Hvilken race? (hund nr. 2) Hvilken race? (hund nr. 2)
Hejsa alle her på HG.
Jeg er en pige på 11 år, som (måske) må få egen hund, til sommer.
Lige nu har vi "kun" vores dejlige labbedelle
Jeg løber Agility for sjov her hjemme med Mambo (ham vi har nu), jeg og han synes det er sjovt, mne jeg vil gerne ud til konkurencer og nå langt, men det bliver svært med Mambo når han hører til i klassen stor, så borderne vil "bare" gi os "tæv".
Jeg vil kunne tilbyde hunden ca. 2 timers motion dagligt.
Vi bor på landet, i et hus med stor have og (græs)marker til, vi bor 500 m fra skoven.
Jeg vil træne en del med hunden, især AG.
Mht. til pelspleje, ønsker jeg ikke at børste hunden dagligt, max. 2 gange ugenligt, jeg vil heller ikke have en hund der skal klippes eller trimmes, med mindre det nemt kan gøres selv.
mht. temprament skal det være en hund som kan fyre den af på trænings-pladsen, altså en lærenem og lærevillig hund, den skal kunne slappe af når den er indenfor.
Racen skal høre til i klassen mellem i Agility.
Jeg er dybt forelsket i Sheltien, en af Mambo's gode venner er sådan en og han er bare himmelsk, jeg har også læst en del om den og den bliver bare mere og mere fantastisk.
Håber i vil hjælpe mig med at finde den "rigtige.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
Og ja, sheltien er jo en fantastisk agility- hund.
Og ellers border collie
Eller måske en slank labrador.
En Dansk/svensk gårdhund, kunne også være et bud (ingen pelspleje)
feb 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 10
og ja mine forældre er klar på at overtage
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
feb 2013
Jeg har også set flere shelties løbe Agility og de løber jo fantastisk.
Borden er også et bud, jeg ved bare ikke om den bliver for krævende?
En labrador er også bare (pisse) stærk, så hvis den virkelig vil noget, så kan jeg sgu ikke holde den.
DSG'en er også sød, men vi har fået af vide af vores dyrelæge, at hun (næsten) kun har mødt nogle usikre hunde.
feb 2013
Mht. sheltien skal man så vælge en britisk eller en amrikansk?
feb 2013
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
- Der er altså ikke mange dsg'er der er usikre, jeg har i hvert fald aldrig oplevet en dsg som var meget usikker
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 485
det er rigtig mange hunde rundt omkring i danmark om er på internater eller som folk ikke længere kan have. Nogle af disse er endda allerede trænet til noget agility
så du får dig ikke bare en ny ven, men du giver en hund en ny chance for at få et fantastisk liv
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 16
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 9
Men nogen gange er det også bedst at få en hund fra hvalp så er den lettere at opdrage.
Vi har en Jack Russel som før har boet hos en ældre herrer (som så gik bort)
Og hun er tiltider umulig, hun knurrer og gør HELT VILDT når vi støvsuger. Hun snapper efter os hvis vi tager fluesmækkeren (vi har en teori om at hun før har fået dask med en fluesmækker) og hun bider os nogen gange i tæerne hvs vi kommer for tæt på. Hun knurrer af os og snapper efter os hvis vi prøver at flytte hende fra eks. sofaen..
Men det kan jo være at vi bare har været uheldige?
Ellers kan jeg foreslå en Cairn terrier til agility, de har energi, og ELSKER at lege og lære
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 9
feb 2013
Jeg er ikke interesseret i en internat hund, da man ikke ved hvad de er sket i hundes liv før den kom på internattet:-)
Jeg vil også have hunden fra en kennel og fra hvalp:-)
Cairn terrien er tir selvstændig og "tung" til at nå langt i Agility
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Du har flere meget velovervejede tanker end nogle voksne mennesker jeg har mødt i deres køb af hund.
Respekt herfra for det.
feb 2013
Hvilken race? (hund nr. 2)