{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Patella-- i hvor tidlig en alder?
  • #1   21. jan 2009 de fleste hunde viser tegn på Patella i en tidlig alder. ofte imens de er unghunde. alt efter hvor slemt det er, naturligvis. lige hvor tidligt det ved jeg ikke

• #2   21. jan 2009 Kender en der blev opereret før den var 1 år , så det kan tidligt vise sig .

• #3   21. jan 2009 min chihuahua på 6 måneder var ude og løbe i dag som hun plejer, og lige pludselig trækker hun på benet og begyndet at pive. hun sætter det ikke ned igen og jeg tager hende så op, men da jeg sætter hende ned halter hun igen. Det første der slog mig var Patella, men trækker de benet op under sig i 5 minutter ca? da vi kom hjem lå hun og slikkede hendes ben og lige pludselig gik hun fint rundt, ind til hun trak en smule på det igen. Begge hendes forældre er testet patellafrie.. men ved det kan ligge generationer tilbage.. Håber godt nok bare hun har trådt forkert eller noget, men burde hun så ikke stadig humpe en smule på det?

• #4   21. jan 2009 sådan kan det sagtens starte med at vise sig..det er jo knæet der hopper ud af led i kortere eller længere perioder.. min blev opereret i april sidste år, men har haltet på det siden han var 5 måneder ca

• #5   21. jan 2009 Har hun gået på saltet veje? Sådan opfører Bølle sig, hvis der ligger salt på vejene...

• #7   21. jan 2009 Maiken: hmm nej vi gik ned ad grusvejen mod vandet som vi plejer, og dernede bliver ikke saltet. men synes bare det var meget voldsomt at hun pev (nærmest skreg) så meget som hun gjorden. og selvom jeg nærmest strakte benet ud og ind igen så ville hun stadig ikke støtte på det

• #8   21. jan 2009 Sara: men hvor lang tid plejer der at går før det næste "anfald" kommer?
    skal jeg vente og se om der kommer mere i løbet af en måned eller hvad?

• #9   21. jan 2009 :S Okay... Få hellere det tjekket ved dyrlægen. Han skubber bare lidt på knæleddet og kan dermed konstateret om det lux'er...

• #11   21. jan 2009 Okay.. Ja for der jo heller ingen grund til at farer til dyrlæge med det samme, hvis hun i pincippet bare har trådt forkert eller noget andet..

• #12   21. jan 2009 hvis jeg var dig, ville jeg få det undersøgt. hvis hun skal over på andet foder eller noget tilskud, så er det jo med at få gang i det så hurtigt som muligt

• #13   21. jan 2009 De kan sagtens vise det allerede som 6 mdrs...

Håber for jeres skyld at det ikke er en løs patella...

• #14   21. jan 2009 det håber jeg godt nok heller ikk. Vi går til udstilling med hende, og man kan aldrig afvise om hun skal have hvalpe om nogle år.. Så det ville godt nok være træls hvis det er patella

• #16   21. jan 2009 hvis det er patella er det med at få det udersøgt nu. for påvises der patella inden hvalpen er 6 måneder, så siger man det er medfødt og dermed skal opdrætter dække ihvert tilfælde nogle af udgifterne ved operation.

• #17   21. jan 2009 Tine. ja det ved jeg, men moderen var 3 og faderen 3½ (i øvrigt i DKK) men kom til at tænke på om det kan have været en tidsel hun har trådt på? hun slikkede jo helt vildt på hendes pote d hun kom hjem? og hun pev jo os rigtig meget.. gør de det hvis det er patella?

• #18   21. jan 2009 Jeg håber også på hun bar har trådt forkert eller trådt på noget. Hun plejer at løbe lidt for stærkt og falder tit over hendes egne ben, så det er meget snasynligt hun har trådt forkert eller trådt på noget. og så er hun i ævrigt meget ømskindet. Der skal ingenting til før hun "får" ondt..

• #19   21. jan 2009 Jeg tror da bare det er fordi den har trådt forkert, håber jeg i hvart fald. Jeg var ved dyrlægen med min på 5 mdr her for en uge siden og der mærkede han efter og han sagde at det tit kunne mærkes ved denne alder hvis det var,, Men det kan selvfølgelig altid komme senere hen.
    Men ta da hellere til dyrlægen med hende og få hende tjekket for en sikkerheds skyld smiley Håber det bedste

Kommentér på:
Patella-- i hvor tidlig en alder?

Annonce