15. feb 2007 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Desperat brug for hjælp ! {{forumTopicSubject}}
Vi har jo 3 hanhunde derhjemme, ingen af dem er kastreret og det er bestemt ikke den første løsning på vores problem.
Hund A er ikke noget problem.
Hund B vil hele tiden humpe hund C.
Hund B 13 mdr., hund C knapt 7 mdr og netop eller på vej til at blive kønsmoden.
B er virkelig over C konstant og vil humpe. B kan faktisk ikke koncentrere sig om andet. Hvis B lukkes ud i haven, står han bare ved havedøren for at komme ind og humpe C.
Det er sådan at vi er nød til at planlægge hvem gør hvad for at der hele tiden er én af os, der kan holde øje med hundene og holde B væk fra C.
I går havde C været hos dyrlægen, været bedøvet og fået fjernet en tand. Så han var lidt træt efter han kom hjem.
I dag har vi så skilt hundene ad. A og B i gangen. C har fået en stor hundekravlegård i stuen. Da vi ikke synes vi kunne byde C at blive humpet hele dagen, uden at vi kunne være der og holde gemytterne i ro. Men samtidig har jeg det også dårligt over, at måtte skille dem ad, da B og C jo indtil her i weekenden har været rigtig tæt, leget meget og sovet tæt på hundepuden.
C gør på ingen måde modstand over B's konstante dominerende adfærd. Til gengæld slikker C B om munden og er ydmyg. Sådan ser jeg det i hvert fald.
Har skrevet til en adfærdsbehandler, men ved jo ikke hvornår jeg kan forvente svar.
Er der nogen herinde som har et par gode råd, vi kan gøre her og nu. Det er sg synd for både B og C på hver sin måde.
A er fuldstændig neutral i dette !
HJÆLP
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Og så ellers prøver at holde afstand mellem dem.
Det er meget svært lige p.t. at få B's opmærksomhed ledt hen på noget andet. Han er fuldstændig fixeret på det !
feb 2007
2: Så synes jeg ikke at man som allerførste løsning, fordi dette har stået på nogle dage, at man bare skal kastrere hunden.
3: Jeg mener, at man prøver alt andet først og kastration er sidste udvej.
4: At bringe 3 hanhunde sammen eller bare 2 for den sags skyld, behøver ikke at bede om problemer. 2, 3 eller flere hanhunde kan sagtens gå sammen, det er bare et spørgsmål om at prøve at få løst problemerne inden de bliver for store.
feb 2007
B er købt specielt mhp. udstilling og avl og har en medejer.
Og jo, jeg ved godt at der måske er lidt kort tid imellem dem.
Men hvis man får de rigtige redskaber, så burde det være en mulighed at få løst det her.
Og hvem snakker om, at drive ham så langt ud !
Det er da derfor at jeg allerede nu forsøger at få nogle redskaber, til at få det løst. Det har kun stået på et par dage og ikke i ugevis. Kunne forstå hvis det havde stået på i ugevis eller månedsvis, at den eneste løsning måske kunne være kastration. Men det er da lidt hurtigt at opgive efter et par dage !
Og hvis jeg ikke skal sige NEJ til B om at lade være og holde dem lidt på afstand, hvad skulle jeg så gøre. Lade ham humpe ham ? Nej.
Jeg beder om nogle redskaber så vi kan arbejde på at få problemet løst. Jeg beder ikke om at få at vide, at jeg bare skal overgive mig i første omgang og bare kastrere en hund ! Det er for nemt bare at opgive !
feb 2007
Det at B humper C er jo et udtryk for at han ønsker at dominere C og ikke noget han ellers gør på nogen andre, hverken mennesker eller den anden hanhund vi har. Så at kalde ham en humpehund er måske lige at overdrive lidt.
feb 2007
Men jeg bliver irriteret, når folk mener at kastration bare altid er den eneste ultimative løsning på alle problemer. At man ikke skal prøve at løse problemerne først og hvis det så ikke kan lade sig gøre - ja, så må man ty til kastration !
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 87
Det kan også gå godt og der bliver skabt ro - det er svært at sige, hvis du vil prøve det af så findes der jo kemisk kastration.. Det er ikke altid det giver samme resultat som en rigtig kastration - men den kemiske kan man stoppe igen, og have sin virile hanhund tilbage...
Men i min verden er humpning i langlanglangt de fleste tilfælde forbundet med stress!
Det er en måde at komme af med frustrationer på, hvis hunden (både tæve og han) ikke ved hvordan situationen skal tackles kan de gribe til humpning..
Begge hunde er igennem noget hormonelt pt. - og det kan give udslag i mærkelig lugt som de ikke ved hvordan de skal reagere på..
Kønsmodenhed er en mææærkelig ting
Adfærdsbehandler lyder optimalt - og indtil da vil jeg fortsætte med at gribe ind hver gang der humpes.. Pil ham af og afled ham med noget andet..
feb 2007
Rotterne ER SÅÅÅ GLAD IDAG =) .
Du er inde på noget af det rigtige og noget af det som vi er blevet forslået at forsøge.
Theresa L
Jeg kan godt mærke, at den der humper er stresset og det er måske også med til at øge hans trang/behov for at humpe, så det bliver værre end det egentlig ville have været, hvis det kun var at fortælle den lille, at du er nederst i hirakiet.
Men vi skal i hvert fald med noget intensivt arbejde derhjemme og få hundene til at fungere godt sammen igen.
Desperat brug for hjælp !