{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Lidt agressiv... =( {{forumTopicSubject}}

Tja.. køteren er sgu begyndt at bide ud efter mig!!!!

sorry jeg kalder ham det, mener det ikk så hårdt, men er bare SÅ rasende lige nu.. og ked af det..

Kayser halter, har gjort det i over 3 måneder, har skulle holdes i ro de sidste 2½ måned. - så er de der ikk ved det opdateret...

Jeg er klar over han er fustreret over ikk at komme af med energien og jeg synes da også det både er træls og synd for ham.. Men han skal sgu ikk BIDE mig!!!!

Der var en lille episode igår over hans mad.. Han har ikk ville spise det sidste stk tid så jeg har siddet ved siden af ham imens fordi så gjorde han, så ud til at hygge sig med at have selvskab (ved godt det er forkert, men den dårlige hofte SKAL have tilskuddet)
Tror i så ikk at han pludselig bider ud efter mig??? Jeg har hurtige reflekser og greb ham i struben og knurrede højt og gav ham mange skældud, og han blev strakt underdanig.. Senere da han fik resterne af maden blev han ved med at komme og slikke mig i hovedet for at sige undskyld (ja, han kan godt tale faktisk!!!), og så var alt jo glemt; vi bærer jo heller ikk nag..

Så her til aften vil han ikk lægge sig mens vi spiser, står bare og savler ud over det hele, jeg siger det 1 gang, rejser mig for at tage ham i nakken for at få ham ned (gentager aldrig en komando) og så bider han sgu ud efter mig igen den lille ko!!!!
Samme tur, ned og ligge, fat i struben, knurre og vise JEG er alfalederen.. han overgiver sig og slikker sig om munden, men han går ikk bare hen og lægger sig, han stormer direkte ind i mit stakkels lille skinneben AAAAAAVVVVVVVVVVVV!!!!!!!!

Jeg bliver simpelthen så tosset på ham, og han skal bare prise sig lykkelig for at jeg bestemt ikk slår mine dyr (forstå mig ret)
Efter en laaaang slåeskamp om at han skal lægge sig og blive liggende er han igen rolig og lydig.. wierd..

Han er jo 8 måneder nu, og blandingen med for meget energi, understimulans og for mange hormoner gør så han bliver sådan... hva hel**** skal jeg gøre???

Han må ikk motioneres, jeg laver kontaktøvelser og øver sit, dæk og plads en smule, men ikk for meget for så får han ondt...

Gode råd modtages gerne.. og lidt ynk, for mit ben er hævet og helt blåt og gør M E G E T ondt *piv piv*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt agressiv... =(
  • #2   6. jan 2006 Tark....

Det er bare skide træls at skulle kæmpe med det også og ikk "bare" at holde ham i ro.. Som om vi ikk har hænderne fulde med det i forvejen...

• #3   6. jan 2006 Hvor længe skal du holde ham i ro ??

Han lyder jo meget stresset ...

Har du snakket med opdrætter ang. HD for kan se han har stamtavle og med den burde der være garanti ...

Har du fået stiv krampe for bidet ???

• #5   6. jan 2006 En opdrætter kan vel pricipelt ikke give noget rigtig garanti for HD, da det jo ikke nødvendigvis er genbetinget, kan de?
    I min salgkontrakt står der at der ikke gives garati mod HD og AA, men hun først må gå på trapper når hun er 7-8 mdr.

• #6   6. jan 2006 Det er det man kalder forderbeskytter, den er bange for at du tager maden fra den.

Prøv sådan: giv din hund en lille smule, når han så har spist det op, tager du skaåen uden at sige noget til hunden, komme lidt mere mad i den, og sætter det ned til den, men du holder stadig på skålen, og hvis han vil begynde at spise siger du NEJ.

Herefter flytter du hånden fra skålen og siger værgod. sådan forsætter du hvergang du giver foder.

ved at det virker.

• #7   6. jan 2006 Jeniki ... Ved det ikke men burde da undersøges ...

Og kunne du ikke lave lidt træning hvor han bruger hovedet ... sådan at han er mentalt træt .. ??

• #9   6. jan 2006 Inge>> han har ikk bidt rigtigt .. "kun" bidt ud efter mig.. Jeg er overbevist om at det er grænseoverskridelse det handler om, og ved godt at der skal gøres noget.. NU

jeg ved bare ikk liiiige hva der kan gøres når han kun må røres 10 min om dagen.. ved ikk hvor længe endnu han skal holdes i ro, skal til dr dyr på tirsdag så der må vi se.. tror jeg beder om noget beroligende..

Jeg har snakket med min opdrætter, og hun siger jeg bare skal aflive ham og så får jeg en ny hvalp, men ville jo lige give ham en chance for at bedre den hofte..

