{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

Vi blev overfaldet.. {{forumTopicSubject}}

Ejeren til hunden kalder jeg "X"...

Her i går morges, var min chihuahua og jeg ude på en formiddags tur, på vejen hjem møder vi X fra vores vej og hans hund, som han VED ikke kan fordrage min Rocco, og Rocco kan heller ikke fordrage X's hund... Rocco begynder at stå og stirre X's hund i øjnene mens den er på vej ned af vores vej, jeg prøver at tage det roligt, da de kun plejer at gø af hinanden, og derfor begynder jeg at gå ind i vores ejen have med Rocco, pludselig høre jeg en høj prusten af en slags, og da jeg vender mig om kommer X's hund styrtende ned mod os (den er uden snor), lige inden vi skulle træde ind i vores have, Rocco løber ud mod den (i snor) af en eller grund, og så begynder den store hun ellers at trampe på Rocco og bide efter ham. Så gør jeg det måske dumme at jeg skynder mig at tage Rocco op til mig, og jeg står og råber på X at han må komme og tage sin hund væk, så begynder hunden at hoppe op af mig og knurre og bide efter både Rocco og mig, og jeg kan høre dens kæber klappe sammen hver gang den har prøvet at prøve (og det er virkelig ikke overdrevet skrevet), jeg prøver at få hunden ned og står og drejer mig, og sagde "NEJ!!" til den, men da den bider efter mine arme, prøver jeg igen at få X til at komme efter sin hund, da jeg ikke kan komme væk, hunden bider så fast i Rocco's nederste rygskind så han skriger op og jeg råber til X "SÅ KOM DOG DEN BIDER!" så først der kommer X, langsomt ned til os og der stopper den, og jeg råber til X at hans hund lige har prøvet at overfalde os, og så smiler han bare og siger "Nåår, *hundens navn* da, det var da uartigt", og så går han sin vej...

Jeg er så bange for det nu, for at han ikke vil tage den i snor tilen anden gang, fordi det er anden gang den viser aggrasiv adfærd over for os, og det der skræmmer mig mest er at X er forhenværende hundetræner.. Jeg har 3 katte som går ude i haven, og dem er jeg også meget bange for at den vil gøre noget, hvis den skulle slippe ind i vores have, eller kattene ud på vejen...

Er det mig der har overdrevet, kan det være rigtigt at en hund må angribe et menneske som står med en hund i favnen, og hopper om og bider 6-8 gange efter hunden i ørehøjde, og 2-3 gange efter mig, og blev ved indtil X og tog den efter LANG tid, da X ikke kaldte den til sig..??

Den ville ikke holde om, og hvis Rocco var kommet ned, er jeg sikker på at den havde bidt ham meget alvorligt...

Hvis det skulle ske igen, hvad kan man gøre?..

MVH.
Minna

PS. Undskyld det lange indlæg... Håber der er nogen som gider læse alligevel..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi blev overfaldet..
  • #1   9. jan 2009 HOLD da op hvor er nogen mennesker bare hjernedøde!! ja undskyld, men hvis hunden bare tænker på at løbe ned mod jer burde han så sandelig se at få lettet røven og få den kaldt til sig!! jeg havde også taget smilla op hvis jeg stod med hende, det er helt sikkert.. jeg ved desværre ikke hvad du kan gøre næste gang. jeg ville melde ham for han skal vel have styr på hunden når den går uden snor!! grrr..... jeg bliver så sur.!
    hvordan går det med din så??


  • #3   9. jan 2009 Jeg har læst det..
    Det gør man ikke sådan noget.
    Man må bare have sin hund i snor, Når man ikke kan styre den.
    Andet er der ikke for, Kan godt være han selv mener han kan.
    Men det der, er jo ikke og styre sin hund. Det er respektløst!

    Jeg var godt nok også blevet gal!!!!


  • #4   9. jan 2009 Tak fordi I svarer, det er rart at høre jeres mening om det, og meget venligt af jer..
    Jeg håber ikke der bliver nogen næste gang, men hvis der gør, så ringer jeg til politiet lige med det samme...

    Jeg mødte X i dag (uden hund), og han så spurgte om den havde bidt Rocco eller hvad, og så forklarede jeg ham at det var anden gang det skete, og hvis det skete en 3 gang ville jeg melde ham til Politiet..

    Første gang den overfaldte os, kaldte han den til sig og roste den og gav den en hundekiks..

    Anden gang var jo denne gang...


  • #5   9. jan 2009 Malene Lykke K & Anja L:
    Ja det ville jeg også godt have gjort, men det var umuligt da jeg måtte holde min hund helt oppe om ørene og jeg måtte holde den højere og højere op, og hvis jeg prøvede på noget ville den begynde at bide efter mig, da den prøvede at nappe efter min hals, og min arm..


