hvis man bare kunne.... {{forumTopicSubject}}
Ja hvis man bare kunne sende folk til aflivning når de ikke lige gjorde hvad man ønskede første gang,.... så var jeg på vej med en!!!
Er simpelhen ved at eksplodere af raseri lige nu.....
En bekendt af min, har en veninde. Hun købte for små otte måneder siden denne her lille klump af en hundehvalp. Når jeg skriver lille er det i ironi.... for han var stor (sådan er sankt b størrelse). Men skøn.
Og når jeg skriver var...... er det fordi hun har fået ham aflivet!!!!!!!
Sund og rask hvalp på bare otte måneder, fik ikke en chance i livet.
I følge ejer var han agrasiv og ville bide...... men ingen har dog set dette eller set hende med bide mærker?!
Men lade livet det skulle han åbenbart...
Han var en hvalp..... han skulle til at lære.... han havde hele livet foran sig. Og fordi hun ikke satte sig ind i at have hvalp, måtte han herfra alt alt alt for tidlig!!!
Er jeg den eneste der er forarget??
nov 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 124
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.481
Man må bare håbe at hun er blevet klogere og ikke anskaffer sig en hund igen før hun er klar
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.748
men ja må da håbe at hun har lært noget af det...
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 32 Svar: 52
Havde tilbudt at tage hunden, hvis hun ville af med den, men fik aldrig tilbudet!!!!!
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Enig i at det ofte er ejerens skyld, men jeg kan alligevel godt undre mig over at man ikke kan se at aflivning nogle gange er bedre end at trække hundens pinsler ud - at man for enhver pris vil redde alle hunde
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Personligt synes jeg at mange flere hunde nok ver bedre tjent med aflivning i stedet for omplavering i 3.-4.-5. ellerendda måske 6. hjem.
jul 2008
Følger: 18 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 461
Og er fuldstændig enig i, at man ikke skal redde alle hunde for en hver pris... Nogle liv har bedst af at få fred...
Det hele afhænger af situationen - men man skal være forsigtig med at udtale om sådanne situationer hvis man ikke med 100% ved hvad der har foregået....
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
hun turde ikke sige det til hendes nye kæreste og fandt ud af at hun kunne lokke den i haven med en godbid, og der blev den til hun kunne høre bilen i indkørelsen.
om aften var der ingen problemer og hun kunne også kæle den. men efter 3 måneder kom han for tidligt hjem og opdagede sin hun i haven alene og da hun fortalte historien blev den også sendt væk.
lang historie, men det er ikke alle der oplever det dårlige i en hund og så længe lederen er tilsteder er der ingen problemer. men sådan en hund har et leder/seprations problem og de ville heller ikke tage kampen op, da hun alledere var skrækslagen for hunden.
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
men det retfærdiggøre stadig ikke for hvor mange hunde der bliver aflivet eller sendt videre. det er for let at skaffe og endnu lettere og smide væk "snøft"
hvis man bare kunne....