ærligt talt ikke undersøgt indholdet af de to mærker.

    Det foder jeg fodrer med er lavet på kød (ikke bare benmel e.l.) og jo self er der fyldstoffer i. Bl.a. er der hvede i, hvilket jeg egentlig som udgangspunkt ikke er ovenud begejstret for. Men da min hund fungerer så godt på det som han gør, vælger jeg at sige skidt med det, og så får han det alligevel.
    Der er nemlig meget andet som er godt ved det foder, og at hunden trives er nu engang vigtigere for mig en mærket på foderet.

    Ang BARF vil jeg da bare oplyse at der ved BARF oftest osse bruges biprodukter. Her er det bare "forklædt" som råt mad. Men hønsetæer er vel hønsetæer uanset om det er tørret i hundefoder, eller om det købes ved en BARF-forhandler.
    Det samme gælder jo haler, ører og diverse andre ting vi fylder i vores hunde som snacks.

    Reiki fodres primært på tørfoder (ikke dansk produceret, og det rører mig altså ikke), og tildels på råt


  • #15   24. jan 2009 Nu er det heller ikke alle hunde, der kan tåle råt.. Der er ikke ET foder, som ALLE hunde trives på. Sådan er facts..

  • #16   24. jan 2009 ja men jeg fodre også selv med kvalitets foder, men har bare læst at der ikke rigtig var så stor forskel og kender da også nogle som fodre med billigt foder som har hunde som trives og har flot pels osv... og der er jo også stor forskel på hvad den enkelte hund trives med.. mener bare at selv om man køber det dyreste foder er det ikke ensbetydende med at hunden trives på det...

  • #17   4. jul 2012 Jeg bruge eukanuba en kort overgang til mine, og aldrig har jeg haft så mange problemer med fyldte analkirtker og pjevset pels. Tilgrngæld elskede min hund det, men det fik mig til at bytte til andet foder - men pris og kvalitet jaja jeg går mere ind for hund og foder skal hænge sammen og hver hund trives nok på hver sit foder, dyrt eller billigt

  • #18   4. jul 2012 Er det ikke sådan at ALT foder der må sælges i danske forretninger, skal leve op til EUs retningslinier? Det må man jo så gå ud fra at foderet i super markederne også gør? Så vidt jeg ved er Pedigree verdens mest solgte foder, betyder det så at mange millioner af hunde fejl fodres?

  • #19   4. jul 2012 Vi mennesker kan også leve af Mc Donalds-mad - Men kan vi overleve på det???

  • #20   4. jul 2012 Min dyrlæge fortalte mig - Så fremt hundens pels er flot og blank, og den MAKS laver afføring 4 gange på en dag, og ellers virker med samme energi osv. Så er det fordi det foder den får er optimalt for hunden, overstiger den sit afføring er det fordi den ikke optager det.

  • #21   4. jul 2012 Ja min gør det cirka en - to gange lidt afhængig af hvor aktive vi også er, så jeg sagde også wow 4 gange? Men han sagde det var der grænsen den gik til at fodret var helt udueligt. Jeg bemærkede da jeg brugte eukanuba kunne min hund ikke selv tømme analkirtler, det var hele tiden galt - skiftede til royal canin og hun har ikke haft problemer siden.

  • #22   6. jul 2012 man hører jo tit at trives din hund med et billigt foder er det jo ok,
    men det er ikke ok i mine øjne hvis en hund fælder hele året rundt, hvad mine heldigvis ikke gør eller pelsen er glansløs, det kan da godt være hunden kan li foderet, men jeg kunne ikke drømme om at købe et foder til mine hunde, hvis jeg ikke syntes de optimalt trives på det,Jeg fodrer med Oliver's og syntes det er et super produkt.


  • #23   7. jul 2012 Ja - Det med om hundene trives eller ej, er jo op til den enkelte hundeejer. Hvis ikke man kan se, at der er noget i vejen, så er det jo nok bare sådan???

    Personligt vil jeg ikke gå på kompromis med kvaliteten af hundefoder, så vil jeg hellere undvære ting til mig selv. smiley



Kommentér på:
billig foder vs dyr foder

Annonce