jaloux tæve? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lavet dte her indlæg før men fik ikke mange sar...er det normalt at hvis man har flere tæver at de andre tæver er jauloux når en ligger med hvalpe??
Jeg har fået mig en fransk bullbog og har en malteser tæve der ligger med hvalpe,,hun napper efetr dem hvis jeg viser hende en jeg passer selvfølig på,,,hun reagerede helt overstadigt gik på bagben osv men slikkede den kun bagi,,,så den anden dag er mor tæven ude og tisse og jenni(den fb) hun hopper ud over og ind til hvalpene jeg ser det jo straks men ved ikke hvad der sker andet end jeg får hende ud hun knurre ikke eller andet...hvalpene piber men ellers intet...så viser jeg hende en dagen efetr og nu napper hun efter dens hale
Jeg har hørt historie om en tæve der dræbte en anden tæves hvalpe...så vil smadder gerne høre hvordan i har det når i har hvalpe...
Da jeg kom hjem med hende var det ikke noget problem i at sætte hende sammen med de andre heller ikke vores 2 mopper på 4 og 5 mdr ,,,
vi får en ny lille poms hjem ved juletid og så tænker jeg hvordan vil hun reagere der??eller er det helt anderledes fordi hun ser en anden tæve ligge med de her hvalpe de er 3 uger igår
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Jeg syntes du spiller rusisk roulette med hvalpenes liv. Du kender ikke den nye hund godtnok til at kunne stole på den - iøvrigt skal man aldrig stole på sine tæver, når de selv eller andre i flokken har hvalpe.
Det at du lader den fremmede tæve (det er hun stadig for de andre hunde) komme til hvalpene når moderen ikke er der, er godtnok et sats af format - jeg forstår ikke du tør.
i det hele taget ville jeg ikke selv tage en ny tæve ind i min flok, mens der er hvalpe, med mindre den nye altså er en hvalp.....
nov 2006
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
ydermere har jeg ladet hende snuse til de små når de ligger i min hånd forstået sådan at hvalpen ligger helt inde i min hånd der er lidt luft imellem mine finger hvor hun kan snuse men bider hun bliver det min hånd,,kan du følge det??
Min viden har nok været for lille til ikke at tænke over at købe hende når der er nye hvalpe...
hun er 2 år den nye tæve og har ikke vist tegn på nogen dominans her,,,den tæve der ligge rmed hvalpe har ikke vist nogen tegn på agresion mod den nye tæve...jeg har en anden tæve der hopper ind og de 2 piger ligger sammen med hvalpene og hygger....
Jeg spørger for at vide hvor almindeligt det er i et opdræt at en tæve er jaluo/farlig for andres hvalpe eller om dte er sjældent i forhold til hendes fremtid her
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 26 Emner: 16 Svar: 280
okt 2008
Jeg ville gerne vide om det er almindligt at en tæve reagere sådan eller den er bims??undskyld udtrykket.....
Og så er jeg nervøs for når de skal rende rundt jeg kan jo bare helt holdent holde hende væk fra dem,,,det er jo super vigtigt de forbliver ok andet ville da splitte mig helt ad
okt 2008
Jeg tror nu ingen mennesker er intreseret eller ligeglad med deres hvalpe kommer til skade...jeg er ingen undtagelse
aug 2007
okt 2008
uvidenhed/dumhed elle rhvad du må kalde det er helt ok,,men at spille rusisk roulette syntes jeg er groft sagt...K &B er dog objektiv og jeg kan bruge hendes kommentar til rigtig meget tak for det......
aug 2007
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.727
men har du da slet ikke tænkt på at når du tilfører en fremmed hund i dit miljø med hvalpe, så udsætter du dem for smitte af sygdomme som de slet ikke er immune over for endnu og du riscikerer at de dør som følge af din ubetænksomhed?
aug 2007
aug 2007
okt 2008
Tak for dit kloge besyv
Nej jeg havde ikke tænkt så langt,,,men ville bare vide om dte var en normal reaktion...og det kan jeg forstå at det er min egen skyld og ikke tævens..tak for hjælpen
nov 2006
Men hvorom alting er, så byder du dine hunde - både den nye tæve og den med hvalpe - noget der er dem MEGET imod, rent instinktmæssigt, når du tager en ny tæve hjem, når der er hvalpe i flokken. Vi skal huske, at vores domesticerede hunde er i besiddelse af 80% af deres vilde instinkter, så havde det været i naturen, den nye tæve var kommet til flokken, var hun nok blevet jæget på porten igen.
+ som Brak's skriver, du tager også nye bakterier ind, som i værste fald også kan komme til at koste en eller flere hvalpe sygdom, og i værste fald livet....
Forøvrigt var jeg den første der nævnte Russisk roulette - hvad jeg mener med det, kan du udlede af det jeg lige har forklaret - så det er lidt uretfærdigt, at du lade det gå ud over Little Doyle ;o))))
okt 2008
jeg siger slev at jeg ikke har tænkt mig om mht det,,kan sagtens se det.....
nov 2006
Jeg håber at de alle kommer godt i vej - og at du er blevet klogere af de svar du har fået, selvom du ikke bryder dig om dem ;o)
okt 2008
jaloux tæve?