{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulovlig import af hunde = aflivning:o(
  • #1   7. jan 2009 Personen der har forsøgt at smugle dem ind og som er skyld i at de små dyr bar bliver afliveret sku selv ha en sprøjte med 10 gange dosis så er der ende på det kraftedme synd for de små hunde.

• #2   7. jan 2009 jamen jeg syntes det er enormt trist at se, men igen, de er jo nød til at gøre noget for at stoppe alt den ulovlige import af syge små vapser....

• #3   7. jan 2009 Ja bare synd - men den rigtige beslutning

• #4   7. jan 2009 fik lige det her link af en veninde....

(link fjernet)

• #5   7. jan 2009 Ja personen, der importere dem burde også aflives ;(( OG IKKE MINDST ALLE DE IDIOTER, DER KØBER DISSE ULOVLOGT I´MPORTEREDE HUNDE (fordi uden dem var, der jo ingen, der gad imortere dem)!!
    Det er jo af sikkerhed for vores dyr i DK, at man gør det..Fair nok og man er jo glad for at de tænker på vores hundes sikkerhed!
    Dog undre det mig, hvis man alligevel har taget dem ind i burer, hvorfor får de så ikke en bkodpr., afføringspr. urinpr. nogle vac. også holdes i karrentæne... så ville de vel ikke være til nogen farer.. mon ikke dyrernesbeskyttelse ell. lign. ville foretage denne investering, hvis de fik muligheden?? Efter en mentaltest burde de små vel være lette af afsætte?!

• #6   7. jan 2009 Jeg så også gerne de personer der smugler hvalpe ind i landet hen hvor peberet gror og de folk der for at spare penge køber disse hunde samme vej. forøvrigt sammen med de hundehandlere der køber dem af smuglerne.

• #7   7. jan 2009 Jeanette: undersøgelser og prøver er ikke nok til at omgå de love der er om import af hunde til landet. Er der ikke papirer på vacc og id mærkning, skal hundene 3 mdr. i karantæne uanset om alle prøver er negative. Det kan man efter min mening ikke byde så små hvalpe, der endda er blevet fjernet før tid.

Aflivning er en trist løsning og bøden til de skyldige burde være større, men efter min mening, er der handlet helt korrekt ud fra et dyrevelfærdsmæssigt syn.

• #8   7. jan 2009 Med chance for vabale tæsk...
    Ja det er skide synd, men vi har vel hunde nok der i Dk mangler nye hjem..
    Og hundehandlere der henter hunde i udlandet, kommer vi ikke til livs, før at DKK og opdrættere indser at priserne for visse racer bare er for høje. Så længe en Chihuahua, i Dk koster mellem 10-15,000 kr, vil der være folk der er villige til at købe en fra udlandet til det halve...

• #9   7. jan 2009 Victoria D...
    Intet retfærdiggør at man vælger at købe hunde fra disse mennesker. Men der er desværre folk der fristes af at man kan købe en hund til den halve pris.
    Men jeg tror godt det kan hjælpe en lille smule.. En blanding med feks. chihuahua i koster jo næsten det samme, som du kan købe en ren racet for i udlandet.. Det hænger bare ikke helt sammen.

• #11   7. jan 2009 Victoria D:
    Jamen du har da ret.. Der er bare nogle folk der ikke ser det helt på samme måde...
    Altså personligt vil jeg ikke betale 10-15,000 for en hund.. Men så vælger jeg da bare en anden race.. Det er bare ik alle der har det sådan. Desværre...

• #12   7. jan 2009 Jeg har købt begge mine hunde på SU til 10.000 stykket. Jeg synes prisen er helt ok, når man tænker på arbejdet bag. Det er et spm. om at prioritere. Hvis man vil have en hund, kan de penge findes.

• #13   7. jan 2009 fik det vildt dårligt at se de små døde puppies:-((

• #15   7. jan 2009 forstår heller ikke hvorfor dyrenes beskyttelse ikke lige fik lov til at få chanchen..

• #16   7. jan 2009 Prisen på visse racer er vild.. Arbejdet med feks den engelske bulldog, er vel ikke mere besværligt end med en Labbe...? Men jeg har kun afsky tilovers for hundehandlere og dem der køber hunde på den måde.. Det vil jeg lige slå fast...

• #17   7. jan 2009 har allerede sendt det link tidligere :o)

• #19   7. jan 2009 Normalt brokker folk sig over, at politiet ikke er strikse nok med al den ulovlige import af hunde, som foregår.. Når de så endelig skrider til handling, så er det ih og åh så synd.
    Synes det er ganske udemærket de hunde blev aflivet.. Nok er hunden et klogt dyr, men de er sgu for dumme til at vide hvad de går glip af ved at blive aflivet.

• #20   7. jan 2009 Lige præcis Line...

• #21   7. jan 2009 Dermed ikke sagt at det er synd..
    Jeg synes hvalpende ser ufatteligt dejlige ud, og det er da ikke et rart syn at se dem ligge dét til sidst i filmen. Men det er bestemt ikke politiets beslutning der er den forkerte her, efter min mening.. Det er de halvhjerner der udfører den ulovlige import.. Men det kan vi vidst alle godt blive enige om smiley

• #22   7. jan 2009 stakkels små hvalpe. øv hvorfor findes der sådan nogen idioter :0( græd da jeg så det og kunne tage alle hvalpe til mig. forstår ikke hvorfor det skulle være så dyrt og have dem der i 3 måneder. men tror det var det bedste for dem og blive aflivet, man ved jo ikke alt hvad de har været udsat for og om de er avlet med sygdomme da de racer lider meget af allegi osv. så små søde hvalpe sender mine tanker må i hvile i fred. :0(

• #23   7. jan 2009 Jeg syntes Dyrenes Beskyttelse forsøger at profilere sig på det, temmelig usmageligt. Det er så nemt at sige ih hvor er det synd. De færreste har set hvalpene og ved hvad de har været udsat for. Aflivningen er for mig at se helt i orden.

