{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.323 visninger | Oprettet:

EU pas på hvalpe er det normalt?? {{forumTopicSubject}}

Altså jeg sidder ofte og læser på hvalpe.. og på gipote er mopsehvalpe med Eu pas:
Mops hvalpe,10 uger, dejlige og meget flotte bøller,de er legesyge,sunde og velprægede, vant til børn,andre hunde,katte. Hvalpene har Eu-pas, har fået vacc., ormekur

det da ikke normalt er det? de fra fredensborg

jeg er bar nysgerrig og så sælges de til blot 5.500 som gør mig lidt nervøs for om den annonce ikk er en kedleig annonce..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EU pas på hvalpe er det normalt??
  • #1   4. jan 2009 Tjaa hvis man som opdrætter vælger at vaccinere sine hvalpe kan de vel lige så godt få Eu pas med når de nu er hos dyrlægen;)

• #2   4. jan 2009 det har jeg på min ihvertfald!

• #3   4. jan 2009 Både og vil jeg tro -da vi fik vacc og chippet min mors hund fik hund et pas og ikke "bare" en sundhedsbog. Så mon ikke man kan vælge at få udstedt et pas på lige fod med den almindelige sundhedsbog?

Men jo, men kunne da tro der er tale om udenladske hunde, og jeg ville nok osse lige dobbeltjekke det skrevne i passet osv, hvis jeg da overhovedet ville købe der

• #4   4. jan 2009 Det er jeg ved at opleve mange gør, hvertfald inden for min race Chinese Crested der er mange dansk opdrættet hvalpe med EU pas.

• #5   4. jan 2009 Jo, jeg kender flere, der giver deres hvalpe EU pas, det behøver ikke at betyde, at de er importeret, men fra Fredensborg...der bor jo desværre en hundehandler.

• #6   4. jan 2009 lene det er også hundehandel:)

okey så var jeg nok ikk helt mistænksom uden grund, der er ihvertfald ingen god opdrætter der sælger til en pris på 5500,
    men der står os de ikke er stambogsført men det kan jo både være hunde handel eller alm hyggekuld det ikk sådan liige til at vide..

jeg sku bar vide om det var normalt:)

• #7   4. jan 2009 jeg har ikk adgang på gipote så det kan jeg ikk.. skal ikk købe nogen lige nu, men studere bare annoncer da jeg en dag nok gerne vil have en mops mere.. men det blir MED tavle..

• #8   4. jan 2009 Jeg er faktisk ikke sikker på hvad Reiki's opdrætter gør. Men da jeg overtog ham 10 mdr gammel havde han pas hvor osse hvalpevaccinerne stod i -men de KAN vel være overført fra en sundhedsbog

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #9   4. jan 2009 Hvorfor lave pas til en dansk opdrættet hund?

Altså den eneste meget positive grund er, at opdrætter chipper og samtidig laver et pas. En ekstra bonus, som feks tæppe, legetøj, mad osv

Men almindeligt.....DET er det absolut ik

Håber det er positivt *S*

• #10   4. jan 2009 HUNDEHANDLER

• #12   4. jan 2009 Jeg fik osse EU-pas med til Luka.... men hans opdrætter har osse solgt en del hvalpe til udlandet, så tror måske det er en normal procedure for deres hvalpekuld, at de alle får EU-pas....

• #13   4. jan 2009 godt så vi enige.. der er også en der skriver på engelsk og sælder dem til omkrign 4000kr.. håber ikk nogen hopper på den..

• #14   4. jan 2009 Det bliver mere og mere normalt at opdrættere gir et EU-pas med når hvalpen forlader opdrætter.

Man behøver ikke en rabies vacine til hvalpen for at den kan få et pas.

• #15   4. jan 2009 Søreb -Rabies-vacc har nu intet med passet at gøre. Det er et krav for at komme til en del lande, men ikke et krav for at få pas.

• #16   4. jan 2009 Jeg har givet alle mine hvalpe pas med ud til deres nye familier. Det kunne de lige så godt når nu vi alligevel var oppe og få første vaccination.

Jeg undrer mig over at man som opdrætter ikke gør det pr. automatik.

• #17   4. jan 2009 men de her er jo ikk fra en opdrætter når der ikk er tavle.. eller jeg kalder ihvertfald en opdrætter for en med tavle..

• #18   4. jan 2009 De kan godt få lavet pas før de bliver vaccineret mod rabies.
    Svea havde det blå pas da jeg hentede hende, der var hun 8 uger.
    Opdrætter betaler noget mere for at få lavet et pas, men jeg ved da at halvdelen af kuldet Svea er fra rejser til Sverie ind imellem, så er det jo rart passet allerede er lavet.

Om vaccinationerne og ormekurene skrives ind i en sundhedsbog eller et pas kan jo være det samme.

Men i dette tilfælde hvor du samtidig kan se det er mopshvalpe til halv pris, der ville jeg mene der er grund til et løftet øjenbryn. Der kunne passet vidne om import med videresalg for øje, hvilket er hundehandleri.

• #19   4. jan 2009 Jeg ville da i hvert fald lige checke, om passet er dansk - ellers lugter det!

Og passet kræver ikke andet end en id-mærkning. Det har ikke noget med vacciner at gøre.

• #20   4. jan 2009 Man kan sagtens få pas til hvalpe under 3 mdr.
    Jeg har lige haft hvalpe 5 stk...og fik lavet pas til dem ved 1st vaccination, altså otte uger gamle.
    Det er rigtigt at de skal være 3 mdr for at få rabies vaccine...

• #21   4. jan 2009 Jeps, man kan sagtens få lavet EU pas i DK inden hvalpene er 3 mdr, for ellers kunne man heller ikke sende uvvacinerede hvalpe til udlandet f.eks Norge, hvor der jo kan ansøges om det, men det kræver jo, at hvalpen har et pas

• #22   4. jan 2009 Maj-Britt H

Jeg ved ikke om jeg misforstår dig ;-))
    Men på mine hvalpe blev de to vaccinationer jeg gav dem (alm + kennelhoste vaccine) skrevet ind i passet af dyrlægen.
    Når jeg ellers får vaccineret mine hunde rabies osv... bliver de også ført ind i passet....

Ved ikke om det var det du mente! Eller vi måske mener det samme...

• #23   4. jan 2009 annette. tror at det var en hentydning til søren længere oppe, han skriver at man ikke kan få pas i DK uden at hunden samtidig bliver rabiesvaccineret. og så svarer Maj-britt, at det ikke har noget med vaccinationen at gøre:-)

• #24   4. jan 2009 Nå okay - okay.....
    Forstod bare ikke lige hvad det betød,,,selvom at jeg havde læst lidt af alles kommentarer....
    Jeg er nok bare ved at være træt.....Og gammel ;-)))

Men jeg ved at mange opdrættere (altså ordentlige) får lavet pas på deres hvalpekuld...
    Det skyldes at mange kommer i den uheldige situation at de måske ikke får solgt deres hvalpe som "helt små"... Pga. overpruduktion af hvalpe pt. Og at det trods alt er et lille plus at den så har en pas når den evt bliver solgt som ældre hvalp...og at de nye ejere (evt fra et andet land) ikke behøver at staret med at skulle bekoste et pas hvis de vil vil købe hunden....

Men det skal aldrig få en til at gå på kompromi med sine krav...at der følger dit og dat med...man skal bruge sin fornuft,,,når man skal anskaffe sig en hund...

• #26   5. jan 2009 Søren: du skriver:" Jeg mener bestemt ikke man i Danmark kan få eu-pas før efter hvalpen er 3 mdr. Da den skal rabies vaccineres, og det gør man da vist først efter 3 måneder.".....og det er det folk reagerer på, for det kan man godt, altså få pas til hvalpe under 3 mdr........men ja, for at tage hunden med til f.eks Tyskland, skal den være rabies vaccineret 21 dage inden afrejse, så må man bare vente

• #28   5. jan 2009 Forholder mig lige til trådstarter: Jeg synes ikke det er mistænkeligt med et EU-pas til en hvalp. Hvis opdrætteren har solgt til udlandet, skal den bette jo have et sådan. Jeg tror ikke Dr Dyr bare lige laver forskelligt til hvalpene uden en vis økonomisk kompensation i ft sundhedsbog/EUpas, så kan hele kuldet lige så godt få passet.
    Men prisen - ja, den gør mig MEGET mistænkelig....

• #29   5. jan 2009 hunde kan godt blive rabies vaccineret før de er 3 mdr.
    og ja jeg tror det er en hundehandler den annonce trådstarter har set

• #30   5. jan 2009 anne-marie
    selvfølgelig kan man det

• #31   5. jan 2009 Min Bulldog kom også med Pas, men jeg tror at det var fordi at hendes to brødre alligevel skulle til udlandet, så fik de bare pas istedet for de der "sundhedsbøger"....

• #32   5. jan 2009 Anette: Jep - som Lykke siger :o)

Og ja, man kan godt vaccinere mod Rabies før hunden er 3 mdr., men man gør det helst ikke.

Man kan godt rejse i EU (i hvert fald fra EU lande til Danmark) selv om hvalpen ikke er Rabiesvaccineret, hvis hvalpen er under 3 mdr, har pas og man har søgt Fødevarestyrelsen om tilladelse.

• #33   5. jan 2009 Anne-marie jo det kan man helt sikkert for min Tulle er desværre nok fra en hundehandel og derfor er jeg MEGET opmærksom fremover, men hun er sund og rask det eneste hun har fejlet er hvalpe bumser som er meget normalt efter dyrlægernes mening.. og det var let at komme over med medicinshampoo(pyoderm) sååå jo man kan være heldig.. jeg kan jo så ikk sige hvordan hun har det om 2 år.. men jeg kan sige jeg ALDRIG vil løbe den risiko igen og at det bestemt ikk er med min gode vilje men fordi jeg ikke vidste til hundehandel dengang det læste jeg først om bagefter, da dyrlægen mente det var sådan en jeg havde fået handlet hos..

Kommentér på:
EU pas på hvalpe er det normalt??

Annonce