{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

HJÆLP MIG! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en rigtig sød lille langhåret chihuahua.
pludselig begyndte han at tabe pelsen nogen steder i hovedet, og på hele maven og på bagbenene, det er kommet meget pludseligt.
Jeg har været hos dyrelægen flere gange og de kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er, da der ikke kan findes nogle parasitter på ham, og han ikke har nogen røde pletter som de ellers har. det er bar hårtab.

Er der nogen der har prøvet det samme så jeg muligvis kan finde ud af hvad der er galt så jeg kan hjælpe min stakkels hund med at blive rask? smiley
Han vil slet ikke gå tur fordi han fryser så meget,
På forhånd tak!

Med venlig hilsen Helena og Oscar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP MIG!
  • #1   12. dec 2008 Er han en blå Chihuahua?.. de har nemlig pelstab

• #2   12. dec 2008 ja ok, altså blå har større risiko for at tave pelsen.. smiley men ja

• #3   12. dec 2008 ja okay undskyld.. men det var det samme jeg mente..
    på hendes profil er den mørk og brun.

• #4   12. dec 2008 kan det være skab??

• #5   12. dec 2008 Kristina - Vi er helt enige, det ses oftere og oftere, fordi folk avler løs på blå , så kommer problemerne, for 3 år siden , hørt man aldrig om det , men efter blå blev en " sjælden " farve med Penge i , avler folk på liv og løs, men risiko for sygdom.

Helena - hvis din chi er blå, er denne sygdom , ikke ualmindelig men det kan også være fødevare allergi osv. http://dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Genetisk_farve.pdf

• #6   12. dec 2008 Min chihuahua havde samme problem med at tabe pels. Dyrlægen sagde, at det blot handlede om en dårlig vane, altså at han kløede sig og dermed tabte pels flere steder... Og så går det i ring - Klør mig fordi det plejer jeg - Det klør mere i huden, fordi jeg klør mig - Og så videre....

Jeg blev anbefalet en shampoo af den slags der skal sidde i 5-10 minutter og det har taget kløen og dermed også at han tabte pelsen.

• #7   12. dec 2008 altså ja det var jo det jeg mente hehe smiley .. men man høre rigtig meget om deres pelstab..
    - kan man ikke få en terapi?

• #8   12. dec 2008 Det er ikke allergi ? Jeg er i øjeblikket i praktik hos en dyreklinik, og der er der rigtig mange der kommer ind med dyr, hvor de har allergi. De har også enten "tabt" pelsen eller også har de nærmest kløet pelsen af.

• #9   12. dec 2008 Siri - Ja det er trist , at en hunds farve , kan være skyld i sygdom , så heller en rask hund med en almindelig farve :o)

• #10   12. dec 2008 Ejer af : ja netop. Jeg har kigget på border længe og har bevidst valgt en kennel der ikke avler blå bordere.. det er for stor en risisko og man tester jo desværre ikke for sygdommen..

• #11   12. dec 2008 det er da helt utrolig,jeg har lige læst artiklen,tænk at det sker pga farven,og at hunden skal leve med det hele livet,det er godt nok ikke rart,og hundeejeren skal bruge meget tid og penge på extra pleje af hundens hud og pels,stakkels hunde hvis ejeren ikke ved nok

• #12   12. dec 2008 Min hund er ikke blå, han er en blandingshund af en chihuahua og en tjekkisk rottehund.

Det var en fejl at de to hunde fik hvalpe, da de ikke bor sammen, så¨de eneste hvalpe de har fået er de 3 der kom med det kuld Oscar er fra.
    han har rottehundens farver sort hvid og brun.

vi har været hos dyrelægen 4 gange som fortæller at han ikke må blive vasket med shampoo.

De har testet om det er skab eller parasitter det er det ikke!
    og dyrelægen undrede sig over at det var synkronisk på begge sider
    og på ingen måde lignte at det havde generet ham da der ikke var tegn på han havde kløet sig, det ser jeg ham heller ikke gøre mere end alle andre hunde.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre smiley

• #13   12. dec 2008 Hvad fodrer du ham med? det kan være noget i kosten

• #14   12. dec 2008 Jamen han får noget specielt til Chihuahua'er. og der var ingenting overhovedet de første 2 mdr.
    Så får han så også noget dåsemad fra dyrelægen til hvalpe nu, fordi lægen mener at det kan være fordi han ikke spiser nok, men jeg begynder snart at tvivle, der sker ikke så meget smiley

• #15   12. dec 2008 og BTW, er MEGET taknemmelig for at i alle vil skrive her, det betyder sku meget at i er villige til at hjælpe mig, stor tak til jer alle!!

• #16   12. dec 2008 Hvis det er noget i kosten tar det sin tid, den tar minium 3 mdr. før der begynder at ske noget.
    Så det er et tålmodig ventetide og så skal man måske starte forfra igen
    En af mine engelske springere jeg har haft i tiden, havde jeg også det problem med, det tog ca. 2 1/2 år før hendes pels var fin

• #17   13. dec 2008 øv smiley det er jeg virkelig ked af at høre, håber ikke min lille oscar skal vente så længe, han vil slet ikke gå tur fordi han fryser sådan, ligeså snart vi er udendørs ryster han helt vildt. det er godt nok synd for ham.

• #18   1. jan 2009 tusind tak for indlægget. men Barfe? ved ikke helt hvad det er? smiley

• Ninette V
    Ninette V Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 7
    #19   20. jan 2009 Helena..... Jeg har læst dit indlæg. Jeg har selv en Tjekkisk Rottehund på snart 4 år. da han var et halvt år gammel begyndte han at tabe pelsen, præcis de steder som du beskriver på din hund. hovedet, brystet, for-og bagbenene. Det har været en kamp uden lige........ jeg har nok opsøgt
    5-6 forskellige dyrlæger da ingen rigtigt kunne hjælpe mig eller vidste hvorfor han tabte pelsen. (Nemo) er også mega kuldeskær fordi han har så lidt pels, så jeg giver ham tøj på. Det hjælper ham en hel del. Nå men jeg har en lang historie jeg gerne vil fortælle dig om... du er meget velkommen til at kontakte mig på min mail Ninettevalentin@hotmail.com så skal du få hele historien. Og BTW jeg fodrer også Nemo med BART det er råt kød det han hjulpet ham meget.

Kommentér på:
HJÆLP MIG!

Annonce