  • #6   9. jan 2009 hold kæft en hjerne død fyr håber at i kommer over det det må havede v æret ganske forfærteligt nå stakkels jer føler med jer meld ham til politiet

  • #7   9. jan 2009 Ja, det overvejer jeg egenligt også at gøre.... Da jeg synes det er alt for utrygt for både mine dyr, og også for andre's dyr hvis den pludselig skulle blive sur på dem...
    Det er lidt uhyggeligt, fordi vi har i forvejen en "angrebs"hund på vores vej, som angreb en anden på vores vej's lille hund, så den skulle gå med luftrør og alt muligt, men den hund har heldigvis fået mundkurv og stram snor når den går nu, og ejeren en bøde...
    Og så lige når det er overstået, så sker det for X's nye hund (den der angreb os)...
    Det er lidt skræmmende synes jeg...


  • #8   9. jan 2009 Du skal ikke vente du skal anmelde det IDAG! jo flere gange det blir anmeldt jo bedre.. det der er bar ikk acceptabelt..

    der er så mange uansvarelige hunde ejere der går med deres hunde løse og ikke gider kalde dem til sig når det blir til andet ens rolig gå tur eller leg.. det helt vanvittigt..



  • #10   9. jan 2009 Meld ham!! Så nemt er det! Du har dit fuldstændigt på det rene og han er en idiot som fortjener et ordentlig spark!

  • #12   9. jan 2009 Minna: jeg ville melde ham, lige på stedet.............tænk hvis du havde stået med et lille barn.................jeg synes det er ganske forfærdeligt og har også oplevet hunde der slåes og man INTET gøre, det er ganske forfærdeligt..........

  • #13   9. jan 2009 det er da altid noget at han spurgte til den i dag.. det kan "ske " at en hund "overfalder" en anden, MEN når det er sagt, så må ejeren dælme også tage ansvar for dens handling og sørge for at det ALDRIG sker igen.. man skal have styr på sin hund altså!

  • #14   9. jan 2009 X lyder som den mand der er far til mine børn. Han gik også altid med sin hund løs selvom jeg gentagende gange sagde til ham at det var respektløs gjort overfor de mennesker som var bange for hunde og overfor de hunde ( og hundeejer ) der blev holdt i snor og som han bare lod sin ( store ) hund gå over til.
    Kan godt forstå at du tog din hund op. Den anden hund ku jo ligeså godt ha brækket nakken på din hund eller taget den i munden og givet din en rystetur.
    Jeg ville helt klart melde X til politiet.


  • #15   9. jan 2009 Jeg ville nok melde ejeren til politiet.

    At nogle hunde ikke kan sammen, kan man ikke gøre noget ved. Og at de så er nødt til at bo i nærheden af hinanden, må man bare tage med. Så må man som ejer sørge for at undgå de ubehagelige situationer.

    Og han lever tydeligvis ikke op til sit ansvar.

    Normalt ville jeg råde til at du først tog dig en snak med ham ang. hundene, men det virker som om at han udmærket er klar over at de ikke kan sammen.
    Så jeg ville helt bestemt kontakte det lokale politi, og presse på at hunden fik påbud om snor.
    Så kan det godt være han kun tager den i snor omkring dig (fordi du ikke skal sladre) men så er målet også nået, og du kan gå med din hund i snor uden at frygte noget..


  • #16   9. jan 2009 Mange tak for alle jeres nyttige og gode svar!...

  • #17   9. jan 2009 øv hvor en træls oplevelse :-((

    nu er det værste man kan gøre faktisk at tage sin hund op - men i din situation hvor hunden er så lille - ja så havde nok gjort det samme
    Hvilken hund har han - måske hvad det bedre at du tog fat i den i stedet for din egen og hold den væk ind til fjolset kunne få sig snøvlet hen til
    jer ?
    men dejligt at den ikke fik fat i hverken dig eller din lille hund smiley


  • #18   9. jan 2009 jeg ville bestemt osse melde det!

    Se på det fra en lidt anden synsvinkel. Hvor mange hunde/mennesker er måske blevet overfaldet af sådan en hund, hvor ejeren så tænker 'okay næste gang, så melder jeg den'. I realiteten kan det jo være temmeligt mange, ik. Og hvis samtlige havde meldt det, så var nogen på listen sluppet for den oplevelse.

    Udover det, hvis jeg bare EN gang blev overfaldet af en hund, hvorpå ejeren reagerede ved at rose hunden - så var jeg røget direkte til høkerne med det samme! Alene den opførsel tyder jo på at han enten er hammerligeglad eller endnu værre, synes det er sejt at ha en 'barsk' hund - og det indikerer jo at selvom det tilfælde var det første, at det bestemt ikke ville blive det sidste.

    Nej, afsted til uniformerne med dig. Har du virkelig lyst til at vente til '3. gang' hvor både du og din hund kan komme ganske alvorligt til skade.. for ikke at sige hvor mange andre den kan ha overfaldet i mellemtiden.


Kommentér på:
Vi blev overfaldet..

Annonce