• #10   6. jan 2006 åååårh - lille pus - det er sku en hårds tid du går igennem med kayser... smiley
    både med hans ben og så'n ...

det er jeg rigitg ked af at høre ...
    håber også der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe..

kæmpe krammer og kys og slik ( slik mest fra feike smiley ) fra sonne og lille mannden feike

• #11   6. jan 2006 har ikk tid til at kunne deltage i samtalen, men kom lige forbi og fik helt ondt af din og din dejlige forvirrede hund, håber jer det bedste 1000 hilsner og hundeslik fra kenni og zupra

• #12   6. jan 2006 Der findes så mange former for garntier, og det med at hunden ikk må gå på trapper er noget frygtelig pjat, (barnet karvler jo rundt og rejser sig op og falder ned igen)
    Jeg har 2 års garnti på HD - sat at sælgere tager hunden tilbage hvis der er noget galt med den psykiske del af den. og den går på trapper hverdag, den var 4 mdr. da den gik op ad trappen, ned af trappen var den 6 mdr.

• #13   6. jan 2006 DFFD>> han har ikk ondt, sådan virker det ikk.. men hvis vi bruger ham mere end ca 20 min om dagen græder han og slikker sig på skulderen =( så får han en pille og er go igen 1 time efter..

Jeg er meget obs på hans psyke for ved godt hva det gør ved hunde ikk at blive stimuleret.. og jeg ved også hva jeg gik ind til da jeg købte en schæfer, jeg er ikk en af dem der har fejlkøbt... meeeeen havde dog ikk lige regnet med at han skulle holdes i ro i "opdrage-aldren" så jeg ikk kunne få noget af al den energi brugt på noget konstruktivt i stedet for "lad-os-prøve-grænser-af-legen"

• #14   6. jan 2006 Nina *Team Tosserne *

Jeg vil råde dig til at få det skreftlig fra hende, at du bare kan få aflivet hunden.

• #15   6. jan 2006 babett >> det er skrifteligt.. også hvis han bider eller andet psykisk.. det er en god kennel der følger hundene meget.. ingen onde ord om dem..

• #16   6. jan 2006 Nina *Team Tosserne *

Det er jo fint, (men der sg nogen der prøver at løbe fra sit ansvar)

• #17   6. jan 2006 babett>> det ved jeg, var også obs på det inden vi købte ham =)

• #19   6. jan 2006 DFFD>> han har ikk AA, der er intet på forbenene.. underligt det så er der ham halter, men sådan er det altså.. hvor slem den HD er ved vi kk helt da han ikk er færdig med at vokse så nu må vi se tirsdag...

• #20   6. jan 2006 Ej hvor ærgeligt, både at han har de smerter og så at du nu også har smerter....vi føler med jer begge :o)

Jeg ved, at mange, inkl. migselv bruger foder i en plastflaske eller de der hamrende dyre aktivitetsbolde....mon ikke det måske kunne hjælpe, både på hans appetit og så på psykisk stimulering?
    Evt. nøjes med halvdelen af foderet og så resten som alm. "middag"?

• #21   6. jan 2006 Tina > han har både bold og flaske, brugte det meget før, men dr dyr har frarådet det da han bruger poterne til at slå til flasken/bolden og det er jo der den er gal..

desværre =(

• #22   6. jan 2006 Nina > Uhh ja den havde jeg jo ikke lige tænkt over smiley
    Hvad så, med at sprede hans foder ud på græsset, hvis I har have....normalt ville man så lade hunden løbe løs, men måske holde ham i snor, så han føler han "jager" sin mad.....eller måske heller ikke så godt, hvis han er begrænset til 10 min :-S

• #23   6. jan 2006 nææ tina den går heller ikk desværre... det er noger værre LO** med de 10 min...

• #24   6. jan 2006 Har ikke læst alle de mange svar du har fået, men vil bare lige sige at jeg i første omgang tror det er smerter og ubehag der får ham til at reagere som han gør. I langt de fleste bøger som nævner aggressive hunde nævnes det at man skal få den undersøgt for smerter som er den primære grund til at hunde pludselig snapper efter deres mennesker.
    Ang maden så tænker jeg at den måske ser dig som en konkurrent til maden. De fleste hunde kan altid godt klemme den sidste bid ned hvis der er andre hunde i nærheden som viser interesse, så måske er det netop derfor den har ville spise når der har været nogen i nærheden.
    Nu kender jeg jo hverken dig eller din hund, men det var ihvertfald min umiddelbare tanke... Håber alt løser sig for jer.

• #25   6. jan 2006 Aktivering : Hvad med en "Kong" fyldt med godbider? det er stille-liggende arbejde som ihvertfald kan optage min bøllehund i laaang tid.
    .. der er også andre ting du kan lege med for at gøre den trær i hovedet uden at den skal være særlig fysisk.
    Kast et par små godbider i et lille område af haven måske på 1x1 meter (hvis der ikke er for meget sne) og lade den bruge næsen til at finde dem igen.. Ellers så spørg hos en dyrehandel efter træaktiveringslegetøj. De sælger tit mange slags hvor hunden skal problemløse for at få en godbid...

Kommentér på:
Lidt agressiv... =(

Annonce