• #24   7. jan 2009 Laila - ja, tænker det samme om Dyrenes Beskyttelse..

• #25   7. jan 2009 kunne man ikke bare havde foræret dem væk til gode familier? uskyldige små væsner

• #27   7. jan 2009 Desværre er det en nødvendig foranstaltning at hvalpene måtte lade livet, man kan dog trøste sig med at de ikke ikke ved de skal aflives og at de heller ikke mærker det.

Ingen ved hvor megen skade disse hvalpe har taget på sjælen så selvom de evt. efter diverse undersøgelser og karantæne viste sig at være sygdomsfrie, ja så kan de sagtens have taget alvorlig skade rent mentalt.

Der er 2 grupper mennesker man kan bebrejde dette.
    1. dem der importerer dem ulovligt for at tjene hurtige, lette penge på små uskyldige væsner.

2. de mennesker der vælger at spare penge og derfor køber disse hvalpe, i stedet for at gå til en seriøs avler herhjemme og kigger sig godt for, der hvor man køber hvalpen. Hvordan er forholdene, beder om at se moderen og evt. venter med at tage beslutning om køb af hvalpen men beder om betænkningstid. De penge man måske umiddelbart sparer i indkøbspris på hvalpen kan hurtigt gå hen og blive mange gange dyrere i dyrlægeregninger og den drøm om en skøn lille hundehvalp man har glædet sig til kan gå hen i stedet at blive et mareridt af bekymringer og økonomiske udgifter i stedet.

• #28   7. jan 2009 Gud, hvor er det dog vildt at folk tager det så ilde op..
    Det er hvalpe - de er helt sikkert søde, bløde, nuttede og siger dejlige små lyde - og de har ikke lidt spor ved alt det her.
    Eller hvem ved, måske blev de køresyge under den ulovlige transport.

Prøv dog folkens, at se lidt udover de små hundeøjne - det er ulovlig transport, og hundene kunne for så vidt bære alvorlige sygdomme der kunne sætte igang i en epidemi i hele landet.. Det er der jo ingen der ved, for de havde ingen papirer på deres sundhed eller tilladelse til at komme ind i landet..
    Jeg synes det er fint at de blev aflivet, om ikke andet så for at sætte et eksempel overfor ulovlig hundeimport.

• #29   7. jan 2009 Enig, men det er sgu spild af liv, og et dumt svin vil prøve igen, at få hvalpe herop, til dumme hunde ejere.

• #30   7. jan 2009 Ked af at sige det, men så må politiet fortsætte med at aflive, hvis ikke de får stoppet ham inden han kommer ind over grænsen...

• #31   7. jan 2009 det er ikke hvalpenes valg, de er da de forpulet hundesmuhere der burde aflives, hvor er det sørgeligt, og jeg mener fordi man mener det er synd er det ikke enbetydet med man støtter hundehandel-

jeg er hundeelsker, jeg elsker hunde så det gør bare ondt i hjetet - det er levende små udkyldige væsner

• #32   7. jan 2009 hundesmuhere = hundesmuglere

• #33   7. jan 2009 Citronmåne - Ja, det er skide ærgerligt, og der er da sikkert ikke nogen der synes det er sjovt at se sådan nogle blive aflivet.. smiley
    Men jeg synes bestemt det var den rigtig beslutning, og skulle der opstå lignende tilfælde håber jeg da næsten de gør det samme (men det er jo aldrig så sort/hvidt).
    Dem der er nogle røvhuller i den sag, er de hundehandlerne.. Jeg ved ikke hvordan kulturen er i Ungarn, men jeg er chokeret over at en dansker kan være medvirkende til sådan noget svineri. Men ja ja, hvorfor ikke

• #34   7. jan 2009 Line
    jeg kan ikke forstå hvorfor de hunde skulle aflives, som jeg skrev længere oppe så kunne man nok sagtens finde gode hjem til dem -

Selfølgelig skal man stoppe den illigale import af hvalpe, men det burde udmunde i en tvungen betalning af de test og vacciner der nu skulle tages på de hunde-

Åhh det er så sørgeligt smiley

Lorte mennesker, de burde skamme sig, (hvilket de nok ikke gør) det hele drejer sig om ussel mamom

• #36   7. jan 2009 Jeg hader også at se dyr må lide for nogle kyniske menneskers profit, for det er det eneste det handler om.

Nej det er ikke sjovt at se små uskyldige hvalpe blive aflivet men heldigvis ved de det ikke og de mærker kun stikket. Ingen ved hvor traumatisk deres tilværelse har været indtil de blev aflivet og hvor mange ar de allerede måske havde på sjælen.

Jeg mener det er et klart signal til hundehandlerne om at den form for ulovlig import ikke tolereres. Rigtig trist at de små uskyldige hvalpe var dem der blev ofrene i stedet for hundehandleren.

Kommentér på:
Ulovlig import af hunde = aflivning:o(

Annonce