{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

blev helt bange... {{forumTopicSubject}}

Jeg og Xena var en tyr på fælleden igår for at gå en laang tur.
Hun er løs som hun plejer. Der komme en anden mand på cykel med sin hund løs. en ældre lab. De hilser på hinanden og der er intet. så går vi videre. lidt efter kommer de tilbage, de var bare nede for enden af stien og vendte om. Da de kommer tilbage er det klart Xena løber efter hunden, hun vil bare lege, men den gider ikke. Så den vender sig om og snerre lidt. men det er Xena lidt ligeglad med og prøver lidt mere og SÅ gør den og knurre. Det skal lige siges at Xena kan med alle, Men er der noget hun ikke kan snuppe er når en knurre ad hende. så den fik lige igen.
Jeg prøver at kalde hende til mig, men det går så hurtigt at de går amok på hinanden. Jeg løber hurtigt derhen og får fat i Xena og den anden hund løber videre.
ALTSÅ hvor mit hjerte ikke kan klare det. Men ingen bide mærker eller noget. Pyhaaaa!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blev helt bange...
  • #1   10. dec 2008 Det var godt der ikke skete noget, men hvis jeg var dig ville jeg holde min hund i snor netop så der ikke skulle ske sådan noget.
    Du skal nok være beredt på at der er mange der siger det samme i din tråd.

• #2   10. dec 2008 At den anden hund siger fra synes jeg er helt ok, specielt når nu det var din hund der løb hen til den. Men godt der ik skete noget.

• #3   10. dec 2008 Ja godt der ikke skete mere.
    Nu må du heller holde snoren på hunden.
    Din hund har også fået den alder nu, hvor du ikke skal regne med, at den kan med alle mere.

• #4   10. dec 2008 ja men det fritløbs område så man tror jo det beste i alle. men man kan aldrig sige ens hund kan med alle 100 % kun 99.9%
    Men godt der intet skete med nogen af dem

• #5   10. dec 2008 Selvom det er et friluftsområde skal man jo stadig tage hensyn til andre. Så vidt jeg forstår var det din hund der løb over til den anden.? Ik alle hunde bryder sig om det, men var der styr på den anden hund, så har de jo alt ret til også at være der.

• #6   10. dec 2008 Men kan sagtens forstå, at du blev forskrækket.

• #7   10. dec 2008 Sabrina: Det er ikke fordi din hund ikke har ret til at løbe fri, men simpelthen fordi der kan ske så meget! De kom jo op at slås idag, godt nok ingen skader, men hvad med næste gang? Jeg ville ikke turde tage chancen. Så hellere lade hende løbe frit i en eller andens have:) Eller øve indkald så det sidder 100%

• #8   10. dec 2008 Man skal aldrig stole 100% på sin hund.
    Som jeg nævnte før, så er din hund også ved at nå den alder, hvor du ikke skal forvente, at hun kan med alle. Og med den styrke din race har, så kan den lave stor skade.
    Og hvis du ikke passer på, så kan din hund ende på forsinden af Ekstra Bladet.
    Du skal selvfølgelig ikke stoppe med at lade hende møde andre hunde, men gør det under kontrollerende forhold. Det vil sige i lukkede haver, eller på gåture, hvor begge ejere er indforstået med, at hundene er løse.
    Du fik en forskrækkelse, og heldigvis ikke mere denne gang, men hvis ham på cyklen havde sin hund i snor, og din bed den, så kunne du have endt med at skulle aflive din hund.
    Stol aldrig 100% på din hund, hvis man vil den det bedste....

• #9   10. dec 2008 kan godt forstå du blev forskrækket, jeg undre mig bare over at du lader din hund løbe hen til fremmede, og du siger hun kan med alle. hvorfor gik hun så ikke væk da den anden hund sagde fra.....
    og ja det kan godt være det er fritløbsområde, men derfor skal du stadig have styr på din hund.

• #10   10. dec 2008 altid hunde i snor..ellers må du ha styr på din hund

• #11   10. dec 2008 Told ya:D

• #12   10. dec 2008 Mener at det også kunne ske hvis jeg mødtes med andre hunde og de fik lov til at lege. Så mener ikke jeg har gjord noget galt. Det kunne ligeså godt ha været den anden hund som løb hen til Xena og Xena ikke ville have det.

Så det der med at have sin hund i snor hvis man ikke har 100% kontrol den holder bare ikke. For det et sted man kommer hen for at lege og møde andre hunde.

• #13   10. dec 2008 Min kastreret hanhund gider f.eks. ik at de render og snuser ham i bagdelen hele tiden så siger han fra, men med at knurre. Men når han begynder på det går jeg væk med ham, og mine er kun fri i indhegnet hundeskove.
    Så det ka jo også være sådan den lab havde det, så når en anden hund afviser først en gang og så en gang til, vil jeg da for alt i verden ta en snor på min hund og gå væk.

• #14   10. dec 2008 Når din hund reagerer sådan når andre hunde knurrer, så mener jeg ik kun skal ha lov til at snakke med alle og enhver, og da slet ik at hun skal løbe hen til andre hunde på den måde. Heller ik selvom det er et sted hvor hundene må være fri.

• #15   10. dec 2008 Så synes jeg lidt selv man ber om, at det går galt en dag.

• #16   10. dec 2008 Forresten så gælder hundeloven også i hundeskove og på friluftsområder. Altså at man skal have styr på hunden.

• #17   10. dec 2008 *Camilla og turbo-hunden: vi har i vores hundeskove rendt ind i en schæfer hvalp, som render direkte hen til vores før omtalt han. Snuser ham her og der og alle vegne, bliver ved at render i røven af ham. Hvor min han så knurre af ham, for at sige fra. Men nej man svare da bare igen med et kæmpeknurre, den fatter ik at de andre siger fra. Så vi andre må gå når de kommer nogle gange, da ejeren syntes det er vældigt sjovt at der bliver sagt fra overfor deres "lille schæfer". Men jeg syntes ik det er sjovt når min normalt ka med alle andre deroppe, men den er ligefrem ude på at slås. Det er de hunde jeg mener der er de farligste.

• #18   10. dec 2008 Tine B.: ja det er det nemlig, min han trækker sig med det samme hvis der er en anden der knurre. Men den schæfer har vores tæve gået til træning med, men den fatter ingenting. Efter min menning en farlig hund.

Kommentér på:
blev helt bange...

Annonce