{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

løbetid blir i hjemme alle 4 uger?? {{forumTopicSubject}}

Jeg får en inaktiv træt hund hvis jeg holder hende inde hun er vant til skovtur osv og idag tog vi så i skoven og hver gang der kom en hund holdt jeg hende selvføgelig tænt ind til mig og bad hende gå pænt hvilket hun gjorde og jeg mener jeg på den måde viser jeg ikk er intresseret i hun skal løbe hen og lege og hilse med andre men så stopper folk alligevel eller lader deres hund løbe over!!

så kom der en hund hen og jeg spurgte hurtigt om det var en han, nej det var det ikke hvorfor, jamen fordi min hund er i løbetid spørg jeg jo hurtigt lige pænt, så blev han sur og spurgte hvad jeg bildte mig ind at tage en hund i løbetid med ud den kunne jeg holde hjemme hos mig selv!! sagde intet men gik bare.. for jeg blev sådan lidt øhhh hva bildte han sige liiige ind?? Ja jeg ved min hund er i løbetid og ja han hunde kan dufte det men min hund skal altså ikk lukkes inde i haven bare fordi hun er i løb, jeg holder hende pænt til mig så der ikke sker noget og har styr på hende i kort snor.. så syndes jeg det er okey at jeg går tur med min hund.. og hun hygger sig i leg med andre selvom hun er i løbetid hun er ikk blevet knotten eller andet som nogle hunde jo kan blive.. hun er bar træt og sover meget..
men skal altså ha frisk luft og vi bor ude på landet hvor der ikk er værd at gå tur derfor kører vi i skoven til stranden osv..

Hvad gør i andre med jeres hunde i løbetid? det jo min første hund og første løbetid da hun er 6 mdr..

Håber at kunne få noget god tilbage melding uden nogle skal hakke hoved af mig for spørg selvføgelig fordi jeg er ny i det her...

ha en dejlig dag:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løbetid blir i hjemme alle 4 uger??
  • #1   26. dec 2008 Det var da fuldstændig vanvittigt!

Selvfølgelig skal en løbsk tæve ud - i min verden er det eneste, der bør afvige fra normalen i den periode, at den ikke skal lege med andre (og eventuelt kun luftes med line).

• #2   26. dec 2008 Mine tøser har stort set samme hverdag om de er i løb eller ej.

Jeg tager ingen hensyn til mine omgivelser da jeg ikke er steder som hundeskove. Her ville jeg ikke komme med en hund i løb.

• #3   26. dec 2008 Jeg har altid luftet mine tæver som jeg plejer.. I snor.. Det er folks pligt at kalde deres hund til sig.. punktum.. De må desuden ikke være løse i skoven,medmindre der er,der hvor man mener de ikke skal kunne høre..

Nemlig en hundeskov.. Der spilder jeg alligevel ikke min tid..

Så nej de blir ikke holdt hjemme..

• #4   26. dec 2008 Jeg lufter mine hunde som jeg plejer. Kommer der en anden hund, hvilket der sjældent gør, kommer de i snor (som altid) og jeg vogter over deres dyd som en løvinde. Men lade være med at lufte dem i 4 uger?? Never!!!!!

• #5   26. dec 2008 Eneste forskel jeg kan se der skal laves når hunden er i løb, er at man holder sig fra fritløbsarealer o.l. (logisk nok jo).

Self må man da gå tur med tæven selvom den er i løb.

• #6   26. dec 2008 Jeg kan dog trøste dig med du ikke er alene om de sure opstød ;o)

Jeg blev nærmest fulgt til bildøren sidst jeg var på stranden med min "løbe"tæve af en rasende mand der ikke kunne læse skiltet med hundene skulle være i snor.

I ren provokation tog vi liiiiige hele turen igen, for ikke om han skulle vinde det slag ;o)

• #7   26. dec 2008 Selvfølgelig skal de ud, men i snor. Belle var kun løs i vores egen indhegnede have og så stadig under opsyn. Jeg ville heller ikke køre i hundeskov med en løbsk tæve eller andre steder, hvor jeg ved der er løse hunde.

• #9   26. dec 2008 tænkt hvis vi andre skulle blive hjemme på grund af menstruatiion....de kan da bare holde deres hunde væk kan de.....så længe din er i snor kan de da være ligeglade

• #10   26. dec 2008 Vi både går tur og er på træningsbanerne selv om hunden er løbsk. Kun den uge hvor hun er højløbsk holder jeg mig væk.

