{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.077 visninger | Oprettet:

Schæfer vs. hvid hyrdehund {{forumTopicSubject}}

Jeg er bare lidt nysgerig, hvor stor er forskellen på disse to racer, hvis der er tvivl mener jeg den fci godkendte hvide hyrdehund er ikke helt sikker på hvad dens rette navn er.

Regner med der er forskel da det jo er blevet to selvstændige racer. Men hvor stor er forskellen og hvad er forskellen, hvis man står og skal vælge imellem dem hvad skal man så vurdere ud fra?

Er der forskel i sundhed/sygdom, har f.eks. lagt mærke til at den hvide ikke har den samme hældende ryg som den alm. schæfer men er der andet?

håber i kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schæfer vs. hvid hyrdehund
  • #1   16. jan 2009 Jeg har hørt at den hvide hyrdehund ikke køre helt så højt i drifter som alm. shæfter kan gøre. Så det skal ikke aktiveres helt så meget. Desuden skulle de ikke have så meget tendens til HD.

Mrn forhåbentlig kommer de nogle folk ind i tråden som ved mere end jeg. *g*

• #2   16. jan 2009 Den eneste forskel der er på disse hunde er navnet.Ellers er det jo rigtig nok med den Hvide Schwieske hyrdehund er en fci hund og den hvide schæfer er stamboges førte i andre forbund.Men det er jo en dejlig hund.Den har et meget venliget sind og er glade for andre dyr og meget børne glad.Har selv 4 stk Hvide schæfer.

• #3   16. jan 2009 Det er da en kæmpe forskel på schæfer og så den hvide hyrdehund.
    Schæferhunde kan deles op i to grupper. : Højavlshundene som der de kendte sort/ gule og så sportslinjen som er går eller sorte.
    Højavlslinjen har ikke lige så meget drift som sportslinjen og det er da også kun meget sjældent man ser højavlslinjen til brugshundekonkurrencer, hvor imod sportslinjen er en vidunderlig villig arbejdshund der til gengæld sjældent egner sig til udstilling.
    Den hvide hyrdehund bliver ikke betegnet som schæfer ( selvom den jo ligner temmelig godt ) og man vil nok heller aldrig se dem til IPO/ BHP/ andre brugshunde- konkurrencer da der ikke er drift nok i dem til fek forsvarsarbejdet. Der imod er det en pragtfuld familiehund ( det er schæferhunden også, men den SKAL trænes )

• #4   16. jan 2009 Vil det sige at hvis man gerne vil ha en hund der skal være familie hund, men man samtidig gerne vil dyrke lydighed, agility mm. så er den hvide hyrdehund mere egnet end schæferen, eller kommer det ud på det samme hvis man vælger udstillings schæfer?

• #5   16. jan 2009 Maya : hvis det er agility du vil bruge hunden til, kan du vælge lige den du synes bedst om. Højavlslinjen og den hvide hyrdehund, er noget større end sportslinjen og har måske derfor ikke den samme hurtighed. Vælger du sportslinjen, skal du påregne rigtig meget lydighedstræning, da du ellers kan risikerer en hund der kravler på væggen ( ikke at mine to gør det, men de bliver også aktiveret med både spor, lydighed og forsvarsarbejde )

• #6   16. jan 2009 Lea: Det er ikke fordi jeg skel ug og ha en af disse hunde pt. det har jeg slet ikke de rette forhold til nu, men schæferen facinere mig rigtig meget og håber da endag at få de rette forhold. men selvom det bliver senere så ville hunden alligevel først og fremmest skulle være familiehund, samtidig med at jeg gerne ville træne lydighed og agility, men det skal bestemt ikke være en der løber på vægge, det duer min psyke ikke til:-)

Jeg synes dog det er synd at schæferen har fået denne meget skrånet ryg, og det er en af grundene til at jeg har kigget på den hvide hyrdehund, og så virkede det også som om den er mere egnet til familiehund end schæferen, da den ikke har helt så meget drift. Men kender ikke så meget til linie avlen indefor schæferen og forskellen på brugslinien og udstillings linien.

• #7   16. jan 2009 Fruit batten.. Ja det er synd, har set nogle avler der bevist arbejder på at give racen en mere lige ryg, desværre er disse avlere ikke i dkk.

• #8   16. jan 2009 claus M - Der er da enorm forskel på de to racer...! De har stort set intet med hinanden at gøre, det er jo et helt andet sind..

• #9   16. jan 2009 Tror Claus M taler om Hvid Schæfer / Hvid hyrdehund.

Derudover synes jeg ikke, der er så stor forskel, som du nævner. Den hvide er lidt blidere, men opfører sig stadig som en schæfer.

• #10   16. jan 2009 Vil nu altså godt lige tilføje at de grå schæferhunde ( sportslinjen ) netop heller ikke har skrå ryg................... ( det er bla derfor at de kan klare mere end højavlslinjen )

• #11   16. jan 2009 Her er min grå, er hun ikke stillet op, så har hun næsten lige ryg...
    (link fjernet)

• #12   16. jan 2009 Bagbenene ser korte ud, det indvirket jo meget på ryglinjen...
    Går ud fra at det er Uno du tænker på?

• #13   16. jan 2009 Ryggen er jo nødt til at være så skrå, ellers kan han jo ikke nå jorden med de små korte bagben smiley

• #14   16. jan 2009 Der var én af hannerne John har brugt som er højavl bagud i linjerne, mon det er ham?

• #15   17. jan 2009 fruit batten bomuldsfrø R

Uno vom Stadtfeld er af den grå linije. Jeg har haft en hvalp efter Boomer vom Emsbogen, og Dolly von der Hohen Metze som også er grå.

• #16   17. jan 2009 Kan godt se nogle af de grå ikke er helt så skråt stillet, tilgengæld kører de i for højt drift i forhold til hvad jeg evt. skulle bruge hunden til, så tænkte at den hvide variant sådan lignede udstillings linien i sind/temperment men uden den meget skrående ryg.

Kommentér på:
Schæfer vs. hvid hyrdehund

Annonce