løbetid blir i hjemme alle 4 uger?? {{forumTopicSubject}}
Jeg får en inaktiv træt hund hvis jeg holder hende inde hun er vant til skovtur osv og idag tog vi så i skoven og hver gang der kom en hund holdt jeg hende selvføgelig tænt ind til mig og bad hende gå pænt hvilket hun gjorde og jeg mener jeg på den måde viser jeg ikk er intresseret i hun skal løbe hen og lege og hilse med andre men så stopper folk alligevel eller lader deres hund løbe over!!
så kom der en hund hen og jeg spurgte hurtigt om det var en han, nej det var det ikke hvorfor, jamen fordi min hund er i løbetid spørg jeg jo hurtigt lige pænt, så blev han sur og spurgte hvad jeg bildte mig ind at tage en hund i løbetid med ud den kunne jeg holde hjemme hos mig selv!! sagde intet men gik bare.. for jeg blev sådan lidt øhhh hva bildte han sige liiige ind?? Ja jeg ved min hund er i løbetid og ja han hunde kan dufte det men min hund skal altså ikk lukkes inde i haven bare fordi hun er i løb, jeg holder hende pænt til mig så der ikke sker noget og har styr på hende i kort snor.. så syndes jeg det er okey at jeg går tur med min hund.. og hun hygger sig i leg med andre selvom hun er i løbetid hun er ikk blevet knotten eller andet som nogle hunde jo kan blive.. hun er bar træt og sover meget..
men skal altså ha frisk luft og vi bor ude på landet hvor der ikk er værd at gå tur derfor kører vi i skoven til stranden osv..
Hvad gør i andre med jeres hunde i løbetid? det jo min første hund og første løbetid da hun er 6 mdr..
Håber at kunne få noget god tilbage melding uden nogle skal hakke hoved af mig for spørg selvføgelig fordi jeg er ny i det her...
ha en dejlig dag:)
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Selvfølgelig skal en løbsk tæve ud - i min verden er det eneste, der bør afvige fra normalen i den periode, at den ikke skal lege med andre (og eventuelt kun luftes med line).
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Jeg tager ingen hensyn til mine omgivelser da jeg ikke er steder som hundeskove. Her ville jeg ikke komme med en hund i løb.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Nemlig en hundeskov.. Der spilder jeg alligevel ikke min tid..
Så nej de blir ikke holdt hjemme..
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.063
Self må man da gå tur med tæven selvom den er i løb.
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Jeg blev nærmest fulgt til bildøren sidst jeg var på stranden med min "løbe"tæve af en rasende mand der ikke kunne læse skiltet med hundene skulle være i snor.
I ren provokation tog vi liiiiige hele turen igen, for ikke om han skulle vinde det slag ;o)
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 652
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.825
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
maj 2007
Sq surt, man er kommet over den alder. Men det behøver bossen selvfølgelig ikke at vide........*GGGGGGG*
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Mopsejer - du gør det helt rigtige, nemleg holder din hund i snor og spørger om det er en hanhund. Der vil ALTID være nogen som ham du har mødt, ignorer den slags, og gå videre uden at kommentere....
maj 2007
Han HAR ingen kone mere. Hun stak af, sidst hun var i løb:-))))
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.063
maj 2007
Jeps.......Og derfor han mener at alle kvindfolk i løb skal spærres inde.......*GGGGG*
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Selvfølgelig går jeg ture med hende!
Jeg går ikke ned i parken kl 16.30 hvor jeg ved at alle de andre er der (de plejer nemlig gerne at humpe hende, sådan rent generelt) men ellers laver jeg ikke rigtig noget om. Lader hende ikke lege med nye hvalpe, kun hilse og så videre, da jeg synes hun har fået en lille tendens til at blive en mokke.
Når hun er helt højløbsk, vil jeg nok gå på de helt skæve tidspunkter, da der er mange hunde herinde, og vil selvfølgelig gerne vise lidt hensyn.
Og så sender jeg en venlig tanke til min nabo, som er den heldige ejer af en meeeget viril hanhund, som går helt i selvsving hvis en tæve inden for 1 km er i løb!
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.977
Jeg tror os bar han var godt mopset og konen gik ved siden af..
syndes også det er deres ansvar at holde deres hunde i snor som man skal.. men må indrømme jeg blev underlig bagefter og så følte jeg mig slet ikk tilpas og var bange for flere ville reagere sådan.. men resten af turen gik godt:)
og hun er ALTID i snor, vi har trænet indkald og hun kommer nu 9ud af 10 gange men jeg ville ikke stole nok på hende til at hun fik lov at løbe i skoven osv uden snor.. kun i vores have og lidt i vores kvarter når hun ikk er i løb, på vores tidlige morgen ture hvor kvarteret er roligt..
andet ville her være uansvarligt for hvor ville hun måske ikk løbe hen..
Ja hvor ville det være dejligt at ringe og sige den uge hver md man blev hjemme for ikk at lokke hannerne til men stadig sku ha løn tihi:)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
løbetid blir i hjemme alle 4 uger??