• #11   26. dec 2008 Det kunne da være fedt........ "Kan desværre ikke komme på arbejde idag. Jeg har menstruation".........*GGGGGG*
    Sq surt, man er kommet over den alder. Men det behøver bossen selvfølgelig ikke at vide........*GGGGGGG*

• #12   26. dec 2008 Gad vide om ham det sure løg også holder sin kone indendøre, når hun er i "løb" ;o)))))

Mopsejer - du gør det helt rigtige, nemleg holder din hund i snor og spørger om det er en hanhund. Der vil ALTID være nogen som ham du har mødt, ignorer den slags, og gå videre uden at kommentere....

• #13   26. dec 2008 Smydi:

Han HAR ingen kone mere. Hun stak af, sidst hun var i løb:-))))

• #14   26. dec 2008 Nåååh -er det DERFOR han er s sur så *GG*

• #15   26. dec 2008 Michelle:

Jeps.......Og derfor han mener at alle kvindfolk i løb skal spærres inde.......*GGGGG*

• #16   26. dec 2008 Nu er min tæve i sin første løbetid, og kun i starten, men det er bestemt noget der kan mærkes!

Selvfølgelig går jeg ture med hende!
    Jeg går ikke ned i parken kl 16.30 hvor jeg ved at alle de andre er der (de plejer nemlig gerne at humpe hende, sådan rent generelt) men ellers laver jeg ikke rigtig noget om. Lader hende ikke lege med nye hvalpe, kun hilse og så videre, da jeg synes hun har fået en lille tendens til at blive en mokke.

Når hun er helt højløbsk, vil jeg nok gå på de helt skæve tidspunkter, da der er mange hunde herinde, og vil selvfølgelig gerne vise lidt hensyn.
    Og så sender jeg en venlig tanke til min nabo, som er den heldige ejer af en meeeget viril hanhund, som går helt i selvsving hvis en tæve inden for 1 km er i løb!

• #17   26. dec 2008 Har kun hanhund men selvfølgelig skal din hund ug på tur selv om den er løbsk. Den skal dog holdes i snor . Så må det være op til mig som ejer af en hanhund og holde styr på min hund.

• #19   26. dec 2008 Okey det jeg glad for at høre jeg ikk var helt ved siden af for syndes nemlig også hun sku ha lov at hygge i skoven med mig, det er mig og hendes kvalitets tid sammen hvor vi i snor træner indkald osv og virkelig hygger os med leg i blade lidt hygge løb om træerne kikken på ænder ved søen vi går omkring osv.. og jeg nyder det lige så meget som hende den times tid vi gerne render derude.. så ville være ked af ikk at ku gå der, det en alm lystskov for alle mennesker hvor folk går søndags ture, skolerne holder motionsdag, løbere løber folk cykler osv og derfor er det en super træning for tulle hun reagere nu faktisk næsten aldrig på folk løber og cykler fordi hun er ved at være vant til det, og det super at træne at hun ikk skal hilse på alle men gå pænt tæt ved mig når andre kommer forbi osv.. så det er den dejligste tid vi har sammen:)

Jeg tror os bar han var godt mopset og konen gik ved siden af..
    syndes også det er deres ansvar at holde deres hunde i snor som man skal.. men må indrømme jeg blev underlig bagefter og så følte jeg mig slet ikk tilpas og var bange for flere ville reagere sådan.. men resten af turen gik godt:)

og hun er ALTID i snor, vi har trænet indkald og hun kommer nu 9ud af 10 gange men jeg ville ikke stole nok på hende til at hun fik lov at løbe i skoven osv uden snor.. kun i vores have og lidt i vores kvarter når hun ikk er i løb, på vores tidlige morgen ture hvor kvarteret er roligt..
    andet ville her være uansvarligt for hvor ville hun måske ikk løbe hen..

Ja hvor ville det være dejligt at ringe og sige den uge hver md man blev hjemme for ikk at lokke hannerne til men stadig sku ha løn tihi:)

• #20   26. dec 2008 Jeg gik da de sædvanlige ture med Luna.. Hun var så bare i snor, når der var andre hunde i nærheden.. og så råbte jeg på lang afstand at jeg havde en tæve i løb.

Kommentér på:
løbetid blir i hjemme alle 4 uger??

Annonce