{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Energi bombe. {{forumTopicSubject}}

Jeg har min aller dejligste cafu. Da vi købte ham havde han et par hjem bag sig. Vi vidste godt at han er fuld af energi, men han ødelagde ikke noget...bare frisk..

Nu erd et som om han er kommet i trodse alderen..han skal ødelægge når han er alene..og gider ikke høre efter mere...
Vi prøver at stimulere hans sanser og ja gøre ham træt inden vi skal på arbejde..han er højest alene 6 timer..

Kan det være foderet?
Eller er han bare i den alder hvor han skal prøve os af..han er 1 1/2 år.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Energi bombe.
  • #1   5. dec 2008 Ps. han får kingsmoor i foder..

• #2   5. dec 2008 jeg tror godt det kan være trods alder... jeg har hørt at de godt kan have to teenage perioder, en fysisk kønsmodning og en psykisk... Jeg føler med dig, vi havde lige to-tre måneder på samme måde... det var vist den fysiske....

• #3   5. dec 2008 Hvordan gør i ham træt inden i skal på arbejde ?

• #4   5. dec 2008 hvordan stimulere i ham,

tror ikke det er fodret.. tros alderen det er lidt sent så jeg vil skyde på han ikke bliver aktiveret nok, og gå og keder sig

• #5   5. dec 2008 Hvis han har et par hjem bag sig vil jeg mene det kan gøre sig gældende.

Jeg har haft flere omplaceringshunde gennem årene, og jeg har oplevet problemerne nogle gange først kommer når hunden er faldet til ro og blevet tryg og dermed tør / har energi og overskud.

Ydermere mener jeg også alderen kan gøre sig gældende........Jeg har da en der ikke kom i lømmelalderen før han var 2 år ;o)

• #6   5. dec 2008 det er meget almindeligt at der kommer en lømmelalder ved 1½års alderen.

sørg for at gøre nogle gode ting med ham, så han får nogle positive oplevelser sammen med jer.

nogle hunde kan køre op, hvis de bliver aktiveret for meget lige inden de skal være alene hjemme. så måske skal du ændre på aktiviteten om morgenen, kun en kort luftetur og så lav noget mentalt aktivitet i stedet for. næse arbejde trætter hunden meget mere end en lang løbetur.
    den lange gåtur må i så tage når i kommer hjem.

det er i den første ½ time ulykkerne bliver lavet

• #7   6. dec 2008 Famøse famse janie-Hvordan håndterer i så at de laver unoder?

Sandie og iben-jeg laver sanse øvelser og så går jeg en tur inden jeg kører...og lufter og leger med ham flere gange om dagen...

han er mest træt når han har leget med mine forældres hund og været ude og være "hund" hele dagen.

Og mange tak for alle jeres indslag, nu føler jeg mig ikke helt fortabt:)

• #8   6. dec 2008 I skal ikke køre hunden træt eller lege med den inden i tager på arbejde.
    Om morgen skal alt foreså i et roligt tempo.
    Når hunden er luftet så lad den lige falde på plads inden i går på arbejde.

www.hundeleksikon.dk/alenehjemme.html

• #9   6. dec 2008 Jeg vil give Sandie Lie P ret....
    For megen akivitet om morgenen kan gøre at hunden er hyper og ikke klar til at være alene´....
    En stille og rolig luftetur, evt. maden ud på græsset først, så den bruger sin næse og bliver mentalt træt.

• #10   7. dec 2008 sandie og tibetansk-Tak det skal i hvertfald også prøves...:) nu håber jeg at bare et f jeres forslag virker lidt..men man kan jo aldrig tage alderen fra ham..så hvis han er i lømmelalderen må man prøve at dæmpe hans unoder:)

igen tak alle:=)

Kommentér på:
Energi bombe.

Annonce