1.102 visninger
|
Oprettet:
Stop ulovlig import af hunde {{forumTopicSubject}}
Barsk side.
Hvis man gerne vil vide lidt om en kamphunds liv, er denne side perfekt beskrevet.
Mit motto er viden.
Dette er måske også endnu en grund til, at man skal have papirer og stamtavle på sin hund.
http://www.stophundekampe.webbyen.dk/
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 135 Svar: 2.282
Jeg syntes det dybt raceistisk. at skrive sådan, og jeg syntes sgu ærligt talt ikke man kan være bekendt at skrive sådan, for det er at generalisere, og så er man i min verden ikke objektiv nok.
Jeg ved godt at den race hund jeg har har været brugt til kamp tilbage i tiden, men på denne side står der følgende:
De mest hyggpige racer som de bruger til disse kampe er: Amrikansk Staffordshire, Staffordshire Bull Terrier, Mastiff, Bullmastiff, Cane Corso, Pitbull, Amerikansk Bulldog, Mastino Napoletano, Dogue de Bordeaux og Dogo Argentino og mange andre. Pitbull er den eneste af dise racer der er forbudt i Danmark. Men der kommer stadig mange af denne race til danmark via det sorte marked og bliver opgivet under en anden race for at skjule den.
Jeg har IKKE set nogen steder hvor der har været hundekampe i dag med en DDB??? eller for den sags skyld en Dogo argentino??? eller Bull mastiff??
Det er fint nok og et godt ide' at lave en side for at få stoppe ulovlig import og hundekampe det kan jeg kun støtte op om men jeg syntes ikke om at man generalisere og skriver raceistisk, sådanne skriverier skal kunne dokumenteres i mine øjne.
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
Og man skal være meget opmærksom på ulovlige hundehandlere.
Uanset hvad, vil der desværre altid være dem der tænker, indvandrer, rocker, narko og kriminel, ligeså snart de hører ordet muskelhund, eller ser en.
Disse type mennesker snakker jeg tit med, og jeg forklare dem gerne hvad det betyder når de kalder min hund kamphund (refererer til hjemmesiden) og jeg oplever faktisk forbløffelse, at det var folk ikke klar over.
At Amerikansk bulldog, sammen med rottweilers, boxere og andre racer, er muskelhunde, gode og loyale, måske enda mere loyale og lydige end andre racer, derfor også en god familie og arbejds/brugshund.
Men det er en sørgelig fact, at de racer der blev nævnt i en eller anden forbindelse har været og bliver brugt, ikke nødvendigvis til kamp, men til avl...
Det blander jo gerne på livet løs, og har disse forfærdelige hvalpefabrikker.
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 135 Svar: 2.282
Nu ser vi nok tilpas borgelige ud til ikke at folk generalisere så meget på lige os men vi er dog blevet konfonteret med at vores hund er en kamphund, af folk som ikke ved bedrer, og sjovt nok tit af folk som har en blandings hund som de ikke ved hvad der er i, hmm jeg ved hvad min hund indeholder for jeg kender stamtavlen ret langt tilbage, hvilket jeg også siger til disse mennesker og spørg så ,ved du hvad din blandings hund indeholder?? De folk med fordommene ved sjovt nok ikke så tit hvad deres blanding indeholder, og sjovt nok er der hund tit staldopdræt hmm siger jeg bare.
Stop ulovlig import af hunde
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside