586 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Race -hund nr 2 Race -hund nr 2

Jeg har en ret god idé om hvilken race min næste hund skal være. Men tænkte det kunne være sjovt at høre hvad andre flk har af bud til Reiki's kommende legekammerat.Mest bare for sjov, men det kunne jo tænkes at der var nogen oversete racer med;o)

Hunden skal være mellemstørrelse (ikke mindre end ca 40 cm i skulderhøjde).

Lidt aktiv race, der har lyst til, og kan holde til lange ture (mindst 1½ time om dagen, jævnligt en del mere) -self når den er gammel nok til det.

Vil skulle bruges til lydighed og agility på hyggeplan. Altså ingen planer om de vilde konkurrencer, men den må jo gerne nyde det og kunne blive god til det alligevel.

kort-/langhåret er ligemeget.

Ikke en race der døjer med alt for mange skavanker.

Den skal have lyst til træningen -ikke nædvendigvis voldsomt førerfikseret, men altså heller ikke der bare giver en fingeren;o)

Ikke en race med udpræget tendens til agression/egetkønsagression. Den behøver ikke elske alle og kunne lege med dem, men den skal kunne acceptere de er der, da den ligesom reiki, vil komme med steder hvor der osse er andre hunde.

Den vil skulle være alene nogen timer i hverdagene, men ikke hele dage.

hmm... det var vidst det tror jeg. Kom med jeres bud, og begrund dem gerne.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Race -hund nr 2
  • #1   4. jan 2009 Hvis du ikke havde nævnt det med størrelsen og skavankerne havde jeg nok foreslået en cavalier. Min lever i hvert fald op til alle dine kriterier med undtagelse af de to smiley

Ellers tænker jeg noget hen af en toller måske?? Jeg kender en rigtig dejlig en af slagsen som bliver brugt til lydighed og agility som den er rigtig dygtig til. Som de andre retrievere elsker den at please sin ejer. Racen er aktiv men løber ikke på vægene. Ellers løber den også op til dine kriterier smiley Og så er den smuk synes jeg smiley

• #2   4. jan 2009 Samojeden - Og alt efter hvor megen udfordring man ønsker sig i træningen ville huskien heller ikke være helt i vejen... smiley

• #4   4. jan 2009 Jeg synes du skal holde dig til spidshundene og få en Islandsk Fårehund (mere) eller en Norsk Buhund smiley

• #5   4. jan 2009 Hvad med en labrador eller golden ?
    De elsker motion, de eneste skavanker. er vel hoftedysplasi. Men det kan alle jo få.
    De elsker at gøre ting for deres ejer, og elsker motion smiley

• #6   4. jan 2009 border collie måske?

• #7   4. jan 2009 du skal da have en boxer smiley

• #8   4. jan 2009 Men du må da lige løfte sløret for hvad du har i kiggerten på et tidspunkt smiley
    Man bliver jo helt nysgerrig.

• #9   4. jan 2009 Hvis det skal være i en anden grøft end det du har nu, vil jeg - naturligvis - foreslå min egen race, engelsk springer spaniel, som rammer alle de kriterier du har opstillet.

Den er ca. 51 cm høj, er avlet til samarbejde med jægeren (føreren) og går ikke stort i sit søg (avlet til både at støde og apportere vildtet). Har lyst til og stor fornøjelse af alle typer aktiviteter - agility, spor, lydighed kan kun trænes lystbaseret, og elsker at være midt i alt social aktivitet. Ligesom de elsker at underholde - lidt af en klassens klovn. Meget social både når det gælder hunde og mennesker. Og så er den - efter min helt egen subjektive mening - en køn hund.

De skavanker racen døjer med er HD og PRA, men der er ikke nogle problemer herhjemme med nogen af delene. Det er uhyre sjældendt de får andet end A og B hofter (og fortrinsvis A), ligesom der ikke er en hund herhjemme der er faldet for PRA i flere år.

• #10   4. jan 2009 Den oplagte (og bestemt osse i tankerne her) er jo en islænder mere. Reiki lever jo på alle måder op til mine forventninger, og det er en skøn race.

En anden race jeg har luret lidt på, og som jeg nok osse kommer til at kigge lidt mere på inden noget bliver helt besluttet er aussien.

Finsk lapphund har jeg tidl haft kigget på, og den har da osse været indeover igen. Men jeg tror at skal jeg have en gøende race igen, så bliver det en islænder. Den finske lapphund minder så meget om islænderen på så mange måder, at jeg tror at skulle det være i den retning, så holder jeg mig på "kendt territorie" :o)

En Berner er lækker -men for stor og for tung i forhold til hvad jeg ønsker mig af hunde:o)

Boxeren har ikke været i tankerne -ellers et godt bud, men uden at kende frygteligt meget til dem, er de så ikke meget hyperaktive?

Noget af det jeg godt kan li, og som jeg vidst ikke fik skrevet, er en hund der kan finde ud af at slappe af, når den self er tilpas aktiveret og beskæftiget. Det vil jo ligesom reiki være en hund der kommer meget med ud, både hos hundefolk og hos ikke-hundefolk,.

• #11   4. jan 2009 Ani -lyder bestemt osse interessant, og værd at kigge nærmere på:o)

• #12   4. jan 2009 Hej Michelle kig forbi min hjemmeside

• #13   4. jan 2009 Tja, det er meget sjældent jeg foreslår min egen race, men det tror jeg jeg vil gøre her - også fordi jeg ved du godt kan lide dem smiley
    Men en aussie af udstillingslinjer/versatility linjer ville kunne passe fint til de krav du har synes jeg...

• #14   4. jan 2009 der er også kooikeren smiley

• #15   4. jan 2009 Evi -en sjov race:o) Hvor store er de? og kan de med den lange ryg, godt holde til agility? Har aldrig haft fornøjelsen af at møde sådan en irl

• #17   4. jan 2009 Karin -det er ikke helt forkert nej:o)

Jeg vil bestemt heller ikke afvise at det bliver sådan en igen (måske endda en af Reiki's hvalp om alt går ved;o))

Men man må jo godt kigge lidt på andre muligheder osse. Det hele afhænger jo osse lidt af hvordan boligsituationen er til den tid. Det varer jo lige noget endnu før jeg skal have nr 2. Her hvor jeg bor nu, vil jeg ikke have en islænder mere -Reiki er super god til at være stille i haven, ikke gø uhæmmet osv. Men 2 hunde der begge er af gøende race kan sikkert nok få kørt hinande op til lidt larm;o)

• #18   4. jan 2009 --->>>> En Australsk Kelpie selvfølgelig....... smiley

Bare kig min Carlo.... :o)

• #19   4. jan 2009 Henriette -han er ellers smuk:o) Kan du ikek fortælle lidt om dem. Hvordan er de at træne med, og hvordan er den hjemme?

Anne-Marie -bulldog'erne er ikke lige mig. Jeg synes ellers din Agnes er fin, men jeg kan bedre li' lidt lettere hunde:o)

• #21   4. jan 2009 Nu, familie med... -der går lige lidt tid inden jeg skal have nr 2 og til de tid har den lille cocker (forhåbentligt) fundet et nyt hjem:o)

Min næste hund vil jeg have fra hvalp. Intet ondt om genbrugshunde, men nu er jeg på min 2. omplaceringshund, og jeg vil osse gerne prøve at have fornøjelsen ved at have hunden fra hvalp:o)

• #23   4. jan 2009 Jeg tror nu de fleste racer kan lære at slappe af inde, men med nogen kræver det mere arbejde end andre:o) Me jeg elsker nu IF'ens sind og gode humør *S*

Og tak tak -jeg er jo allerede hvalpeskruk, så det bliver laaang ventetid *G*

• #24   4. jan 2009 Keeshond eller Eurasier

• #25   4. jan 2009 Hvad med en Toller? Jeg havde også selv tænkt på en aussie, som en nr. 2 hund, men nu er valget mellem en Toller eller lab :o) Altid spændende med en ny vuf smiley

• #26   4. jan 2009 Jeg kan godt li' tolleren, men det er ikke helt sådan en jeg ønsker. Nu kender jeg ikke så mange af slagsen, men træningsmøssigt er det lidt en ande type jeg forestiller mig:o)

• #27   4. jan 2009 Synes også aussien er en fantastisk hund, meget spændende race smiley Det er ikke nemt at vælge ;o)) Held og lykke i din søgen, kan være vi ender op med en hvalp på samme tid ;o)

Kommentér på:
Race -hund nr 2

Annonce